• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg
 

Fowley90

Omega
2-Faktor
Lyckades få tag på en moonswatch i Singapore för ca en månad sedan. Var inne i 3 olika butiker efter arbetstid innan jag hade turen och få en.

Val av modell blev utifrån ”detta är den enda vi har kvar, vill du ha den eller inte?”.
Tycker ändå att Mars modellen är relativt snygg så jag är nöjd med köpet.

Efter att ha kollat igenom denna tråden lite så känns det som att armbandet kommer att bli utbytt men osäker på till vad :)
83FA7B32-DBD0-47FB-9630-F5418F41E5D1.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Letar febrilt efter ett liknande band. Har du möjligtvis något tips där jag kan hitta liknande?
Nej tyvärr. Sökte på "burgundy nato strap" men det man finner känns inte rätt i färgen på mittranden, för gulbeigt. Du är inte den enda som letar febrilt, såg en köpesannons på "mitt" band. Om alla Pluto-ägare påpekar för Zuludiver hur perfekt färgmatchat det är så kanske dom plockar in det igen ?
 

Saltvatten

Breitling
Besökte Swatch-butiken på Zurich flygplats (som är listad som återförsäljare) i fredags kl 11.00. Hoppades det var en bra dag och tid inför en eventuell påfyllning inför helgen men som vanligt skrattade dom rakt ut när jag frågade efter klockan. Är så himla trött på butikspersonalens kassa inställning i de länder jag besökt. Hade med mig barnen in som dessutom fyllde år och jag hade verkligen verkligen hoppats kunna köpa varsin klocka åt dem i födelsedagspresent men icke.
Håller tummarna de släpper dem online innan julafton :(
Katastrofbemötande, visst att dom får frågan ofta men det händer alla i handels, bara att gilla läget och vara professionell, trist.
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Nu när jag hunnit känna på min Saturnus några veckor måste jag ändå säga att jag är positiv till klockan. Håller inte alls med om allt som sagts om bandet, tvärt emot. För mig känns det enhetligt och tycker det matchar bra. Även fast jag vänt på bandet. Gillar hur den känns på armen men saknar vikten så klart.
Kortfattat är den helt klart värd retail, men knappast inte mycket mer. Skulle nog inte köpa i andrahand, halva grejen är ju jakten.
0E905399-6003-46BE-9711-77891A906678.jpeg
 

Chilbert

Breitling
Nu när jag hunnit känna på min Saturnus några veckor måste jag ändå säga att jag är positiv till klockan. Håller inte alls med om allt som sagts om bandet, tvärt emot. För mig känns det enhetligt och tycker det matchar bra. Även fast jag vänt på bandet. Gillar hur den känns på armen men saknar vikten så klart.
Kortfattat är den helt klart värd retail, men knappast inte mycket mer. Skulle nog inte köpa i andrahand, halva grejen är ju jakten.
0E905399-6003-46BE-9711-77891A906678.jpeg
Håller med angående jakten, gör ju det lite extra speciellt med klockan. Köpa andrahand så gör man ju det lite för lätt för sig själv :) Sitter själv utan fortfarande, hade vart kul att få chansen på bilen igen men det är väl större chans att den kommer ut online än att dom kör en vända till i Sverige.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Nu när jag hunnit känna på min Saturnus några veckor måste jag ändå säga att jag är positiv till klockan. Håller inte alls med om allt som sagts om bandet, tvärt emot. För mig känns det enhetligt och tycker det matchar bra. Även fast jag vänt på bandet. Gillar hur den känns på armen men saknar vikten så klart.
Kortfattat är den helt klart värd retail, men knappast inte mycket mer. Skulle nog inte köpa i andrahand, halva grejen är ju jakten.
0E905399-6003-46BE-9711-77891A906678.jpeg
Håller med dig till punkt och pricka :)
 

Yannick

Breitling
Trodde vid detta laget att marknaden skulle varit mer mättad men de håller verkligen på klockorna för att hålla uppe hypen. En moon, Neptunus eller mercury kan dröja är känslan.
 

Augustahlnas

Breitling
Gillar klockan, som ett billigt alternativ att kunna variera med för mig som inte vill lägga för mycket pengar på en andra klocka. Sjukt många av er som visar upp fina kombinationer med eftermarknadsband. Det enda som stör mig är att den är ganska högljudd, och att tiondelsvisaren inte går tillbaka till precis 0 utan stannar mellan 0 och 1 för mig, men å andra sidan ska jag inte ta tid så ofta.
Edit: ibland ska man googla innan, lärde mig något nytt. Kronan i första läget och klicka på nedre knappen så gick det att justera. Så nu står den rätt. Ska bara vänja mig vid ljudet av en väggklocka på handen.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Gillar klockan, som ett billigt alternativ att kunna variera med för mig som inte vill lägga för mycket pengar på en andra klocka. Sjukt många av er som visar upp fina kombinationer med eftermarknadsband. Det enda som stör mig är att den är ganska högljudd, och att tiondelsvisaren inte går tillbaka till precis 0 utan stannar mellan 0 och 1 för mig, men å andra sidan ska jag inte ta tid så ofta.
Edit: ibland ska man googla innan, lärde mig något nytt. Kronan i första läget och klicka på nedre knappen så gick det att justera. Så nu står den rätt. Ska bara vänja mig vid ljudet av en väggklocka på handen.
Screenshot_20220930-182159.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Gillar klockan, som ett billigt alternativ att kunna variera med för mig som inte vill lägga för mycket pengar på en andra klocka. Sjukt många av er som visar upp fina kombinationer med eftermarknadsband. Det enda som stör mig är att den är ganska högljudd, och att tiondelsvisaren inte går tillbaka till precis 0 utan stannar mellan 0 och 1 för mig, men å andra sidan ska jag inte ta tid så ofta.
Edit: ibland ska man googla innan, lärde mig något nytt. Kronan i första läget och klicka på nedre knappen så gick det att justera. Så nu står den rätt. Ska bara vänja mig vid ljudet av en väggklocka på handen.

Enkelt att komma tillrätta med: köp en Oysterquartz och njut av tystnaden när ni tar på Swatchen... ;)
 
Topp