• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

NRE

Vacheron
2-Faktor
Lyckades köpa en i helgen när jag va iväg på weekend.

Vill gärna ha en rubberstrap till. Vilka kör ni? watchwear eller wristbuddys eller finns det mer shoppar att välja emellan?
Watchwear tyckte jag var bra passform. Färgen till just pluto inte 100% men väldigt bra. Man stöttar svensk handlare också
 
  • Like
Reactions: saf

Falken

Panerai
Kul klocka. Aningen mörkt helhetsintryck med svart gummi dock
12F48608-CBF1-4F04-B65F-E825A8443384.jpeg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Lyckades köpa en i helgen när jag va iväg på weekend.

Vill gärna ha en rubberstrap till. Vilka kör ni? watchwear eller wristbuddys eller finns det mer shoppar att välja emellan?
Jag kör strap från Watchwear, tycker de är riktigt bra. Kul att det är en på forumet som driver det också
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
BDDF4051-E91B-4D16-A7BB-ABFE4EFABDC9.jpeg

Hämtade precis ut min första moonswatch i San Francisco denna morgonen. Hamnade först i kön så kunde välja och vraka. Enda som inte fanns tillgänglig var Neptune.

När butiken öppnade så var vi cirka 30 pers i kön…
Jag har inte kollat in denna tråd tidigare utan blev lite förvånad nu när man läste lite i den och just hur svårt det är att få tag i klockor.
Jag och några jobbarkompisar var en dag i Shanghai innan vi flög hem och då drog jag med dem in i lite olika klockbutiker, bl.a. den för Swatch.
Där var inte särskilt mycket folk inne, kanske 5 personer och de hade alla månklockor (eller hur man nu benämner dem) att välja på så ena jobbarkompisen köpte just månklockan.
De är ju lite roliga i alla fall.
 

Sportmatte

Breitling
Har inte orkat läsa igenom hela tråden på 144 sidor. Men tydligen är enomrt många Fake-klockor ute i omlopp nu. Vissa är så välgjorda att det svåra att se att de är fake. Så se upp när ni handlar klockor online. Ska man köpa Swatch Omega rekommenderas man att göra det i en fysisk butik för att vara på den helt säkra sidan.

Kolla in dessa två videos på youtube:



Det lättaste sättet att skilja en fake från en riktig är att tiondelarna på tidtagningen går inte att nollställa ordentligt, utan visaren stannar på 2.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Ser ut som att centrumsekundvisaren står lite snett på min klocka när den är nollställd, har provat dra ut kronan och ställa om den men den ser ändå ut att vara ca 0,25s fel. Kan man lösa detta på något sätt?
 

Klahr

Omega
Är hypen död? Valsade in och köpte två stycken, ingen kö och dom hade alla förutom Neptune. I Warszawa men ändå.
 

Bilagor

  • AD830D72-DBE2-4BD0-8F3A-68D47FF3A31B.jpeg
    AD830D72-DBE2-4BD0-8F3A-68D47FF3A31B.jpeg
    556.6 KB · Visningar: 15
  • F107000E-5066-4CB3-A630-DAADB7E54AB5.jpeg
    F107000E-5066-4CB3-A630-DAADB7E54AB5.jpeg
    398.5 KB · Visningar: 17

Mic1

Rolex
2-Faktor
Är hypen död? Valsade in och köpte två stycken, ingen kö och dom hade alla förutom Neptune. I Warszawa men ändå.
Här i frihetens högborg har gråmarknadspriset gått ner ~10% den senaste månaden. En Mercury har exempelvis gått från $380 till $340 så lite har det nog svalnat.
Efter tre misslyckade försök utan speciellt mkt planering hittade jag en butik i Paris som hade flera modeller. Slog till på en Earth åt mig och en Moon till polaren. Mycket nöje i Paris 🇫🇷

IMG_5413.jpeg
Bra val! Earth är nice
 
Topp