• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Duncan

Omega
Idag blev det den här, lite skamfilad men ändå..
20180EFF-3159-42A2-861E-132D9BDFF4C4.jpeg

Ocean Breeze SCK107
 

ResidentEmil

Breitling
2-Faktor
Under gymnasiet och åren däromkring (90-tal) tyckte jag att jag hade den coolaste klockan jag någonsin sett, en Swatch Aquachrono SBM100 Waterpower. Den fick mycket stryk, ringen gick i småbitar och bandet höll så småningom inte ihop längre. Jag trodde att den var försvunnen sedan länge, men när jag hittade den i en låda med diverse skräp nyligen slog nostalgin till.

IMG_20230331_150133.jpg


Efter en stunds bevakning dök flera ex upp på ebay, och jag slog till på en som såg ut att vara i någorlunda nytt skick.

IMG_20230331_150223_1.jpg


Fick på köpet för totalt ca 300:- även ytterligare 3 st (SDK904 Klirr, GK 165 Flake och GK148 Blue segment). Finns det öht någon intresse för sånt här så att de skulle gå att sälja för nån hundring, eller är det bara att arkivera i närmaste låda? De ser oanvända ut allihop och tycks fungera vid snabbt batteritest.

IMG_20230331_150314.jpg
 

Tifter

Breitling
Plockade upp en Irony Chrono idag för hela 140kr! :D Problemet är dock att den behöver ett nytt band. Har googlat ett tag nu, men blir inge klokare..
Den är 20mm, eller mer exakt 19,9mm, mellan "hornen".
Vart brukar ni köpa band?
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Plockade upp en Irony Chrono idag för hela 140kr! :D Problemet är dock att den behöver ett nytt band. Har googlat ett tag nu, men blir inge klokare..
Den är 20mm, eller mer exakt 19,9mm, mellan "hornen".
Vart brukar ni köpa band?
eBay, t.ex. oldschools-watch. Han skriver rätt så tydligt på vilka modeller band/länk passar. På Amazon finns det en del. Och på Swatch.com finns lite band och länkar också.
 

Tifter

Breitling
eBay, t.ex. oldschools-watch. Han skriver rätt så tydligt på vilka modeller band/länk passar. På Amazon finns det en del. Och på Swatch.com finns lite band och länkar också.
Tack! Den där snubben hade ju en hel del! Börjar fundera på om det kanske ska vara ett band på 19mm där ändå.. Känns som lite höga toleranser dock. Men ja, den är ju inte full 20mm så
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Tack! Den där snubben hade ju en hel del! Börjar fundera på om det kanske ska vara ett band på 19mm där ändå.. Känns som lite höga toleranser dock. Men ja, den är ju inte full 20mm så
Är det en äldre Irony Chrono? Då ska du ha 19 mm. Här är en bild på det band som satt på min Chrono Irony (nu utbytt till en länk):
D1D34AD9-9029-4761-8B12-3516A644EFB8.jpeg
DF21364F-918C-4919-AE42-065433BA0488.jpeg
 
Topp