• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatchtråden

Blev inspirerad av den här tråden och köpte en till idag. GB413 Fixing, från 1991.
SLlwN0R.jpg
Sååå jäääädraaa braaa! Typsnitt och visare går inte att matcha bättre. Sedan är ju cyklopen pricken på iet!

Sååå jäääädraaa braaa! Typsnitt och visare går inte att matcha bättre. Sedan är ju cyklopen pricken på iet!
Det fanns några att välja på så cyklopen fick avgöra. Har inte haft klocka med cyklop sedan 90-talet. Skumt att den fanns kvar. De hade haft hundra stycken och nu var det fem eller sex kvar. En hundring per styck på Nostalgipalatset i Stockholm. Livsfarligt ställe att gå in på för övrigt. Risken finns att man går därifrån med en Big Jim-jeep eller en gigantisk LEGO-rymdstation... :nailbiting:

Någon som har en idé om varför Swatch nu lämnar Basel?
Det är väl Swatch group som lämnar och inte bara Swatch? Men Swatch har en massa egna lanserings event så tror inte Basel lönar sig värst då det mestadels är nya designer och inte nya urverk och boetter som Swatch lanserar :) men säger detta utan att förminska nya skin irony som är grym! Dock finns det trådar om spekulationer angående swatch groups agerande.

Senast ändrad:
Samma Swatch som igår dock med ett annat band. Ville köra minrmalism idag :p skämt åsido så är borrad lugg hål grymma
IMG_20180801_134222.jpg

Denna var rätt skön. Lite Patek-vibbar färgmässigt. Synd att den är så liten.
https://shop.swatch.com/en_us/watches/irony/medium/bluflect-yls460.html

Edit : 33-34 mm kanske är standardstorleken på klassiska Swatch?

yes 34, men har förmig att jag sett liknande tavla i 42 ska kolla om jag hittar ref . Eller är det irony serien du gillar?

// Edit kanske inte med samma glasring dock :/

Real deal, real patina ;)
Finns ingen dag gul inte är bättre än pissvit och skarp äcklig vit lyssmassa :D

Den ända jag har tyvärr:)

Till salu om nån är sugen på en Jätte version :)

Bilagor

• 0AF4B87D-720E-41BE-8324-E426D9E1C460.jpeg
    0AF4B87D-720E-41BE-8324-E426D9E1C460.jpeg
    84.5 KB · Visningar: 10
  • BB1E51C9-6546-4610-947F-BBD985C29B39.jpeg
    BB1E51C9-6546-4610-947F-BBD985C29B39.jpeg
    92.9 KB · Visningar: 10
  • DA2B0629-164C-4FE5-AE8B-71A5B5E2CA2A.jpeg
    DA2B0629-164C-4FE5-AE8B-71A5B5E2CA2A.jpeg
    184.6 KB · Visningar: 7
yes 34, men har förmig att jag sett liknande tavla i 42 ska kolla om jag hittar ref . Eller är det irony serien du gillar?

// Edit kanske inte med samma glasring dock :/

Finns ingen dag gul inte är bättre än pissvit och skarp äcklig vit lyssmassa :D

Tack ändå. Jag bara spanar lite. 33mm lät så väldigt smått men det var ganska längesen jag ägde en Swatch så jag jämförde med en 36mm DJ vilket ligger på gränsen för när en klocka inte bör vara mindre. 33-34mm kanske är rätt vettigt ändå.

Jag tror 42mm blir för stort.

Tillbaka
Topp