• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

Lorentzo

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Behöver verkligen en beater, att den här som en tidigare postare nämnde är så osmaklig att den blir cool och man kommer undan med det är ett stort plus! Skämt åsido, jag har alltid varit sugen på en modern G-shock.
 

Holtqvist

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Har sneglat på en fyrkantig G-shock länge. Har även kikat på någon guldklocka länge. Det här är en prefekt kombination av de båda!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Oj oj oj vilket trevligt intiativ!
1.B
2.A
3.A
4.Att min 6-åriga son på kommer titta på mig - när jag har klockan på mig - som om jag vore resultatet av en romans mellan typ Ironman och Wonder Woman.

5. BONUSFRÅGA/Egen fråga: varför ska lotteriet riggas så att jag får klockan? För att den då kommer hela KS till användning genom att jag tillsammans med alla andra i tråden gör det till KS eviga passaround för samtliga som svarat i denna tråd och vill vara med. När den gått laget runt tar den en andra vända osv alternativt säljs på KS auktion och pengarna går till BCF.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Jag skulle uppskatta de ”moderna” funktionerna som klockan är uttrustad med och klockans häftiga utseende som gör klockan till ett fantastsikt objekt för att fotografera.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
1.B
2. A
3.A
4. Att den skulle ju mig egenskapen att genom gymnasiet glida runt i korridorerna och visa min blingiga dominans. :cool::cool: Mycket viktigt att visa vem som bestämmer vet ni. ;)
 
Riktigt kul!
1:B
2:A
3:A
4: Allt är inte guld som glimmar men det behöver inte förstöra den potentiella maktfaktorn på stranden ....
 

Pergite68

Omega
1.B
2.A
3.A
Hade varit så grymt roligt att glittra ikapp med alla stekare på besök i Halmstad i sommar!
Och uppväga min silverfärgade Casio Royale
 

Marcus1797

Omega
2-Faktor
1: Hur är baklocket fäst?
Svar: B

2: Vad betyder ”DLC” ?
Svar: A

3: Vilket material används mellan stålboetten och urverket för att skydda verket hos GMW-B5000 mot stötar?
Svar: A

4: Skulle onekligen uppskatta hur klockan blänker i solen när man glider runt på stranden i sommar & hur galet bra designjobb Casio har gjort med att bygga vidare på deras befintliga modeller.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Det jag kommer uppskatta mest är den där riktiga hållkäften stilen man får med en sån här klocka. Sen så ser den nog fantastisk ut när man glider runt på stan och käkar en glass i solen
 

Erkkn

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Det jag kommer uppskatta mest förutom att det är en grym klocka är att jag får en egen Square igen, M5610an har 5 åringen i hemmet lagt rabarber på "För det är ju en superhjälte klocka pappa!", vem vill inte ha en guld superhjälteklocka !

Grym tävling!
 

Leif

Cartier
1. B
2. A
3. A
För mig är denna GShock precision, attityd och tung design perfekt för heta stranddagar och svala kvällar med en öl i näven. Surfande stekare, småfet it-miljonär, finnig tonåring eller livräddare spelar ingen roll, attityd finns så det räcker och blir över.
 
Senast ändrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Denna C-3PO variant av G-Shocks är så hiskelig att den blir rolig att bära. Jag vill också testa på en bluetooth modul där man dessutom kan ställa in ryska veckodagar! Dags att starta en kyrillisk klubb kanske?
 

Buffi

Panerai
1 - B
2 - A
3 - A
4 - Nog fel med guldfärg på beater för att det ska bli rätt igen. Snyggt och syns nog rejält mycket!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
Svar: Sett filmen "Gold" med Matthew McConaughey i huvudrollen som korpulent guldletare med en Casio A159WGEA-5 på armen? Jag vill vara den moderne motsvarigheten. Vad passar då inte bättre än denna härliga gulddinka? :cool:
 

Noxin

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Den är Japansk och jag har bott i Japan. Har ingen riktig beater just nu och denna skulle passa prima till det!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
1. B
2. A
3. A

4. Squares är min grej när det kommer till G-shock. Har inte haft förmånen att testa någon i stål och den guldiga är ju f*n så mkt coolare än den i Chrome. Den håller vi tummarna för :)
 

supreeme

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Aldrig ägt en metall G-shock. Den skulle dessutom vara en fin kontrast mot min svarta DW5600BB. Hade varit grymt att få rocka en guldklocka nu när jag snart skall gå på pappaledighet å stöka i lekparker och sandlådor :)
 

Peddjy

Cartier
1: B
2: A
3: A
4: En klocka med bling,
Där man ser varenda ding.
Denna klocka ska användas hårt,
Misshandlas brutalt svårt.
Guld är tydligen ämnat för dom i toppen,
Kanske nu finns en chans för mig som är på botten...
 

Erkan

Omega
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Då vi tandläkarstudenter inte får göra några kronor i guld så vore det ju sjukt fett att få ersätta det med en guldklimp runt handleden istället!
 

seppo

Omega
2-Faktor
1. B
2. A
2. A

4. Tycker den bör passa bra i många lägen trots dess unika look som i sig är jäkligt toolig och cool. Den sticker ut lite från sina annars trygga klockval och det är alltid kul att ha något unikt. :)
 

Koppe

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Jag vill ju ha kvar min swag även om jag har ett yrke som kräver en tålig, vattentät klocka! ;)
 
Topp