• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Det är något så skönt galet med en g-shock i stål med guld dlc. Som gamla casios på steroider, det kan ju bara vara en succé på armen
 

Fletch

Omega
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Har aldrig ägt en G-Shock men skulle jag någon gång köpa en så skulle det vara en sån, über-cool ju!
 

C-J

Panerai
2-Faktor
1: B
2:A
3:A
4: Det som jag kommer uppskatta mest är känslan av en guld klocka tillsammans med oförstörbarheten hos en g-shock, oerhört häftigt!
 

Monk

Panerai
2-Faktor
1. B
2.A
3.A
4. Guld kommer att göra sig bra mot min svarta våtdräkt. Behöver en modern beater som följer med ner i djupet.
 

Beklockad

Breitling
1. B
2. A
3. A
4. Det jag skulle uppskatta mest med modellen har jag sammanfattat i en haiku Casio GShock GMW B-5000 till ära:
Tidmätargrunka
Badar och solar med den
Guldet blev till sand
 

mofo

Audemars
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Det man uppskattar med en G-Shock är ju att de klarar allt(kanske mer än @jabla s INOX?), har aldrig testat i stål, skulle vara kul och se om den kunde klara av min föräldraledighet i sommar.:cool:
 

Uret

Cartier
Haha otroligt fantastisk tävling och vilket gensvar!

1: Baklocket är skruvat i boett alltså B
2: DLC betyder Diamond-like Carbo alltså A
3: Resin alltså A

4: Jag ägde en stålis version av denna och var idiot nog och skicka iväg den.
Skulle älska ha en guld g-shock och den är perfekt att bära för mig som spenderar 90% på stranden maj-augusti i mitt kära västkusten

Må bästa man eller kvinna vinna :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Att den är så "oväntad" - jag menar GShock med sin historik, funktioner och specifikationer - och så gör man den i guld??!!
Jag vill ha det som den designern rökte... ;)
 

Watchj

Cartier
1:B
2:A
3:A
4: Ett litet rim för ett grymt ur:
Med G-Shock i guld
Jag känner mig så huld
Uret ballare än en Rolle
Pallar att man lattjar som en stolle
Syns knappast på var mans arm
Men kommer ha en plats i min barm
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
1.B
2.A
3.A
4. Tror min 5035D skulle gilla att få besök av sin vulgära kusin från Stureplan. :)
En klocka som garanterat inte passerar obemärkt förbi. Attityd!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
1, B
2, A
3, A
4, Blev av med stål versionen för en månad sen och har inte pengarna att köpa en ny. Älskade den, tåligheten, funktioner mm. Sen är guld alltid guld
 

jazon506

Omega
1.B
2.A
3.A
4. Diggar steel g shocken en riktig bling bling beater det bästa med den i sommar är den negativa displayen riktigt trevligt på sommarn tough solar lär vara grymt också.
 

Torulf

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Hur cool det vore att sitta i landet och pyssla med blommor eller klippa gräset med en rejäl bit bling på armen!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
1 B
2 A
3 A
4 Under min resa till Tokyo såg jag en äldre herre i full LV mundering, tracksuit, trainers och bågar. Svart/ guld topp till tå och med en guld dinka som heter duga.

Då jag inte är en 70-årig yakuza tycker jag att en guld G-shock är ett bra första steg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Alltid kul med tävlingar!
1.B
2.A
3.A
4. Jag har alltid gillat G-Shocks och har därför alltid haft 1 eller 2 i min kollektion. Framförallt är det en otrolig beater men tyvärr så fastnar den där och har endast använts som detta.
Dock tror jag att det kommer förändras med denna modell då den är väldigt clean, nästan stilfull och inte allt för ”fläskig”/bunklig lr plastig som många gshock modeller är (vilket är prefekt till en beater).
Det jag vill säga med allt detta är att det jag uppskattar eller kommer uppskatta med denna modell är att den kommer bli en perfekt om inte ultimata vardags Gshocken :)
 

Susqect

Omega
1. Skruvat i botten (B)
2. Diamond-like Carbon (A)
3. Resin (A)
4. Skulle vara helt perfekt då jag länge sneglat på både denna och modellen i stål då jag behöver en klocka till jobbet som överlever allt man utsätter den för! Den lär få mycket handledstid även utanför då dom är orimligt charmiga!
Kommer älska att möjligheten till att ställa in alarm på den. Jag och skalman som rockar mat och sovklocka då! ;)
 

Aron72

Cartier
B,A,A
På fyran är det tveksamt om jag kommer uppskatta en digitalare fullt ut, pöjken på snart 12 dock rejält positiv! ( han har fått kämpa med analogt sedan 5års åldern men klockan kan han iaf..)
Min första klocka påminner mkt om detta ur dock hade jag en citizen som finns kvar men ej fungerande, minns än idag då det tajmades 60 metetslopp på 100 delar med den
 
Topp