• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

• Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

Röster: 216 54.5%

• Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .
Historielösheten!
Typsnittet är ju ett av de mer klassiska. Faktiskt en av de få saker som binder ihop den nya referensen med tidigare referenser.
Historia i en modern klocka?
Inget jag tänker på iaf :) gör man det så borde man köpa den tidigare referensen helt enkelt

Jag hade börjat peppa mig själv lite, tycker denna tillsammans med Milgauss är en av de roligare modellerna Rolex gör. Men.. allt sjönk samman som en punkterad sufflé när jag insåg att minutmarkeringarna saknar Lume.. poängen med siffrorna är ju läsbarheten, men den blir ju noll i mörker utan vettig lume. Varför Rolex, varför?

Alltså nya Air King är en Killer!
3BE5A68B-A98B-4814-8356-E850F596AEAB.jpeg

Om man hade skippat de målade indexsiffrorna dvs, 5,10,20 osv... så hade nog air-kingen varit rätt ball med färgklickarna som den har :)

Jag har helt klart bestämt mig för att jag måste ha detta rubber strap till min nya Air King, men på Rubber B hemsida står det att det inte skall komma förrän senare i år..men om jag förstår det rätt så kan jag beställa till någon annan modell..måste ha detta rubber strap till sommaren..tacksam för hjälp så jag komemr till rätt modell.
Air King with rubber b.jpg

Jag har helt klart bestämt mig för att jag måste ha detta rubber strap till min nya Air King, men på Rubber B hemsida står det att det inte skall komma förrän senare i år..men om jag förstår det rätt så kan jag beställa till någon annan modell..måste ha detta rubber strap till sommaren..tacksam för hjälp så jag komemr till rätt modell.
@Affe du kanske har kolla vad jag skall satsa på?

Kan du inte maila Rubber b och fråga?
Trodde min faiblesse för Air King skulle lägga sig, men... :rolleyes:

Direkt när det kom upp på deras hemsida att den skulle komma för Air King skrev jag upp mig..dåligt med svar från dem..men har ju sett flera så måste ju funka.
Den är grym! Just go for..var inte samma fegis som jag var med "bara" Submariner, GMT och EXP2:a!

Har inte nya air-king:en samma boett som milgaussen? Har för mig det. I så fall borde väl detta fungera?

https://rubberb.com/en/rolex-watch-...classic-series-vulchromatic?selected-color=53

Kör du med Rolex-clasp? Hur upplever du själva gummit?

Jag har clasp. Jag köpte det begagnat mest av nyfikenhet. Om jag skulle beställa ett nytt idag skulle det nog bli med vanligt spänne. Det är väldigt bra kvalitet och lite "torrt" (alltså ungefär som ett bildäck) så det klibbar inte mot handleden.

Jag har clasp. Jag köpte det begagnat mest av nyfikenhet. Om jag skulle beställa ett nytt idag skulle det nog bli med vanligt spänne. Det är väldigt bra kvalitet och lite "torrt" (alltså ungefär som ett bildäck) så det klibbar inte mot handleden.
Kanon, tänkte kpa med vanligt spänne. Får se om jag beställer direkt till Milgauss eller om man skall vänta på deras besked om nya för Air King, känns ju safe att beställa ett direkt. Tack för info!

Tillbaka
Topp