Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för åsikterna @Ernesto. Är den mycket högre än Explorer 214270?Åh. Det var länge sen som jag hade den...
Borstad och annorlunda jämfört med andra Rolex. Är man ute efter en Rolex för ”rimliga” pengar som alla inte har är denna ett alternativ. Jag gillar boetten som sitter väldigt skönt på handleden.
Många tycker att tavlan är ful, det är dock tycke och smak. Jag gillar den! Valde mellan den, blå Milgauss och Explorer I nu senast som jag köpte en sportrolex. Det blev 214270 eftersom att den är tunnare.
Jag säger köp!
Explorer 12 mm och Air King 13 mm. Men det kan ju såklart upplevas mer.Tack för åsikterna @Ernesto. Är den mycket högre än Explorer 214270?
Tack för åsikterna @Ernesto. Är den mycket högre än Explorer 214270?
#metooExp upplevs smal och lång. AK upplevs kort och tjock![]()
Kul att vissa gillar denTavlan och visarna är ju märkliga alltså! All text gör att det ser ut som en leksak eller nån slags reklamklocka för mig. Siffrorna påminner om en Breitling colt som är den fulaste klocka jag känner till. Tror dom där blir billiga på C24 om nått år !
Jag tycker den är galet snygg, raka motsatsen till alla andra tråkiga Rolex jag haft...Det här kan vara den post som påverkat mig mest när det gäller synen på en klocka. Gillade Air-King förut, men nu kan jag bara tänka REKLAMKLOCKA när jag ser den. Galen 180-gradare pga ETT inlägg!![]()
Vad tycker du om YM II och Skydwellern?Jag tycker den är galet snygg, raka motsatsen till alla andra tråkiga Rolex jag haft...
Hade jag haft lite större handleder så...Vad tycker du om YM II och Skydwellern?
Ok. Då gissade jag rätt, om att du skulle gilla dem ocksåHade jag haft lite större handleder så...
Har väl gått ifrån "mainstream" med mina senaste köp..får väl se om jag ångrar mig längre framOk. Då gissade jag rätt, om att du skulle gilla dem också![]()
YM II är dock rätt poppis i USA. Man är nog lite mer försiktig i SverigeHar väl gått ifrån "mainstream" med mina senaste köp..får väl se om jag ångrar mig längre fram![]()
Knasigt. Jag tycker fortfarande att den är en av de coolaste klockorna Rolex tillverkar och allt snack om den får mig att tänka att jag dömt den för hårt. Men, avsaknaden av lumen är nog svårast att svälja för mig. Hade det inte varit för det hade den kanske suttit på min handled istället för Explorern..Det här kan vara den post som påverkat mig mest när det gäller synen på en klocka. Gillade Air-King förut, men nu kan jag bara tänka REKLAMKLOCKA när jag ser den. Galen 180-gradare pga ETT inlägg!![]()
Milgauss då? Hade ägt en, om jag hade mer pengar.Knasigt. Jag tycker fortfarande att den är en av de coolaste klockorna Rolex tillverkar och allt snack om den får mig att tänka att jag dömt den för hårt. Men, avsaknaden av lumen är nog svårast att svälja för mig. Hade det inte varit för det hade den kanske suttit på min handled istället för Explorern..
For the record är jag ointresserad av Skydweller men tycker YMII är kul, men inte cool.
Jag gillar milgauss, men den känns för dyr jämfört med tex Airking eller annat som jag skulle vilja ha. Känns också lite plojig på något vis. Föredrar Airking.Milgauss då? Hade ägt en, om jag hade mer pengar.
Tycker att den och Airking tillhör samma kategori. De sticker ut lite merJag gillar milgauss, men den känns för dyr jämfört med tex Airking eller annat som jag skulle vilja ha. Känns också lite plojig på något vis. Föredrar Airking.
Grym klocka, kommer bli eftertraktad i framtiden.Lite dött i denna tråd så tar en bild till av denna "bespottade" klocka!
![]()
Frågade på Bergströms i Malmö. De sa att de sålde slut på en gång. Likadant med opGillar den och skulle gärna vilja prova den någon gång, är det till och med prutmån hos AD?
Får hålla span på någon begad historia.. gillar dock inte att kronan på spännet är tryckt innåt av någon anledning.Frågade på Bergströms i Malmö. De sa att de sålde slut på en gång. Likadant med op
Låter konstigt. I Uppsala hade de samma Air King i fönstret hur länge som helst. Tycker den känns väldigt sval.Frågade på Bergströms i Malmö. De sa att de sålde slut på en gång. Likadant med op
Får anses som lite bätte då jag tror den är uppe i 58-59k hos AD nu.. prutar man så hamnar man därmed på tidigare listpris.Låter konstigt. I Uppsala hade de samma Air King i fönstret hur länge som helst. Tycker den känns väldigt sval.
Går ju att få ny för listpris på LuxuryWatches - 54500kr.
Tycker att den och Airking tillhör samma kategori. De sticker ut lite mer
Aha. Nu har jag lärt mig någotDe är faktiskt, förutom det man ser givetvis, i stort sett identiska. Samma boett (magnetskyddad) och samma urverk (3131).