• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

En liten fråga angående eftervård. Första tatueringen så smorde jag som tusan. Numer 2, mindre, och nu denna, nästan inte alls. Mitt högst ovetenskapliga slutsats är att den här sista läkt absolut snabbast, och upphört att ömma väldigt fort.
Nummer 1 tog ett jädra tag att läka, och massa finnar och rodnader. Vad säger ni?
Beror på helt på kroppsskicket, hur tatueraren har arbetat osv. Men man ska bara återfukta ett par gånger om dagen Max. Tunt och sällan.

Salvorna är sjukt feta, därav mycket finnar osv om man smörjer för mycket.

image.jpeg

Kör ett 6h-pass idag!

Jag träffar honom i morgon, tar reda på namnet då. Ja, just nu är den makalöst bra!
Ja gör det! :) Yber-realistiska tatueringar är superfina. Men en tatuering är en tatuering, och inte ett fotografi på ett papper. Varenda detalj och tatuerad millimeter växer med tiden (1-2mm/10år-ISH). I realistiska tatueringar finns heller egentligen inga linjer som håller samman bilden, vilket också gör att den tyvärr förfaller mycket snabbare. Bold will hold!

Fota den om 10-15år och posta här igen!
Även om det såklart är genialiskt utfört just nu. Vet du vem som gjort den?

Det där är lite av en modifierad sanning och vissa fall en myt.
Visst bleknar en tatuering med tiden.. Men en professionell tatuerare som använder starka kontrast skapar en tatuering som inte åldras speciellt dåligt med åren.
Ett exempel är ju black and grey tatueringar som blivit gröna med åren.. En ny "teknik" som erfarna artister är att dom blandar i lite brun färg i sina black and grey porträtt.. På det här sättet får man bort den blå/gröna looken som tatueringar får med åren. :)

Jag har själv en realistisk full sleeve som såg skum ut när den var helt nygjord. Kontrasterna var alldeles för starka och det såg ut som tatueringen satt utanpå huden.. Men när den läkt och det hade gått ett par månader så blev det galant :)

Nedan är lite bilder för den som bryr sig... :)
Gjorde hela sleeven back 2 back på en vecka (25-30 timmar)
Öm var man efter hehe! :)

Gjord på Wicked Tattoo i GBG (Mölndal)

7TfdEf.jpg

zJPc17.jpg

GSV1bs.jpg

13xjtJ.jpg

jEeq2J.jpg

sqT9ZQ.jpg

Det där är lite av en modifierad sanning och vissa fall en myt.
Visst bleknar en tatuering med tiden.. Men en professionell tatuerare som använder starka kontrast skapar en tatuering som inte åldras speciellt dåligt med åren.
Ett exempel är ju black and grey tatueringar som blivit gröna med åren.. En ny "teknik" som erfarna artister är att dom blandar i lite brun färg i sina black and grey porträtt.. På det här sättet får man bort den blå/gröna looken som tatueringar får med åren. :)

Jag har själv en realistisk full sleeve som såg skum ut när den var helt nygjord. Kontrasterna var alldeles för starka och det såg ut som tatueringen satt utanpå huden.. Men när den läkt och det hade gått ett par månader så blev det galant :)

Nedan är lite bilder för den som bryr sig... :)
Gjorde hela sleeven back 2 back på en vecka (25-30 timmar)
Öm var man efter hehe! :)

Gjord på Wicked Tattoo i GBG (Mölndal)

7TfdEf.jpg

zJPc17.jpg

GSV1bs.jpg

13xjtJ.jpg

jEeq2J.jpg

sqT9ZQ.jpg
Skönt att du vet hur mitt yrke funkar.. Självklart är det så att kontraster, dvs helst svart (som alltid kommer hålla bäst) kontra ljust är en av de första och viktigaste byggstenarna i ett bra jobb. Men du måste ha luft, och utrymme för att få alla tatueringar att kunna utvecklas. Du kan inte ha, som i det här fallet flera olika tex bruns toner (ansikte och händer på baskettatueringen), med så liten nyansskillnader, och tro att det utan konturer ska hålla sig utan att bli en gröt inom en snar framtid. Oavsett nya tekniker så är huden densamma idag som för 50årsen, en tatuering må åldras bättre. Men den är inte anpassad för fotorealism.

Det hade också vart jävligt kul att se de "brunblandade" tatueringarna du nämner. Eftersom ingen kan spå in i framtiden, och det där skulle vara ett nytt fenomen precis som riktigt bra fotorealism så är det ingen som vet om det faktiskt kommer ta bort den gröna looken. Once Again, det går inte lura kroppen så mycket som man tror.

Din tatuering har överlag mer svart, och enklare fält tatuerade, böttre kontraster dvs kommer hålla bättre. Det är framför allt de hyperrealistiska färgtatueringarna som kommer gå åt helvete. Tro mig, en sådan bild är inte bra om ens tio år. Tyvärr! Även om dess tekniker bakom är super fina och bilden är otroligt skickligt utförd. Simpelt håller bättre, less is more. Tillsammans med för små gjorda texter, vita tatueringar och annat. Tyvärr.

Skönt att du vet hur mitt yrke funkar.. Självklart är det så att kontraster, dvs helst svart (som alltid kommer hålla bäst) kontra ljust är en av de första och viktigaste byggstenarna i ett bra jobb. Men du måste ha luft, och utrymme för att få alla tatueringar att kunna utvecklas. Du kan inte ha, som i det här fallet flera olika tex bruns toner (ansikte och händer på baskettatueringen), med så liten nyansskillnader, och tro att det utan konturer ska hålla sig utan att bli en gröt inom en snar framtid. Oavsett nya tekniker så är huden densamma idag som för 50årsen, en tatuering må åldras bättre. Men den är inte anpassad för fotorealism.

Det hade också vart jävligt kul att se de "brunblandade" tatueringarna du nämner. Eftersom ingen kan spå in i framtiden, och det där skulle vara ett nytt fenomen precis som riktigt bra fotorealism så är det ingen som vet om det faktiskt kommer ta bort den gröna looken. Once Again, det går inte lura kroppen så mycket som man tror.

Din tatuering har överlag mer svart, och enklare fält tatuerade, böttre kontraster dvs kommer hålla bättre. Det är framför allt de hyperrealistiska färgtatueringarna som kommer gå åt helvete. Tro mig, en sådan bild är inte bra om ens tio år. Tyvärr! Även om dess tekniker bakom är super fina och bilden är otroligt skickligt utförd. Simpelt håller bättre, less is more. Tillsammans med för små gjorda texter, vita tatueringar och annat. Tyvärr.
För sent att ändra. Menade såklart med "Tillsammans med för små gjorda texter, vita tatueringar och annat." Att även hyperrealismen kommer följa med.

Här är en av mina äldsta tatueringar närmare 40 år gammal, gjord av Sveriges då enda tatuerare (godkänd av socialstyrelsen) Doc Forest.
Den borde väl hamna under vintage nu :) lite blek men vem fan blir inte det med åren. Tror att färgen och tekniken har utvecklats lite sen dess :D
bild_1.jpg

Här är en av mina äldsta tatueringar närmare 40 år gammal, gjord av Sveriges då enda tatuerare (godkänd av socialstyrelsen) Doc Forest.
Den borde väl hamna under vintage nu :) lite blek men vem fan blir inte det med åren. Tror att färgen och tekniken har utvecklats lite sen dess :D
bild_1.jpg
Kul med gamla Ove tatueringar! Karln vet hur en sten ska dras. Tekniker och färg har självklart utvecklats, dock inte mottagaren.

Ja gör det! :) Yber-realistiska tatueringar är superfina. Men en tatuering är en tatuering, och inte ett fotografi på ett papper. Varenda detalj och tatuerad millimeter växer med tiden (1-2mm/10år-ISH). I realistiska tatueringar finns heller egentligen inga linjer som håller samman bilden, vilket också gör att den tyvärr förfaller mycket snabbare. Bold will hold!
Tatueraren heter Steve Butcher och kommer från Nya Zeeland, min kompis mötte honom i Warszawa:

https://www.instagram.com/stevebutchertattoos/

Kanske bara är jag som är överkänslig.
Avgör själva... Det är inget jättevanligt motiv precis.. Och min tatuering föreställer en svensk modell (t.o.m modellen är lik)

Här är min som jag gjorde förra året:

http://imagizer.imageshack.us/a/img905/6255/jEeq2J.jpg

Här är den som Ivory gjorde nyligen:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=f4fb367f55477e289dcd1cc5b773c121&oe=57FF3C1B
Skulle påstå att det blivit ett relativt vanligt motiv. Skruden och kläderna är ju faktiskt rätt lika tyvärr. Vet dock inte hur stort utbud det finns på indiankläder.

Skulle påstå att det blivit ett relativt vanligt motiv. Skruden och kläderna är ju faktiskt rätt lika tyvärr. Vet dock inte hur stort utbud det finns på indiankläder.

Min gadd var ej tagen från Pinterest.. Den är skissad av han som tatuerade mig med bild på en Svensk modelltjej som motiv (ansiktet)
Fjädern är likadan och på samma ställe. Örhänget är likadant.. T.o.m korkhalsbandet viker sig på samma sätt.

Tillbaka
Topp