• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Lyfali

Cartier
Vad jag hört är att knut är världens dryging off camera. Är det något du märkt? Eller bara en dålig dag kanske?

Sen så måste jag ju tagga @Denke så han får se mitt jubilee jag gjorde :)
njaa, det skulle jag inte påstå att han är. Kan ju inte svara på just denna situationen du pratar om, men han är ju inte mer än en mäniska :p
 
aCgogS3

http://imgur.com/aCgogS3
Frank Jaeger från MGS. Aka Cyborg Ninja aka Gray Fox

BO2wZuc

http://imgur.com/BO2wZuc
Tyrael från Diablo
 

Lyfali

Cartier
Ah, har sett många som kör fejjan nu de senaste åren, börjar bli ganska vanligt alltså.
Det tänker jag ju personligen att man skall vara ganska reserverad med :p, även att jag själv har lite små grejer i fejset.
 

Emil4

Cartier
Ah, har sett många som kör fejjan nu de senaste åren, börjar bli ganska vanligt alltså.
Det tänker jag ju personligen att man skall vara ganska reserverad med :p, även att jag själv har lite små grejer i fejset.

Ja det har det verkligen blivit. Har kört i ansiktet på allt från lärare, sopgubbar till en som jobbar på Handelsbanken.
 

Lyfali

Cartier
Ja det har det verkligen blivit. Har kört i ansiktet på allt från lärare, sopgubbar till en som jobbar på Handelsbanken.
Det är intressant tycker jag, alltså man vet ju att acceptansen kring tatueringar blir större och större och att mer radikala ställen på kroppen kanske inte är så radikalt längre, men för ett par år sedan var det endå rellativt ovanligt med att köra i fejan liksom.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu har jag bokat tid för min första tatuering. Tatueraren pratar om nånstans 10-12st sittningar.
Kommer tatuera hela högerbenet som en story med landmärken och ställen jag besökt genom åren. Blir en del Vegas, NYC, LA men också Bali med stränder, palmer, surfing.. Det blir mycket Europa o grejer också.. Känns väldigt spännande. Stilen blir realism och det blir från fot till skrev i omfång.
Känns galet.. Haha
Låter alldeles underbart :happyhappy:. Lägg gärna upp något filmklipp när knäveck och insidan på låret körs :p
 

Writer136

Panerai
Nej det blir väl vanligare och vanligare. Jag gör väl lite ovanligt mycket. Har blivit ganska mycket folk som kör script i ansiktet nu.

Eller hur. Har flera vänner som gjort både större och andra bara nån mindre symbol i ansiktet. Är ju inget man tycker är konstigt längre iaf när man ser.
Folk börjar väl fatta att det bara är bläck.
Känns som folk gör modigare och ibland mer korkade motiv också när lasertekniken att ta bort är mer tillgänglig också.
"äh det är bara o ta bort om man ångrar sig" har jag hört flera säga.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
"äh det är bara o ta bort om man ångrar sig" har jag hört flera säga.

Såg en dokumentär om en föredetta nynazist i USA som hade tatuerat in hela kroppen däribland ansikte och händer med för honom (alla normala) nu helt fel budskap. Det var ingen person som hade låg smärttröskel direkt men han låg och skaka/grät efteråt när lasern hade gått på händerna av smärtan. En del ärr blev det ju med. Vilket i hans fall var bättre än alla nazitatueringar etc i ansiktet. Men ändå.

Så som du säger bara att ta bort är det nog inte :facepalm:
 

Lyfali

Cartier
Såg en dokumentär om en föredetta nynazist i USA som hade tatuerat in hela kroppen däribland ansikte och händer med för honom (alla normala) nu helt fel budskap. Det var ingen person som hade låg smärttröskel direkt men han låg och skaka/grät efteråt när lasern hade gått på händerna av smärtan. En del ärr blev det ju med. Vilket i hans fall var bättre än alla nazitatueringar etc i ansiktet. Men ändå.

Så som du säger bara att ta bort är det nog inte :facepalm:
Ah såg samma dokumentär tror jag, en snubbe som lasrar bort gängrellaterade tatueringar gratis va?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ah såg samma dokumentär tror jag, en snubbe som lasrar bort gängrellaterade tatueringar gratis va?

Precis. Det såg inte så skönt ut (minst sagt). Bra dokumentär förövrigt, alltid härligt när någon får insikt och förstår de fel en gjort i tidigare liv, bättre sent än aldrig :)
 

Writer136

Panerai
Nä jag har ju aldrig haft den uppfattningen att det bara är att ta bort. Men märkt flera som har den inställningen.
De har ju jobb iaf när folk vill ta bort sina misslyckade tatueringar som deras kompisar har gjort med maskinen som köptes på nätet etc.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Med risk för att svära i kyrkan:
Någon som har tips på bra (beprövade, helst egen erfarenhet av något slag) tatueringsborttagning i Stockholm?
Det handlar om en svart, 10 år gammal tatuering på ca 4x4 cm på en underarm.

Allmän info om tatueringsborttagning uppskattas. Vilka metoder är bäst idag? Vad för resultat kan man vänta sig, kostnad osv. Det är en djungel av olika halvsuspekta sajter när man googlar på tatueringsborttagning.
 

Emil4

Cartier
Med risk för att svära i kyrkan:
Någon som har tips på bra (beprövade, helst egen erfarenhet av något slag) tatueringsborttagning i Stockholm?
Det handlar om en svart, 10 år gammal tatuering på ca 4x4 cm på en underarm.

Allmän info om tatueringsborttagning uppskattas. Vilka metoder är bäst idag? Vad för resultat kan man vänta sig, kostnad osv. Det är en djungel av olika halvsuspekta sajter när man googlar på tatueringsborttagning.

Kontakta Linnea på evil eye tattoo.
Ladyfade på instagram.
 
Har haft en liten tribal på min axel sen jag fyllde 18år. Har aldrig haft några större bekymmer över den. I tisdags gjorde jag dock en ny över den. Blev lite större den här gången. Den gamla kan skönjas lite under den översta rosen men jag är nöjd. Ser lite skum ut pga kameravinkel.
DSC_0585.JPG
 

sinner

Panerai
Hmm... du jobbar alltså någonstans där man ligger med benen i vädret? ;)
Då måste det vara Frej!
Ska dit i augusti igen. Saknar smärtan :)
Snyggt som 17 och en riktig Frej-gadd!

Haha, skönt att lufta ibland ;)
Det gör rätt jävla ont om jag ska vara ärlig eller så är det jag som är mesig.

Resultatet är grymt och Frej är så sjukt trevlig. Det kommer definitivt bli minst ett besök till innan årets slut.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Haha, skönt att lufta ibland ;)
Det gör rätt jävla ont om jag ska vara ärlig eller så är det jag som är mesig.

Resultatet är grymt och Frej är så sjukt trevlig. Det kommer definitivt bli minst ett besök till innan årets slut.
Vi kanske skulle styra upp en Sinn-gtg där man bara gaddar sinnrelaterade motiv? ;)
 
Topp