Kul. Spanarn och Hans är otroligt bra.jag har gjort de flesta av mina på spider tattoo och romantic tattoo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul. Spanarn och Hans är otroligt bra.jag har gjort de flesta av mina på spider tattoo och romantic tattoo
Holy smokes! Det var en rejäl rackare.Bjuder på lite fredagsnaket också för att liva upp stämningen
Hehe japp, för att kommentera på tidigare inlägg om att suget alltid återkommer… jag är inte så säker efter att ha startat dennaHoly smokes! Det var en rejäl rackare.
Jag får nästan ångest när jag ser. Minns svanken och revbenen i mina mardrömmar.Hehe japp, för att kommentera på tidigare inlägg om att suget alltid återkommer… jag är inte så säker efter att ha startat denna
Lite av båda för min del.Har en fundering...
Ni som har tatuerat er omgångar och har tatueringar i olika stilar "nära"/berdvid varandra.. försöker man smälta in dem eller man bara tar det som det är?
Beror på!Har en fundering...
Ni som har tatuerat er omgångar och har tatueringar i olika stilar "nära"/berdvid varandra.. försöker man smälta in dem eller man bara tar det som det är?
+1Lite av båda för min del.
Lite av båda för min del.
Beror på!
Fråga tatueraren skulle jag säga, är de vassa och lite rutinerade brukar de kunna ge väldigt bra råd på vad som fungerar och inte.
Det man vill undvika (parafraserar de jag vart hos här)är att huvuddelen av motivet går in i ett annat motiv. Det får båda motiven att se ”sämre” ut (hittade inget bättre ord).
Han som kör mina grejjer brukar lösa det med vindar/moln/vågor etc. för att få ihop det.
Sen beror det på nostalgi och tidigare synder vad beslutet (för mig) faller på.
+1
Bleka med laser är ju en väg om man vill bli av med "fult", det blev jag rekkomenderad... nu gjorde jag det inte för jag valde att ha kvar det "fula" av nostalgiska skälJag har en salig blandning känner jag...
Har tatuerat sånt jag tycker är snyggt och nu börjar det bli lite fullt och då har jag inte börjat med mina klassiska japanska än.
Nu har jag inget fult, utan att det börjar bli fullt..Bleka med laser är ju en väg om man vill bli av med "fult", det blev jag rekkomenderad... nu gjorde jag det inte för jag valde att ha kvar det "fula" av nostalgiska skäl
Men det skall vara det bästa om man vill täcka över! Då behöver man inte ta bort det 100% heller utan bara bleka så det inte lyser igenom.
Skall sägas att det fungerar bäst på svart-vitt/greyscale och är bra mycket stökigare på färg.
Haha förlåt! Jag läste verkligen fult och inte fullt... my bad.Nu har jag inget fult, utan att det börjar bli fullt..
Jag är jättenöjd med allt jag har men allt kanske inte går ihop bara..
Jaja, vi får väl ta det som det kommer
Av ditt svar gissade jag att du hade läst felHaha förlåt! Jag läste verkligen fult och inte fullt... my bad.
Ser fram emot att se "när det kommer"
Efter gårdagens körare
Lite "Köttigare" än vad jag förväntat mig faktisktAv ditt svar gissade jag att du hade läst fel
Denna är ganska köttig, har inte vågat gå så stort än... frun tycker jag har tillräckligt redan.
Hur långt ner går den?
Om den går ner på röven, är det inte jobbigt att sitta?
Kommer ihåg hur drygt det var i knävecket och på knät när jag suttit och jobbat en dag, när tatueringen var ny/läkte.
100% att läkning är det drygaste, inte gjort ben men armvecket . Jag upplever at jag blir mer allmänpåverkad på ryggen också. Men det kan vara åldern...Själv tycker jag läkningen är det jobbigaste med att tatuera sig.. har du någon som hjälper dig med smörjning?
Själv tycker jag läkningen är det jobbigaste med att tatuera sig.. har du någon som hjälper dig med smörjning?
Skönt att det fungerar med plast för dig!
Beror såklart på hur stor man gör men de jag gjort har i princip varit läkta när jag tagit bort brännsårsplasten efter en vecka. Små jämfört med en rygg dock.
Whatever does the trick for you osv.Av alla salvor, plåster, plaster m.m jag provat är det bara en enda sak som fungerar och gör underverk för mig. Och det är bephanten! Smörjer in rikligt och väldigt frekvent några dagar efter tatuering och får knappt sårskorpor. Har väl ett 20-tal gaddningar och kört med just bephanten på ca 15 av dem.
Bara att ”tejpa” längst ner och längst upp så det inte trillar av. Sedan kan man i princip bete sig som om man inte var tatuerad under en vecka med plasten på. Håret växer ut genom plasten. När plasten tas av efter 5-7 dagar så är tatueringen nästan läkt. Räcker att ta bepanthen 2ggr/dag i några få dagar.Skönt att det fungerar med plast för dig!
Min hud ballar hur helt och blir röd och "eksemig" när den är under plast för länge... tyvärr! Brännsårsplast verkar väldigt smidigt på din beskrvning?
Så är det.Jag kör också Bepanthen, väldigt tunt lager dock. En liten tub (30g) brukar räcka till två tatueringar för mig.
Första 6-7 dagarna smörjer jag 3 gånger per dag, resten blir 1-2 gånger beroende på hur det ser ut och känns. Efter 1,5-2 veckor är det läkt.
Alltid fungerat ypperligt och har väl 15 tatueringar nu.
Gäller nog att hitta det som fungerar för en själv Allas hud läker olika.
Så är det.
MEN, att blöta ner en tatuering (likt tidigare inlägg) med fet salva är ej läkande, tvärtom läker det gärna sämre.
Och inte för ofta.Absolut, det gäller att smörja tunt Tatueringen ska kunna andas också.
Att du inte får skorpor beror på flera faktorer. God teknik vid utfört arbete och hälsotillstånd.Verkar vara flera som kör med bephanten med gott resultat. De flesta verkar smörja mer sällan än vad jag gör och menar att jag gör fel?! Så kanske det är, men bevisligen fungerar det utmärkt för mig. Får aldrig ”finnar”/blemmor på gaddningen, heller inga sårskorpor eller liknande. Jag har nog som tumregel att ta lite salva att smörja med när det kliar rejält.
Men hursomhelst, jag ville mest lyfta bephantens förträfflighet om det inte var vedertaget. Men de flesta verkar köra med den ändå så mission accomplished
Jag tycker inte någon menar att du gör fel! Läker det bra så är det ju "rätt"Verkar vara flera som kör med bephanten med gott resultat. De flesta verkar smörja mer sällan än vad jag gör och menar att jag gör fel?! Så kanske det är, men bevisligen fungerar det utmärkt för mig. Får aldrig ”finnar”/blemmor på gaddningen, heller inga sårskorpor eller liknande. Jag har nog som tumregel att ta lite salva att smörja med när det kliar rejält.
Men hursomhelst, jag ville mest lyfta bephantens förträfflighet om det inte var vedertaget. Men de flesta verkar köra med den ändå så mission accomplished
Jag har också sånt brännsårsplast som funkar bra för mig, men det är efter den ryker som jag tycker det är "jobbigt".
Beror såklart på hur stor man gör men de jag gjort har i princip varit läkta när jag tagit bort brännsårsplasten efter en vecka. Små jämfört med en rygg dock.