• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Alpina

Nu på BoR. Alpina 70, 70-års jubileumsmodell från 1953.
IMG_3155.JPG
IMG_3156.JPG
Inget mindre än perfektion!

Grym samling!

Är det ett "riktigt" damur? Annars borde du stjäla den! Eller sälja till mig! :D
Magisk timvisare!
Nej, det är en 36a så den håller tidsmässigt storlek/ herrur, och jag har snott den många ggr. Skicket och den fina gångkulturen, plus fin artdecoformgivning gör att min fru diggar den. Försökt byta band på den, men hon vill ha orginalbandet . Tycker uret talar för sig, som hon säger. Det verkar som Alpinan sitter säkert i hennes ägo. Frestar i bland med i mitt tycke lite udda ur, men No No blir svaret.

Nej, det är en 36a så den håller tidsmässigt storlek/ herrur, och jag har snott den många ggr. Skicket och den fina gångkulturen, plus fin artdecoformgivning gör att min fru diggar den. Försökt byta band på den, men hon vill ha orginalbandet . Tycker uret talar för sig, som hon säger. Det verkar som Alpinan sitter säkert i hennes ägo. Frestar i bland med i mitt tycke lite udda ur, men No No blir svaret.
Hon har god smak! :D

Tillbaka
Topp