Grym duo, verkligen! Hatten av. Själv hqr jag bara en enkel Sherpa Date, men nyservad och mkt omtyckt av migTack! Ja jag är äckligt nöjd och glad över den. Samt att den nu även fått en lekkamrat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym duo, verkligen! Hatten av. Själv hqr jag bara en enkel Sherpa Date, men nyservad och mkt omtyckt av migTack! Ja jag är äckligt nöjd och glad över den. Samt att den nu även fått en lekkamrat
Tack! Otroligt bra den där klockan. Du vet vart jag finns om du tappar vettet och tröttnarGrym duo, verkligen! Hatten av. Själv hqr jag bara en enkel Sherpa Date, men nyservad och mkt omtyckt av mig
Tack! Just nu inte trött alls, men det finns svag radiumbränna så kanske hittar en ännu finare en dag och då letar jag upp digTack! Otroligt bra den där klockan. Du vet vart jag finns om du tappar vettet och tröttnar
Den där var bland det bättre jag sett! Makalöst bra hörru!En av väldigt få
Grattis!Nytt här med
Många tack! Bastant pjäsGrattis!
Sköna lumeblobbar på 6, 9 och 12Många tack! Bastant pjäs
Den där är så bra, älskar kronskyddet mellan kronorna, boetten blir så fet och grym..
Tack, håller helt med att kronskyddet biffar till looken lite extra. Blir nog denna som får stanna och min SuperDive lämna. Räcker med en Enicar dykare i lådan.Den där är så bra, älskar kronskyddet mellan kronorna, boetten blir så fet och grym..
Helt magisk! Nyförvärv?
Svinbra!Jag har alltid haft ett visst intresse för klockor så jag tycker det är lite pinsamt att jag inte insett vad jag har haft liggande i en skrivbordlåda i källaren i många år. Denna Enicar Sherpa Jet Graph fick jag av min far som tonåring i början av sjuttiotalet. Jag antar att den hade legat osåld länge och att han kunde får den billigt. Jag använde den dagligen några år och gillade den verkligen tills den började gå lite illa, remmen var slut och jag fick ett kvartsur som då var da shit.
I mitt bakhuvud har jag antagit att detta var en av alla dessa billigare kronografer som famns på den tiden, Pappa hade ju en Omega Speedmaster... Enicar sa mig ingenting. Förra året vaknade mitt klockintresse lite mer och jag letade fram den och tappade nästan hakan när jag började kolla upp den. Den var i mycket bättre skick än jag kom ihåg och efter service är jag jättenöjd.
(Passar utmärkt till till en brittisk sportbil från samma epok)
Fin! Lägg gärna upp lite fler, mer skarpa, bilder. Hade gärna ägt en Sherpa Guide men de bärs tyvärr för stort för mig.Efter återupptäckten av min Jet Graph slog jag till på denna Sherpa Guide. Det är en helt underbar klocka tycker jag. Jag tycker att den är snyggare än tom min Jet Graph. Intressant är att ny kostade den och Jet Graphen lika mycket men Sherpa Guiden kostar nu bara en bråkdel av en Jet graph....