• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

Tack! Ja jag är äckligt nöjd och glad över den. Samt att den nu även fått en lekkamrat :)

B700B5EB-26EE-41D6-953F-40F055662C57.jpeg

59FA2F32-8CF7-4237-9260-C99C0E05DD15.jpeg
Grym duo, verkligen! Hatten av. Själv hqr jag bara en enkel Sherpa Date, men nyservad och mkt omtyckt av mig :)
IMG_20190617_102000.jpg
IMG_20190617_100909.jpg
IMG_20190617_095904.jpg
IMG_20190617_102043.jpg

[QUOTE = "Joakim, post: 2924649, member: 818"] Absolutely magical! Acquisitions? [/ QUOTE]
someone bought a couple of Sherpas from me
and saw this and anther in HK
Bought them both and gifted this one to me!

Very nice to feel the appreciation and especially with something so rare plus unique!

695EEB26-F2DE-4435-A22C-B1A38CF56D9B.jpeg
Jag har alltid haft ett visst intresse för klockor så jag tycker det är lite pinsamt att jag inte insett vad jag har haft liggande i en skrivbordlåda i källaren i många år. Denna Enicar Sherpa Jet Graph fick jag av min far som tonåring i början av sjuttiotalet. Jag antar att den hade legat osåld länge och att han kunde får den billigt. Jag använde den dagligen några år och gillade den verkligen tills den började gå lite illa, remmen var slut och jag fick ett kvartsur som då var da shit.
I mitt bakhuvud har jag antagit att detta var en av alla dessa billigare kronografer som famns på den tiden, Pappa hade ju en Omega Speedmaster... Enicar sa mig ingenting. Förra året vaknade mitt klockintresse lite mer och jag letade fram den och tappade nästan hakan när jag började kolla upp den. Den var i mycket bättre skick än jag kom ihåg och efter service är jag jättenöjd.
(Passar utmärkt till till en brittisk sportbil från samma epok)

Senast ändrad:
Jag har alltid haft ett visst intresse för klockor så jag tycker det är lite pinsamt att jag inte insett vad jag har haft liggande i en skrivbordlåda i källaren i många år. Denna Enicar Sherpa Jet Graph fick jag av min far som tonåring i början av sjuttiotalet. Jag antar att den hade legat osåld länge och att han kunde får den billigt. Jag använde den dagligen några år och gillade den verkligen tills den började gå lite illa, remmen var slut och jag fick ett kvartsur som då var da shit.
I mitt bakhuvud har jag antagit att detta var en av alla dessa billigare kronografer som famns på den tiden, Pappa hade ju en Omega Speedmaster... Enicar sa mig ingenting. Förra året vaknade mitt klockintresse lite mer och jag letade fram den och tappade nästan hakan när jag började kolla upp den. Den var i mycket bättre skick än jag kom ihåg och efter service är jag jättenöjd.
(Passar utmärkt till till en brittisk sportbil från samma epok)
Svinbra! :)

8F18D274-8EB1-4F77-BF6E-EA0029936D8E.jpeg
Efter återupptäckten av min Jet Graph slog jag till på denna Sherpa Guide. Det är en helt underbar klocka tycker jag. Jag tycker att den är snyggare än tom min Jet Graph. Intressant är att ny kostade den och Jet Graphen lika mycket men Sherpa Guiden kostar nu bara en bråkdel av en Jet graph....

8F18D274-8EB1-4F77-BF6E-EA0029936D8E.jpeg
Efter återupptäckten av min Jet Graph slog jag till på denna Sherpa Guide. Det är en helt underbar klocka tycker jag. Jag tycker att den är snyggare än tom min Jet Graph. Intressant är att ny kostade den och Jet Graphen lika mycket men Sherpa Guiden kostar nu bara en bråkdel av en Jet graph....
Fin! Lägg gärna upp lite fler, mer skarpa, bilder. Hade gärna ägt en Sherpa Guide men de bärs tyvärr för stort för mig.

Tillbaka
Topp