• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

(Får skaffa en bättre kamera) Jag skulle helst vilja lägga upp en video. Det är få klockor som ser så mycket bättre ut ”live” en denna. Egentligen är det ju en Super Dive med 24timmars visare och en ytterring med städer. Det är ju samma superkompressorboett. Möjligen att ytterringen får den att se lite större ut.
Det finns ju en ”short luggs” version också som kanske passar bättre för vissa.
Den här har ju också Enicars in house AR146 verk med 24 juveler. Man kan ju spekulera att Enicar själva kände mest för dom här uren än dom med inköpta Valjoux verk.

7AA9C608-8B8C-4ECC-ABF2-211215A60ECC.jpeg
Den är fel på så många plan att den är fantastiskt cool. Enicar Jum hour. Mekaniskt digitalur...usel läsbarhet..,men jag kan inte sluta titta på sekundskivan som glider fram.. Funderar på en kanvas NATO..:).

Jag brukar säga att jag bara har klockor jag använder. Med den här blir det nog lite mera sparsamt om jag ska vara ärlig....
Jag gillar dock att Enicar verkligen tog ut svängarna och gjorde verkligt originella klockor.

Min gamla Healthways finns ju på forumet, servad, för 10 K. Dock fin Sherpa, kanske lättare att gilla den boetten. Fin i alla fall. Vore kul om den hamnade på forumet. Gick den via Tradera eller?
Stämmer: https://www.tradera.com/item/366376271?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share

Vill minnas att den legat osåld ett tag och var därför jag tycker denna var lite dyr för 7.75k oservad. Dock som du säger är väl denna kanske lättare att gilla även om jag tycker din gamla är mycket coolare!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp