Visst är det så men någonting kring Enicar är det ju som fascinerar och tilltalar människor!
Jag är ju så klart färgad men kan ju tycka att det finns andra märken med än mer obegriplig hajp och priser som Omega och Rolex tex så det kan vara därför som samlare världen över har hittat till Enicar som förvisso inte helt mäta sig med nämnda klockor men i alla fall har en helt annan och betydligt lägre prisbild i sammanhanget!
Just Enicars Sherpa- modeller håller med några få undantag en hög kvalitet med in house urverk som inte står i alla fall Omega långt efter och boettkvaliteten i dessa helståslboetter från EPSA kan nog ingen ifrågasätta.
Sedan har ju Enicar precis som alla andra en lågpris-serie och oändligt antal modeller men de har samtliga en väldigt hög lägsta nivå ändå, särskilt på de egna urverken.
Det sista kan du nog fråga vilken kunnig urmakarmästare som helst om och få bekräftat.
Vi har alla våra favoriter och jag har valt att fokusera på Enicar av många anledningar men det framför allt för att de tilltalar mig design- och teknikmässigt och att de ändå inte väldigt dyra jämfört med andra likvärdiga tillverkare.
Kul att bolla tankar kring våra klockor och underbart att inte vara överens om allt, hur trist skulle inte det vara?