• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Enicar (många bilder)

UncleBear

Panerai
Bump! Ingen som har lite åsikter om mitt exemplar? Någon som tycker att man borde göra något åt något rent estetiskt eller så? :D
Gillar framförallt det blå och röda på klockan:)
IMG_0004.JPG

Det svarta och gula har jag lite svårare för:angel:

Edit: Som ÖIS:are är det alltid en dålig affär. Och då menar jag inte klockan...

Edit nr 2: ligger den ute på KS för fsg?

Edit nr 3: Med tanke på anspelningar om lagfärger beskrivna ovan, bortse från mina bilder på befintliga Enicar:s lagfärger ovan. Spelar inte i bruna laget.
 
Senast ändrad:

ignatz

Breitling
Lägger upp några bilder på en Enicar Sherpa som jag köpte i somras. Bilderna kommer från traderasäljaren.
Var lite skeptisk till att visarna verkligen hörde till det uret och under senaste timmen ikväll här så har jag haft en stimulerande diskussion med klocksnackaren @BoEtt som har ett ur väldigt likt detta (bild finns i dagens dagens vintageur ;). Om det är någon som känner sig manad att komma med lite input om det är som det ska vara eller inte, detta med visarna, så är ni hjärtligt välkomna!

@BoEtt skickade bl a den här länken till en samling Enicar Graph:
https://boldwatches.wordpress.com/2015/05/23/enicar-sherpa-graph-classification-and-marks/


Enicar kostym 1.jpg


Enicar kostym 2.jpg


Enicar kostym 1.jpg



Enicar kostym 3.jpg


Enicar kostym 4.jpg


Enicar kostym 5.jpg
 

Fadershan

Patek
Lägger upp några bilder på en Enicar Sherpa som jag köpte i somras. Bilderna kommer från traderasäljaren.
Var lite skeptisk till att visarna verkligen hörde till det uret och under senaste timmen ikväll här så har jag haft en stimulerande diskussion med klocksnackaren @BoEtt som har ett ur väldigt likt detta (bild finns i dagens dagens vintageur ;). Om det är någon som känner sig manad att komma med lite input om det är som det ska vara eller inte, detta med visarna, så är ni hjärtligt välkomna!

@BoEtt skickade bl a den här länken till en samling Enicar Graph:
https://boldwatches.wordpress.com/2015/05/23/enicar-sherpa-graph-classification-and-marks/


Enicar kostym 1.jpg


Enicar kostym 2.jpg


Enicar kostym 1.jpg



Enicar kostym 3.jpg


Enicar kostym 4.jpg


Enicar kostym 5.jpg
Fin! Har försökt leta men hittar temejtusan inte just din modell. De visarna har mjag sett på flera sherpa kronografer och t.o.m. någon version på sherpa guide. Din heter bara Sherpa och de flesta som liknar din i boett heter oxå date med komplikationen datum såklart :) Tycker iaf att de ser tidstypiska och att de passar uret! :)
 

Crispie

Rolex
Cool tråd! Kan knappt något om Enicar men sprang på en idag på antikmässan. Automatisk med en helt otrolig grön tavla, bilden nedan gör verkligen inte rättvisa. Slog inte till och det var nog dumt. Det som fick mig att tveka var boettens skick, dessutom var luggarna nedtill borrade, men inte upptill(?). Någon hemmapulare månne? Hursom var priset på 800:- säkerligen ganska bra. Eller vad säger ni som vet? Har det tyvärr lite knapert för tillfället så var tvungen stt behärska mig.

IMG_5574.JPG
 

Psykel

Patek
Nyinkommet idag! Enicar Star Jewels från 70-talet med närmast felfri tavla och boett! Knepigt att få med sunbursten på bild, bara! Signerad krona dessutom! Velat ha en Enicar ett tag, och denna pimpiga tingest fick jag för ett rätt bra pris!
IMG_5021.JPG
 

Fadershan

Patek
Ser inte bra ut enligt mig.
Nej eller hur rätt många varningstecken.. mest jag som gärna ville att den skulle vara bra då jag blev erbjuden den efter en auction.. Sketchy. Har sett verket och det verkar stämma men tror inte på boett, tavla eller visare :) Säljaren påstår sig ha sett modellen förr men jag kan inte hitta den iaf. Och tack för input! :D
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Hade den på min lista med men tavlan gav mig lite fejk-Oris vibbar så jag bangade. Men jag har för dålig koll så är säkert legit. Härligt med riktigt dåliga bilder på tratten!;)
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Hade den på min lista med men tavlan gav mig lite fejk-Oris vibbar så jag bangade. Men jag har för dålig koll så är säkert legit. Härligt med riktigt dåliga bilder på tratten!;)
Har googlar lite och verkar som Revelationserien ser ut så. Den är nog kosher. Spännande!
 
Topp