• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

PHL

Omega
Aldrig sett förut! Väldigt speciell. Finns det någon story kring den?
Hei, Det er en morsom Seamaster variant produsert på tidlig 70 tall. Automatic caliber 565.
På grunn av den spesielle fargen og designet kalles den for Banana. Jeg elsker å bruke den å for masse kommentarer for den.
15852925687573438953792298013059.jpg
1585292603578457366963062762844.jpg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Snubblade över den här gubbmysiga Omegan. Nån som vet om stenarna kan vara onyx? Eller vad annars?
IMG_20200425_131734.jpg
IMG_20200425_131722.jpg
Skitsnygg! Det är väl som att svära i kyrkan, men jag tycker den där har mycket renare design än pie pan. Har för mig att jag hört någon i forumet tidigare nämna att Genta designade andra Omegor med just onyx-index, men jag kan ha fel. Fantastisk tycker jag! Helguld? Skulle vara kul isåfall att höra vilken boettillverkaren är genom hammarstämpeln!
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
Skitsnygg! Det är väl som att svära i kyrkan, men jag tycker den där har mycket renare design än pie pan. Har för mig att jag hört någon i forumet tidigare nämna att Gents designade andra Omegor med just onyx-index, men jag kan ha fel. Fantastisk tycker jag! Helguld? Skulle vara kul isåfall att höra vilken boettillverkaren är genom hammarstämpeln!
Tack! Ja den är riktigt najs. Ganska liten, bara 33 mm. Guld på stål med Sjöhästen i guld på baksidan. Tänkte ge den till frugan och vore kul att veta vad jag ger bort...
 
Topp