Guldaren var inte dålig, med länk dessutom, skulle kunna ge en arm för en sån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Guldaren var inte dålig, med länk dessutom, skulle kunna ge en arm för en sån.
Varför fick jag inte din arm tidigare ?Guldaren var inte dålig, med länk dessutom, skulle kunna ge en arm för en sån.
Ämen vafan, den där skulle du behållt!Varför fick jag inte din arm tidigare ?
https://omegaforums.net/threads/omega-constellation-grand-luxe-rose-gold.63503/
Naiad.Har en Omega Seamaster med referens 2937-4. Någon som kan säga något om vad det är för "märke" inuti loggan på kronan?
Vet inte ref. Monocoque-boett. Kaliber 565 troligtvis, mycket bra urverk.Tja! Har en polare som lyckats köpa en omega Seamaster från 60-talet via tradera som han inte vet något om. Jag själv är inte så kunnig när det kommer till omega, tänker om det finns någon här som kanske har större kunskap? Ref? Den har en linnetavla, det är allt jag vet
Tack på förhand!
Wow vilket skick!!! Riktigt avisOmega Seamaster 30 -64
Tack. Väntade länge på att rätt modell skulle komma ut till försäljning. T o m lumeplupparna sitter kvar. Fungerar desto sämre men svarar när man lyser en UV-ficklampa rätt på dem.Wow vilket skick!!! Riktigt avis
Vilken skönhet! Älskar det kantiga formspråket som går igenom hela klockans design.Constellation Pie Pan
Vilken fin! Grattis!Min Omega ref 2639
Man tackar! Är mkt nöjd med denVilken fin! Grattis!
Ser ut som min fars klocka, dvs en från gissningsvis först halvan av 60-talet, med ett typ cal. 562 i. Alternativt att din här ett manuellt 30 T2-baserat verk.Hej alla omega experter. Jag har själv en vintage omega som jag köpte på auktion för många år, blev helt tokförälskad i klockan. Men, jag vet väldigt lite om den. Försökt att få fram vilken modell eller årtal på den men har inte lyckats speciellt bra
Hej alla omega experter. Jag har själv en vintage omega som jag köpte på auktion för många år, blev helt tokförälskad i klockan. Men, jag vet väldigt lite om den. Försökt att få fram vilken modell eller årtal på den men har inte lyckats speciellt bra
Nja det stämmer inte, dels är detta ingen automat som Cal 562 och dels har 30T2 sub sekund. Det är förmodligen ett cal 28x verk i den. Det ser ut som en tidig "de Ville" utan märkning, det skulle isf placera den tidsmässigt innan 1960, referensen bör stå i baklocket.Ser ut som min fars klocka, dvs en från gissningsvis först halvan av 60-talet, med ett typ cal. 562 i. Alternativt att din här ett manuellt 30 T2-baserat verk.
Mycket solida verk som tillverkades i relativt stora upplagor.
Jag är för dålig att bedöma men är verkligen den där tavlan korrekt? ping @AristeVanlig Seamaster 600 i jädrigt ovanligt utförande. Vågar nog påstå en av de ovanligaste tavlorna för modellen. Vann den på auktion för två år sedan. Sitter väldigt sällan på min handled sorgligt nog
Är heller ingen expert men ser skum ut, en 40-tals typ dirty dozen tavla på en långt senare modell?Vanlig Seamaster 600 i jädrigt ovanligt utförande. Vågar nog påstå en av de ovanligaste tavlorna för modellen. Vann den på auktion för två år sedan. Sitter väldigt sällan på min handled sorgligt nog
Jag är för dålig att bedöma men är verkligen den där tavlan korrekt? ping @Ariste
Förväntade mig tveksamma reaktioner. Den ska vara original vad jag vet. Har sett två andra exempel på Seamaster 600 som ser likadana ut. Därav är inte min helt unik. Omega enthusiast på IG äger en av dem och den andra ägs av en medlem på Omega forumet. Vann min från ett trovärdigt och etablerat auktionshus från England och dem auktionerar endast ut klockor.Är heller ingen expert men ser skum ut, en 40-tals typ dirty dozen tavla på en långt senare modell?
Har du referensbilder på de exemplaren också? Vad är dessa från för årtal?Förväntade mig tveksamma reaktioner. Den ska vara original vad jag vet. Har sett två andra exempel på Seamaster 600 som ser likadana ut. Därav är inte min helt unik. Omega enthusiast på IG äger en av dem och den andra ägs av en medlem på Omega forumet. Vann min från ett trovärdigt och etablerat auktionshus från England och dem auktionerar endast ut klockor.