Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! En tidig Seamaster med monocoque-boett, dvs du öppnar den via glaset. Brukar ibland kallas för pre De-Ville. Du kan googla ”omega seamaster pre de ville” så får du fram samma modell.Hello tråden!
Fick med denna i en affär och har noll koll.
Är det någon som kan hjälpa mig identifiera referens?
Stort tack - Imponerande kunskap här i tråden som är kul att kunna få ta del av!Fin! En tidig Seamaster med monocoque-boett, dvs du öppnar den via glaset. Brukar ibland kallas för pre De-Ville. Du kan googla ”omega seamaster pre de ville” så får du fram samma modell.
Urverket är sannolikt cal. 560/562 och är förmodligen tillverkad under tidigt 60-tal. Går ju att datera via serienummer som finns både på verk och insidan av boettlocket.
Värdemässigt brukar dessa gå mellan 5-7k i Sverige. Din är ju i väldigt fint skick plus guld på stål; dvs ett yttre lager av guld på stålet.
Jag vill egentligen bara gratulera till en mycket fin Omega! Välbevarad och i mycket vackert utförande (enligt mig ).Hello tråden!
Fick med denna i en affär och har noll koll.
Är det någon som kan hjälpa mig identifiera referens?
Tack - Den ska däremot säljas (tyvärr för liten för mig) så om någon är sugen så kan jag släppa den för ett bra pris!Jag vill egentligen bara gratulera till en mycket fin Omega! Välbevarad och i mycket vackert utförande (enligt mig ).
Är nyfiken på hur du sökt efter information då det finns en stor del (lättillgänglig) info om modellen.Här är min första och enda Omega. Har försökt hitta info om den, men misslyckats. Hittar ingen med samma färg på urtavlan heller.
Är nyfiken på hur du sökt efter information då det finns en stor del (lättillgänglig) info om modellen.
Tja, googlar du på det som står på tavlan får du som första resultat din klocka.Jag har nog bara försökt hitta en med guldig urtavla på bildsökningar, där jag inte lyckats hitta något fören nu. mina google kunskaper verkar ju vara sådär då det verkar vara enkelt att hitta information om den.
Det är nog färgen som har gjort att jag tvekat på om de var samma ur.. Detta är inte ett område jag är så särskilt duktig i och jag försöker att lära mig så gott jag kan!Tja, googlar du på det som står på tavlan får du som första resultat din klocka.
Vidare är din tavla förmodligen patinerad, och ursprungligen har varit silver-sunburst. Likt dessa
Har du sett den här @Airfox ?Suverän
Superfin!165.024 från '67-68. Min enda...hittills.
Det är nåt speciellt med guld på grafitgrått, tycker jag. Ruskigt snyggt! Strukturen gör ju dock att den tavlan är nåt alldeles extra!Bidrar med arvegods(typ!).Blev riktigt fin efter service och nytt band.
Ja, när pappa hade den så var glaset riktigt sletet. Jag kunde ana nån struktur men med nytt glas så är den fantastisk.Det är nåt speciellt med guld på grafitgrått, tycker jag. Ruskigt snyggt! Strukturen gör ju dock att den tavlan är nåt alldeles extra!