Fast det finns ju ingen lika bra Speedmaster i hela världen!
…The best thing of all things in the history of things!…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast det finns ju ingen lika bra Speedmaster i hela världen!
Är absolut ingen expert på Omega, men den där ser kalasfin ut imo.Omega ”jumbo” från tidiga 40-talet, min gammelfarfar köpte den i Porto efter att hans speceriaffär började rulla på. Således ägts av gammelfarfar, farfar, far och nu mig.
Alltid funderat på om han blev lurad i butiken att den var helguld, dels för att han kostade på att göra en custom länk i 18k och dels för att klockan har en portugisisk importstämpel vilket jag fått för mig endast användes för ädelmetaller... Kanske pläterat räknades?
Bytt genom åren är förutom div slitdelar i verket även glas, glasring(var ett helvete att hitta donator!) samt krona.
.
Snygg sammanfattning. Vissa av dessa tror jag nog att du kan ångra att du inte behöll....Har alltid fascinerats av föråldringen av omega klockor , och har haft ett gäng i rullning ,
Vad jag har märkt är att just referens 14390 och 14389 är den referensen som ”åldras” kraftigast och oftast.
Fråga mig inte varför med det är min uppfattning ,
Delar med mig av ett gäng som jag har haft under åren i min ägo
De gör jag redanSnygg sammanfattning. Vissa av dessa tror jag nog att du kan ångra att du inte behöll....
Sanslös patinakavalkad! Jag gillar när det syns på urtavlan att klockan har varit med om en del. Det ger karaktär precis som hos människor! Här kommer lite Omega-patina från mig också!Har alltid fascinerats av föråldringen av omega klockor , och har haft ett gäng i rullning ,
Vad jag har märkt är att just referens 14390 och 14389 är den referensen som ”åldras” kraftigast och oftast.
Fråga mig inte varför med det är min uppfattning ,
Delar med mig av ett gäng som jag har haft under åren i min ägo
Mycket nöjd med det senaste köpet
Renoverad urtavla?
Mycket nöjd med det senaste köpet
Ja du det är den kanske. Är ej så insatt i det . Det får de mer kunniga svara påRenoverad urtavla?
Blir nästan lite ”stardust” effekt på de svarta tavlorna. Snyggt!Sanslös patinakavalkad! Jag gillar när det syns på urtavlan att klockan har varit med om en del. Det ger karaktär precis som hos människor! Här kommer lite Omega-patina från mig också!
Sälja ????2996 Seamaster eller s.k "Seachero"
Om du ger mig ett tillräckligt bra bud jag inte kan säga nej till är det väl möjligt!Sälja ????
Från tratten?2996 Seamaster eller s.k "Seachero"
Nej köpte faktiskt den på blocket för ett tag sedan, är nog enda gången jag fyndat en klocka där!Från tratten?
Fler bilder och info tack. Den ser bra ut!Köpte precis en lövtunn helguld Omega från 1962 med originalhandlingar, den har lite korrosion på urtavlan men bär med sig mycket charm i trevligt format (35-36mm) ...
Fler bilder och info tack. Den ser bra ut!
Knasigt.
Menar du, eller ni, att, den skulle varit gjord sån från början eller skojar du?Omega fångade verkligen 60-tals vibbarna (flower power, LSD) så bra. Vilket homage!
Menar du, eller ni, att, den skulle varit gjord sån från början eller skojar du?
Jag har haft ett exemplar. Svart Seamaster NOS med tillhörande bor- länk. Enda jag sett och denna på bild är den andra jag sett som varit tydlig. Kanske fler som haft en dragning åt det hållet.
Har aldrig haft tanken det skulle med avsikt varit gjorda såna vilket jag har svårt att tro utan en åldersförändring i tavlan som blev på vissa i ett visst utförande. Man kan se liknande på en del ljusa tavlor också men inte lika uttalat.