• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
5C75203C-9B25-45D0-A2A3-E7A7BCB9FF1B.jpeg
98EA66F2-A50F-4C2D-A386-C403B12014F0.jpeg
E5F27831-A2FC-4445-B2AE-3BBAA3783C8C.jpeg
6BADB692-693D-4D27-9A5B-C560EDAFF245.jpeg
 

MatsEinar

Breitling
Hej!
Blir mitt första inlägg på KS, har på senare tid fått ett intresse för klockor och denna var den som födde intresset.. Den kanske inte fullt kvalar in som vintage, men den har i allafall hängt i några är längre av vad jag själv gjort..
Vore kul om någon satt på lite info om denna då jag själv inte har så mycket info då orginalhandlingarna fått ben..
Gåva från min pappa som köpte den slutet 80-talet.
Seamaster Polaris Chronograph 1/100 har jag lyckats lista ut, men har haft svårt att hitta info om den..

40F4C8D4-3632-44F2-975E-15560D23D152.jpeg
 

Pictor

Audemars
Hej!
Blir mitt första inlägg på KS, har på senare tid fått ett intresse för klockor och denna var den som födde intresset.. Den kanske inte fullt kvalar in som vintage, men den har i allafall hängt i några är längre av vad jag själv gjort..
Vore kul om någon satt på lite info om denna då jag själv inte har så mycket info då orginalhandlingarna fått ben..
Gåva från min pappa som köpte den slutet 80-talet.
Seamaster Polaris Chronograph 1/100 har jag lyckats lista ut, men har haft svårt att hitta info om den..

40F4C8D4-3632-44F2-975E-15560D23D152.jpeg
Snygg entré !! Toppnummer i Polarissegmentet. Såg den hos Robert Engström på 80talet. Udda pjäs och kostade en redig peng på sin tid. Rattapante mm. Härligt av din pappa att ge den gåvan till dig. Förvalta den väl !
 

MatsEinar

Breitling
Snygg entré !! Toppnummer i Polarissegmentet. Såg den hos Robert Engström på 80talet. Udda pjäs och kostade en redig peng på sin tid. Rattapante mm. Härligt av din pappa att ge den gåvan till dig. Förvalta den väl !
Tack! Kul att höra, har förstått att den inte är så vanlig här i Sverige.. Pappa bodde i Schweiz på den tiden. Ja, verkligen en fin fin gåva som jag aldrig kommer göra mig av med förrän jag själv kan lämna den vidare till nästa generation! 👍
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Blir mitt första inlägg på KS, har på senare tid fått ett intresse för klockor och denna var den som födde intresset.. Den kanske inte fullt kvalar in som vintage, men den har i allafall hängt i några är längre av vad jag själv gjort..
Vore kul om någon satt på lite info om denna då jag själv inte har så mycket info då orginalhandlingarna fått ben..
Gåva från min pappa som köpte den slutet 80-talet.
Seamaster Polaris Chronograph 1/100 har jag lyckats lista ut, men har haft svårt att hitta info om den..

40F4C8D4-3632-44F2-975E-15560D23D152.jpeg
Polaris känns klart vintage, startade en lite kryptisk tråd på ämnet:


Jag verkligen rekommendera att ge klockan en ny borstad finish, stort lyft! Gjort det på alla mina.
 

Clocksauce

Cartier
Fick denna av en släkting men är lite förvirrad. De flesta 600 verkar ha applicerade index. Någon som vet vad som utmärkte just 600 serien? Är för övrigt lite orolig att allt tritium ska lossna och smutsa ner urverket..
IMG_20210324_174727.jpg


Före Service.
Screenshot_20210325_213428.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Söker vintage omega ifall det är någon som har en som bara "skräpar" i byrålådan ;). I synnerhet är jag intresserad av en Connie med pie pan tavla men det mesta kan vara av intresse. Undviker dock radium och (i brist på bättre ord) över-patinerade tavlor :)
 
Topp