Vackert! Aldrig sett glidjustering på dessa. Måste vara ovanligt?Blanksvart 14700 på en tidig Omega BOR länk med glidjustering
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vackert! Aldrig sett glidjustering på dessa. Måste vara ovanligt?Blanksvart 14700 på en tidig Omega BOR länk med glidjustering
De allra första BOR länkarna hade dessa, första generationen tror jag kom på mitten av 50-talet.Vackert! Aldrig sett glidjustering på dessa. Måste vara ovanligt?
Det var helt nytt för mig. Tack!De allra första BOR länkarna hade dessa, första generationen tror jag kom på mitten av 50-talet.
(Lånade bilder)
1a generations spänne:
2a generations spänne:
Snygg klockaKorspostar denna för att få lite (fart) i tråden!
Fint läder, var är det inhandlat?Bidrar med bild på en gammal goding från 1964
Fint läder, var är det inhandlat?
Tack!Alligator svart från Hirsch. Kommer inte exakt ihåg var jag köpt det, men såg att samma modell finns här https://www.stjarnurmakarna.se/varumarken/g-l/hirsch/hirsch-genuine-alligator-m-18mm-4315
Testar slänga ut frågan i den här tråden.
Sitter på en Omega Seamaster 30 från 64 som jag haft i strax över 5 år och tycker det börjar närma sig servicedags. Har den ute till försäljning men skulle gärna vilja ge en köpare en hyfsad bild på vad en service på cal 269 kan kosta. Gissar väl själv på runt 2k (ej hos Omega AD) baserat på vad jag själv servat tidigare, dock beroende på vad som behöver göras såklart. Men någon annan här i tråden kanske har lämnat in en Omega med samma kaliber i närtid och har ett bättre hum än mig?
Den där måste vara Jädrans ovanlig. Har inte sett en vintage sådan förut. Vilket år är den i frånMin kontorsklocka, en fattig mans day-date. Önskar ’väl’ att urtavlan var perfekt! Men jag har iaf alla oroginalhandlingar som ger mig mycket sentimentalt värde.
Den där måste vara Jädrans ovanlig. Har inte sett en vintage sådan förut. Vilket år är den i från
Vilken dröm!Inte perfekt men skön 60-tals dykare