• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Blanksvart 14700 på en tidig Omega BOR länk med glidjustering
9041FEE6-5264-493A-8DB9-D63F9F687502.jpeg
D6EB2CF8-ABBC-41E7-9ABB-9335445F8D61.jpeg
BEB128F5-A443-4806-AEE0-26E160011D1C.jpeg
Vackert! Aldrig sett glidjustering på dessa. Måste vara ovanligt?
 

Beaker

Cartier
2-Faktor
Testar slänga ut frågan i den här tråden.
Sitter på en Omega Seamaster 30 från 64 som jag haft i strax över 5 år och tycker det börjar närma sig servicedags. Har den ute till försäljning men skulle gärna vilja ge en köpare en hyfsad bild på vad en service på cal 269 kan kosta. Gissar väl själv på runt 2k (ej hos Omega AD) baserat på vad jag själv servat tidigare, dock beroende på vad som behöver göras såklart. Men någon annan här i tråden kanske har lämnat in en Omega med samma kaliber i närtid och har ett bättre hum än mig?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Testar slänga ut frågan i den här tråden.
Sitter på en Omega Seamaster 30 från 64 som jag haft i strax över 5 år och tycker det börjar närma sig servicedags. Har den ute till försäljning men skulle gärna vilja ge en köpare en hyfsad bild på vad en service på cal 269 kan kosta. Gissar väl själv på runt 2k (ej hos Omega AD) baserat på vad jag själv servat tidigare, dock beroende på vad som behöver göras såklart. Men någon annan här i tråden kanske har lämnat in en Omega med samma kaliber i närtid och har ett bättre hum än mig?

Är det inte bättre att fråga respektive urmakare direkt så får du ett korrekt svar ist för fråga på ett forum?

Visar klockan tecken på att behöva servas, drar den sig mycket eller så, svår att få igång? Jag servar dem inte om inte tecken på behov märks, men det är förstås upp till var och en. Det nämns inget i annonsen om hur servicebehovet visar sig. Antytt servicebehov utan att säga hur inverkar nog på viljan att köpa den.
OT för övrigt vilket jag bidrog till nu.
 
Topp