Som jag misstänkt. Orimligt få ute, inte ens för Marcelpriser..De i solitt guld är extremt ovanliga och de flesta har nog tyvärr blivit nedsmelt genom åren.
Jag har nog bara sett någon enstaka till salu i 18k under de åren jag tittat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som jag misstänkt. Orimligt få ute, inte ens för Marcelpriser..De i solitt guld är extremt ovanliga och de flesta har nog tyvärr blivit nedsmelt genom åren.
Jag har nog bara sett någon enstaka till salu i 18k under de åren jag tittat.
Missade helt frågan! Det är ref 2624, en mycket trevlig boett med en lite större storlek på 36mmReferens på denna underbara modell?
Tror faktiskt inte det där är lysmassa även om det står så i annonsen.Jag har sett en klocka i liknande konfiguration med lum. Där har man täckt svärdvisarna i lum. Denna har mer emaljliknande index.
Klockan med lum:
Omega Oversized Calatrava
Omega Oversized Calatrava for sale via Analog:Shift, New York City-based purveyor of fine vintage and superlative contemporary watches in Manhattan and online at analogshift.com.www.analogshift.com
Fullt möjligt det enbart är visarna som är doppade i lum. Ingen aning.Tror faktiskt inte det där är lysmassa även om det står så i annonsen.
Mycket bra!En nyservad 70-åring med svart våffeltavla
Tack!Mycket bra!
Vilken pärla! Tror den hade gjort sig fantastisk på en BoR-länk
1965 på ett Martini Racing-NATO.
Tack! En väldigt underskattad modell om du frågar mig.Vilken pärla! Tror den hade gjort sig fantastisk på en BoR-länk
Oj, I like, a lot!!! Det var en riktigt ren och fin design. Inte sett denna seamaster förut.
1965 på ett Martini Racing-NATO.
Oj, I like, a lot!!! Det var en riktigt ren och fin design. Inte sett denna seamaster förut.
Hur vattentät är den, eller i alla fall har varit? Liknar Speedmaster väldigt mycket men det tycker ju som bekant inte så mycket om vatten.
Är tavlan ommålad på den? Ser att man plockat bort lysmassan i alla fall.2938 från 58, mäter 36mm
Det ser ut som det, även trycket ser väldigt oskarpt ut.Är tavlan ommålad på denna? Ser att man plockat bort lysmassan i alla fall.
Är osäker men det kan nog vara så. Ropade hem den billigt för ett antal år sedan och det stod att den var servad men inte så mycket mer. Den är också ordentligt polerad gissar jag. Gör iaf ett fint helhetsintryck i mitt tycke.Är tavlan ommålad på den? Ser att man plockat bort lysmassan i alla fall.
Bilden var inte den bästa upplösningen på, tog en ny så nära det gick med mobilen. Rätt skarp text så vitt jag kan bedömaDet ser ut som det, även trycket ser väldigt oskarpt ut.
Trycket ser mycket bättre ut på denna bild även fast jag tycker "swiss made" fortfarande ser lite obekant kladdig och fet ut men någon annan kan säkert svara mer säkert om du vill utreda vidare.Bilden var inte den bästa upplösningen på, tog en ny så nära det gick med mobilen. Rätt skarp text så vitt jag kan bedöma