Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är de solid 18k boett? Riktigt fin hade suttit fint på min handledSvart våffeltavla
Tack! Det är solid 14k. Men den sitter ännu bättre på min handledÄr de solid 18k boett? Riktigt fin hade suttit fint på min handled
FörstårTack! Det är solid 14k. Men den sitter ännu bättre på min handled
Referens på denna underbara modell?Svart våffeltavla
Mer eller mindre min drömklocka just nu, oerhört fin! Är länken original?Tillbaka från service för en vecka sen och nu fick jag tummarna ut och monterade länk igen:
Den tavlan går inte av för hackor!Korspostar i syfte att lyfta fram denna trevliga tråd till förstasidan
Mer eller mindre min drömklocka just nu, oerhört fin! Är länken original?
Cool!37.5mm ck 859 från 1938. Ibland kallad Calatrava.
Jag har sett en klocka i liknande konfiguration med lum. Där har man täckt svärdvisarna i lum. Denna har mer emaljliknande index.Cool!
Har sett lite olika exemplar, vet du om det ska/har varit lysmassa även på visarna?
Aha okey så dina siffror och sector är applicerad emalj?Jag har sett en klocka i liknande konfiguration med lum. Där har man täckt svärdvisarna i lum. Denna har mer emaljliknande index.
Klockan med lum:
Omega Oversized Calatrava
Omega Oversized Calatrava for sale via Analog:Shift, New York City-based purveyor of fine vintage and superlative contemporary watches in Manhattan and online at analogshift.com.www.analogshift.com
Det är samma klocka som jag länkat. Ingen lysmassa på min nej.Aha okey så dina siffror och sector är applicerad emalj?
Jag har också sett dessa med lysmassa tidigare, trodde det var lysmassa även i siffrorna.
Här är en till:
Edit: ser att det antagligen är samma exemplar som ovan fast från annan säljare.
För hög amplitud.Kanske inte rätt tråd men prövar.
Någon mer som stött på detta? Helt uppdragen, eller nära inpå, och tavla upp, så levererar min cal. 321 följande bild. Dvs den går bra, +4-5 s/dag, för att sedan "hoppa till" och gå +90 s/dag eller mer i några sekunder, för att sedan hoppa tillbaka till sin vanliga 4-5 s/dag.
Beteendet finns inte vid halvt uppdragen, eller i någon annan position. Blir inte klok. Klockan är nyservad.
Tack. Det lustiga är att det endast sker vid ett läge, och vid nästan max uppdragning, samt att klockan efter några sekunder går tillbaka och går normalt igen.För hög amplitud.
Kontakta din urmakare.
Säg till när du tröttnar på spännetNytt handgjort band till min 2799, anpassat för ett NOS 18k guldspänne som legat ett tag i lådan och väntat på rätt klocka.
Det blir dyrt mtp att ett i stål kostar typ 3000kr MarcelSäg till när du tröttnar på spännet
Såpass, trodde han hade följt kurvan med inflation. Låg ju ute för 4k tidigare i år, hade förväntat mig att de låg på 5-6 nu.Det blir dyrt mtp att ett i stål kostar typ 3000kr Marcel
De i solitt guld är extremt ovanliga och de flesta har nog tyvärr blivit nedsmelt genom åren.Såpass, trodde han hade följt kurvan med inflation. Låg ju ute för 4k tidigare i år, hade förväntat mig att de låg på 5-6 nu.
OnT: letat on and off i ett par år nu efter en passande till fatlug i 18k, går inte då bra... funderar på att skaffa en plaque men det är långt ifrån lika kul...