• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Jonis96

Omega
Svart våffeltavla 😃
IMG_20220901_170859.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Omegas flaggskepp från ett årtionde som lär varit höjdpunkten i Omegas historia.

Idag kostar sportmodellerna som släpptes några år senare än denna - Speedmaster, Seamaster 300 och Railmaster mångdubbelt mer men då lär denna ha varit betydligt dyrare i butik!
62B335E4-5848-424D-8D3D-69BF8DBE84B8.jpeg
2655A85D-E6CF-4445-A1F0-9C6F88CE538A.jpeg
FFCBAC3C-6302-404C-A8F9-4FB8B7034E74.jpeg
8A90B78F-85D6-48D1-B326-E359800B8348.jpeg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Jag är sugen på att sätta länk på en Constellation 14900, helst den lite "plattare" BoR-varianten som jag sett bilder på:
omega-constellation-bracelet-grains-riz-2-2-990x990.jpg

Är det någon som har koll på referensnummer på denna länk och passande ändfästen?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Cool!
Har sett lite olika exemplar, vet du om det ska/har varit lysmassa även på visarna?
Jag har sett en klocka i liknande konfiguration med lum. Där har man täckt svärdvisarna i lum. Denna har mer emaljliknande index.

14B3C24D-1045-4876-A9ED-AD8072BDE899.jpeg


Klockan med lum:
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag har sett en klocka i liknande konfiguration med lum. Där har man täckt svärdvisarna i lum. Denna har mer emaljliknande index.

14B3C24D-1045-4876-A9ED-AD8072BDE899.jpeg


Klockan med lum:
Aha okey så dina siffror och sector är applicerad emalj?

Jag har också sett dessa med lysmassa tidigare, trodde det var lysmassa även i siffrorna.
Här är en till:
E13C0FAA-AE2B-4672-903B-5F1AA3A8CB4B.jpeg

Edit: ser att det antagligen är samma exemplar som ovan fast från annan säljare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Aha okey så dina siffror och sector är applicerad emalj?

Jag har också sett dessa med lysmassa tidigare, trodde det var lysmassa även i siffrorna.
Här är en till:
E13C0FAA-AE2B-4672-903B-5F1AA3A8CB4B.jpeg

Edit: ser att det antagligen är samma exemplar som ovan fast från annan säljare.
Det är samma klocka som jag länkat. Ingen lysmassa på min nej.

Här är en till utan:
 

fc2

Rolex
Kanske inte rätt tråd men prövar.

Någon mer som stött på detta? Helt uppdragen, eller nära inpå, och tavla upp, så levererar min cal. 321 följande bild. Dvs den går bra, +4-5 s/dag, för att sedan "hoppa till" och gå +90 s/dag eller mer i några sekunder, för att sedan hoppa tillbaka till sin vanliga 4-5 s/dag.

Beteendet finns inte vid halvt uppdragen, eller i någon annan position. Blir inte klok. Klockan är nyservad.

Screenshot_20221008-071642_Watch Accuracy Meter.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Kanske inte rätt tråd men prövar.

Någon mer som stött på detta? Helt uppdragen, eller nära inpå, och tavla upp, så levererar min cal. 321 följande bild. Dvs den går bra, +4-5 s/dag, för att sedan "hoppa till" och gå +90 s/dag eller mer i några sekunder, för att sedan hoppa tillbaka till sin vanliga 4-5 s/dag.

Beteendet finns inte vid halvt uppdragen, eller i någon annan position. Blir inte klok. Klockan är nyservad.

Screenshot_20221008-071642_Watch Accuracy Meter.jpg
För hög amplitud.
Kontakta din urmakare.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det blir dyrt mtp att ett i stål kostar typ 3000kr Marcel 😁
Såpass, trodde han hade följt kurvan med inflation. Låg ju ute för 4k tidigare i år, hade förväntat mig att de låg på 5-6 nu.

OnT: letat on and off i ett par år nu efter en passande till fatlug i 18k, går inte då bra... funderar på att skaffa en plaque men det är långt ifrån lika kul...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Såpass, trodde han hade följt kurvan med inflation. Låg ju ute för 4k tidigare i år, hade förväntat mig att de låg på 5-6 nu.

OnT: letat on and off i ett par år nu efter en passande till fatlug i 18k, går inte då bra... funderar på att skaffa en plaque men det är långt ifrån lika kul...
De i solitt guld är extremt ovanliga och de flesta har nog tyvärr blivit nedsmelt genom åren.
Jag har nog bara sett någon enstaka till salu i 18k under de åren jag tittat.
 
Topp