• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Kamelen

Cartier
Grym!
Får mig att tänka på en Geophysic. Tror det är visarna.
jaeger-lecoultre-geophysic-1958-dial-1024x1024.jpg

Önskar Tissots insidor såg likadana ut också
image.jpeg
 
Hej.
Tänkte höra med er som vet nåt om klockor vad detta kan vara? Att det är tissot seastar förstår jag men mer vet jag inte som exempelvis ålder? Har heller tyvärr ingen möjlighet att få fram nån slags siffror eller annan information . (Uppdaterat, det fanns några siffror på baksidan. :)
Resized_20170510_190314.jpg


Resized_20170509_144558.jpg

Resized_20170523_052806_1503760662590.jpg

Resized_20170428_172317.jpg

Resized_20170509_143623_1503760745214.jpg

Tacksam för svar.
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Kronograf från 1947 med Lemania ch27 som Omega senare tog till bl.a. sina Speedmasters och blev känt som cal. 321. Lemania tillverkade det här urverket 1941-1967. #inhouseisbull :D
IMG_2327.JPG
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Tja, jag är ganska ny i klockvärlden, men har fastnat för tissots gamla . Jag såg den här på ebay häromdagen. Har ni sett någon liknande bezel förut på en gamal PR 516 eller är det något "hemmagjort"?
s-l1600.jpg
Inget jag känner igen, men jag är inte så insatt i dom klockorna. Kan ju vara så att den tillhör nån annan klocka egentligen.
 

Psykel

Patek
IMG_4052.JPG
IMG_4057.JPG
Hittade denna hemma hos far. Jag vet att den är från mitten av 50-talet men inte så mycket mer. Är det någon i den här tråden som vet något om modellen?
Typisk gammal sportklocka, vilket jag gillar skarpt! Vad är det för storlek? Du borde för övrigt kunna datera klockan på serienumret som finns på urverket. Om du inte har möjlighet att öppna själv kan du be en urmakare öppna den åt dig.
 

Phileas

Breitling
Typisk gammal sportklocka, vilket jag gillar skarpt! Vad är det för storlek? Du borde för övrigt kunna datera klockan på serienumret som finns på urverket. Om du inte har möjlighet att öppna själv kan du be en urmakare öppna den åt dig.
Tack! Jag ska ta med den hem och titta lite mer på den när jag får tillfälle.
 
Topp