• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den ena är från 37-39, den andra är från 40. Så helt fel hade jag inte ;)
Får ändå den (som jag har ägt) till 1942 när jag kollar ;)

Tissot_manufacture_years.jpg
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Fantastisk, har inte sett automat-modellen i Sverige tidigare. Köpte du den möjligtvis från utlandet?
Köpte den på Tratten för typ 2,5 år sen.
Var en guldhandlare i Sundsvall som hade auktionen. Rätt säker på att han köper in guld och klockor mm av privatpersoner. Så vet inte historien innan.
Har gjort mången bildgoogling och kollar runt mycket. Men inte sett någon Tissot som ens är hyfsat lik denna.
Har du sett modellen med manuellt verk tidigare Ariste?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Köpte den på Tratten för typ 2,5 år sen.
Var en guldhandlare i Sundsvall som hade auktionen. Rätt säker på att han köper in guld och klockor mm av privatpersoner. Så vet inte historien innan.
Har gjort mången bildgoogling och kollar runt mycket. Men inte sett någon Tissot som ens är hyfsat lik denna.
Har du sett modellen med manuellt verk tidigare Ariste?
Intressant, tack för info. Yes, har denna: https://klocksnack.se/threads/tissot-militär-byggd-för-karlatag-och-hårda-nävar.23969/
 

PetriS

Panerai
Här är en bumber från 1945 jag hade ett tag i somras. Gillade speciellt den udda tavlan med nåt slags stjärntecken i mitten av tavlan och den fint formade sekundvisaren.
Tyckte dock den var för liten i storlek, strax under 33mm. Så den gick vidare till Norge sedan.
 

Bilagor

  • IMG_2533.JPG
    IMG_2533.JPG
    222.5 KB · Visningar: 39

Fadershan

Patek
Idag kom den. Mitt första klockköp.
Jag är helt ny i klockvärlden och vet inte så mycket om den här utöver att det är en av de finaste jag sett. Har ni något roligt att berätta om den? Har ni något tips på snygga band till?

Tack på förhand, Will!
IMG_2551.JPG
Nämen oj trevligt första köp! En klassiker. Visst har väl bond burit en pr516 i någon gammal bondrulle!??
 
Topp