Får ändå den (som jag har ägt) till 1942 när jag kollarDen ena är från 37-39, den andra är från 40. Så helt fel hade jag inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får ändå den (som jag har ägt) till 1942 när jag kollarDen ena är från 37-39, den andra är från 40. Så helt fel hade jag inte
Fantastiskt fin Tissot !!Nyeste i samlingen:
Du har rätt, slarvade när jag kollade i listan. Skall inte upprepas Men den andra stämmerFår ändå den (som jag har ägt) till 1942 när jag kollar
Snygg den där. Och från rätt år är den också! Tänker du inte behålla den vet du vem du kan kontaktaJäkligt mycket snö här just nu, bryter av med en nyinkommen Tissot från 1954
1952 Antimagnetique
Fina ur, grattis!
Inte jag, men det kan nog bli braFina ur, grattis!
Har någon av er testat dessa på Jubilee, BoR eller annan dressad länk med endlänkar?
Är lite sugen på en Tissot med samma case som dykt upp inom min radar, och funderar hur den skulle göra sig på länk...
Inga ändlänkar dock tyvärr, bor med raka ändlänkar...Fina ur, grattis!
Har någon av er testat dessa på Jubilee, BoR eller annan dressad länk med endlänkar?
Är lite sugen på en Tissot med samma case som dykt upp inom min radar, och funderar hur den skulle göra sig på länk...
Riktigt fint! Hoppas jag vinnerInga ändlänkar dock tyvärr, bor med raka ändlänkar...
Köpte min för ett år sedan för ca 1000kr och den är fin så omkring där skulle jag säga.Riktigt fint! Hoppas jag vinner
Vad är ok pris för en i fint skick?
Grattis! Väldigt fin klocka som hade passat utmärkt på ett brunt racing strapIdag kom den. Mitt första klockköp.
Jag är helt ny i klockvärlden och vet inte så mycket om den här utöver att det är en av de finaste jag sett. Har ni något roligt att berätta om den? Har ni något tips på snygga band till?
Tack på förhand, Will!
Det är så löjligt prisvärt så det blir löjligt egentligenKöpte min för ett år sedan för ca 1000kr och den är fin så omkring där skulle jag säga.
Underbar, vet du vad det sitter för kaliber i?Min favorit i samlingen bland dressur.
Tissot Militar från 1959
Det sitter ett 28,5R-21 med ett underbart uppdragarljud.Underbar, vet du vad det sitter för kaliber i?
Fantastisk, har inte sett automat-modellen i Sverige tidigare. Köpte du den möjligtvis från utlandet?Det sitter ett 28,5R-21 med ett underbart uppdragarljud.
En av de första vintage klockor jag köpte. Och förmodligen en av de sista att säljas.
Köpte den på Tratten för typ 2,5 år sen.Fantastisk, har inte sett automat-modellen i Sverige tidigare. Köpte du den möjligtvis från utlandet?
Intressant, tack för info. Yes, har denna: https://klocksnack.se/threads/tissot-militär-byggd-för-karlatag-och-hårda-nävar.23969/Köpte den på Tratten för typ 2,5 år sen.
Var en guldhandlare i Sundsvall som hade auktionen. Rätt säker på att han köper in guld och klockor mm av privatpersoner. Så vet inte historien innan.
Har gjort mången bildgoogling och kollar runt mycket. Men inte sett någon Tissot som ens är hyfsat lik denna.
Har du sett modellen med manuellt verk tidigare Ariste?
Intressant, tack för info. Yes, har denna: https://klocksnack.se/threads/tissot-militär-byggd-för-karlatag-och-hårda-nävar.23969/
Nämen oj trevligt första köp! En klassiker. Visst har väl bond burit en pr516 i någon gammal bondrulle!??Idag kom den. Mitt första klockköp.
Jag är helt ny i klockvärlden och vet inte så mycket om den här utöver att det är en av de finaste jag sett. Har ni något roligt att berätta om den? Har ni något tips på snygga band till?
Tack på förhand, Will!
Hade denna ett tag... Inte den bästa bilden, men rätt sval IMHO.Fina ur, grattis!
Riktigt bra!Hade denna ett tag... Inte den bästa bilden, men rätt sval IMHO.
Wow!Från ca 1955