• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

76F10B23-6121-40D5-B952-29BD88F4FCC3.jpeg
Min senaste

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Grävde precis fram morfars gamla ur. Är det nån som kan säga vad det är för nått verk i? Det är en automatare med 19mm mellan luggarna. Ska köpa nytt arband omgående för jag tycker den är skitsnygg! :happyhappy:
Fin seastar och kul med affektionsvärdet! Är du säker på att det är en automatare? Jag hade kunnat sätta rätt mkt deg på att den var manuell! :)

Fin seastar och kul med affektionsvärdet! Är du säker på att det är en automatare? Jag hade kunnat sätta rätt mkt deg på att den var manuell! :)
Trodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.

Trodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.
Den startar bär du skakar den för att du skakar balansen :) sen kan det vara lite kraft i fjädern som inte kom ut för att den stannat innan pga friktion. Det är en manuell ska du säkert bli varse när du öppnar den :)

image.jpg
Fick denna i brevlådan idag. Roulettdatum och ordentligt med patina.
Se där, vilken spännande tavla - kul med en klocka som ger en orsak att reflektera över dess skick och historia! Diskuterade precis med en kollega i dag att väldigt många av de Tissot Visodate från 50-talet som är i omlopp ofta har tavlor i välbehållet skick. Intressant att se och förstå avvikelserna.:)
Grattis till ett skönt fynd!

Se där, vilken spännande tavla - kul med en klocka som ger en orsak att reflektera över dess skick och historia! Diskuterade precis med en kollega i dag att väldigt många av de Tissot Visodate från 50-talet som är i omlopp ofta har tavlor i välbehållet skick. Intressant att se och förstå avvikelserna.:)
Grattis till ett skönt fynd!

Ja jag föll för den direkt. Så det var bara att ropa hem den. Får se hur tidshållningen ligger till på den bara.

Tillbaka
Topp