Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra!Måste säga att jag tycker detta blev väldigt lyckat Ex-NOS Corfam och tidsenligt Tissotspänne.
Tack! Ja tavlan och insert är svart. Som de flesta matta tavlor ser den lite gråaktig ut i starkt direkt solljus. Här är en bild i vanligt ljus.Mycket bra!
Passar jäkligt bra, speciellt med så mycket av den orginal mörka tonen kvar i tavla och insert.
Grym klocka! Bandet är riktigt bra med.Måste säga att jag tycker detta blev väldigt lyckat Ex-NOS Corfam och tidsenligt Tissotspänne.
This isn't a sales thread, as I am sure you have been informed about before. There is a sales section of the forum for a reason.Have these 2 up for sale if anyone would like to make me an offer
Fin seastar och kul med affektionsvärdet! Är du säker på att det är en automatare? Jag hade kunnat sätta rätt mkt deg på att den var manuell!Grävde precis fram morfars gamla ur. Är det nån som kan säga vad det är för nått verk i? Det är en automatare med 19mm mellan luggarna. Ska köpa nytt arband omgående för jag tycker den är skitsnygg!
Trodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.Fin seastar och kul med affektionsvärdet! Är du säker på att det är en automatare? Jag hade kunnat sätta rätt mkt deg på att den var manuell!
Du skakade nog bara igång balansenTrodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.
Den startar bär du skakar den för att du skakar balansen sen kan det vara lite kraft i fjädern som inte kom ut för att den stannat innan pga friktion. Det är en manuell ska du säkert bli varse när du öppnar denTrodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.
Håller med @Fadershan om att det inte är en automatare. En gissning från mig är att det är ett Tissot 781 verk i den.Trodde inte heller att det var det men den startade när jag skakade på den! Kan ju bero att den behöver service också. Tyckte rotorn var lite väl tyst. Återkommer med mer info.
Skippa aembandsbytet. Om det som sitter på är helt, så rengör det bara, är ju hur snyggt som helst...Grävde precis fram morfars gamla ur. Är det nån som kan säga vad det är för nått verk i? Det är en automatare med 19mm mellan luggarna. Ska köpa nytt arband omgående för jag tycker den är skitsnygg!
Nee, ett snyggt läder gör sig bättre.Skippa aembandsbytet. Om det som sitter på är helt, så rengör det bara, är ju hur snyggt som helst...
Mycket bra! Grattis!Dubbelpostar en kär gammal pointer.
Se där, vilken spännande tavla - kul med en klocka som ger en orsak att reflektera över dess skick och historia! Diskuterade precis med en kollega i dag att väldigt många av de Tissot Visodate från 50-talet som är i omlopp ofta har tavlor i välbehållet skick. Intressant att se och förstå avvikelserna.Fick denna i brevlådan idag. Roulettdatum och ordentligt med patina.
Se där, vilken spännande tavla - kul med en klocka som ger en orsak att reflektera över dess skick och historia! Diskuterade precis med en kollega i dag att väldigt många av de Tissot Visodate från 50-talet som är i omlopp ofta har tavlor i välbehållet skick. Intressant att se och förstå avvikelserna.
Grattis till ett skönt fynd!
Snygg, en av de bästa boetterna också.Fick denna i brevlådan idag. Roulettdatum och ordentligt med patina.
Ja den är ruggigt trevlig. Dock ville frugan lägga vantarna på den direkt.Snygg, en av de bästa boetterna också.
Ännu bättreJa den är ruggigt trevlig. Dock ville frugan lägga vantarna på den direkt.
Oerhört krispigt skick på de där!En liten generationsklyfta mellan dessa två Seastars.