Trevligt!
Önskar min hade ett lika tufft namn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt!
Hehehe... Skulle väl iofs kunna vara den modell som du har som egentligen är "The Roger Moore", eller?Trevligt!
Önskar min hade ett lika tufft namn
Jag har ingen aning. Är dock helt såldHehehe... Skulle väl iofs kunna vara den modell som du har som egentligen är "The Roger Moore", eller?
Bra klockor de där jubileum, men är du säker på 58? Trodde att det var ett snävare årsspann med tanke på att jubileet som firades var tissot 100 år 1953.Har länge sökt en gammel Tissot men dom flesta 40-50-tals modellerna från Tissot är rackans små. Genom intensivt surfande upptäckte jag dock deras jubileumsmodell från 1958 som faktiskt är hela 35mm och det är ett mått jag kan leva gott med. Nu började jakten på ett skapligt ex vilket inte var toksvårt då dom verkar ha sålt oväntat många av denna modell. Så nu är jag lycklig ägare av:
Tissot Jubilem 1958 kaliber 27B-1
Slängde på ett Tissot spänne jag hade liggande, dock ingen aning om ålder på det.
Naturligtvis har du rätt, väldigt uppmärksamt av dig och slarvigt av mig 1953 skall det vara.Bra klockor de där jubileum, men är du säker på 58? Trodde att det var ett snävare årsspann med tanke på att jubileet som firades var tissot 100 år 1953.
Det var ingen pik, jag kunde tänkt mig att de producerades under något år men blev förvånad på så sent år som 58. har du kollat serienumret? Vore intressant att få veta om alla jubileum verkligen enbart såldes 1953.Naturligtvis har du rätt, väldigt uppmärksamt av dig och slarvigt av mig 1953 skall det vara.
Japp, den skall vara 1953. Tissot byggde till sin fabrik i början av 50-talet så dom kunde nog göra rätt många klockor på ett år men jag håller med dig i att det borde finnas jubileums ur gjorda något år plus eller minus.Det var ingen pik, jag kunde tänkt mig att de producerades under något år men blev förvånad på så sent år som 58. har du kollat serienumret? Vore intressant att få veta om alla jubileum verkligen enbart såldes 1953.
Japp, den skall vara 1953. Tissot byggde till sin fabrik i början av 50-talet så dom kunde nog göra rätt många klockor på ett år men jag håller med dig i att det borde finnas jubileums ur gjorda något år plus eller minus.
Har ett kul litet häfte från 1951 där dom skriver om den nya moderna Tissot fabriken. Här är en bild därifrån, snacka om gott om urmakare, kanske någon på bilden pillade på min klocka.
Grym trissKronograferna är senaste tillökningen i familjen Tissot. Länken tog jag från kronografen då den tunnare boetten passade bättre med ändlänkarna.
Tyvärr kom jag hem för sent så bilderna gör inte klockorna rättvisa, speciellt inte "marmortavlan" på den större kronografen.
Grymt snygga klockor!Kronograferna är senaste tillökningen i familjen Tissot. Länken tog jag från kronografen då den tunnare boetten passade bättre med ändlänkarna.
Tyvärr kom jag hem för sent så bilderna gör inte klockorna rättvisa, speciellt inte "marmortavlan" på den större kronografen.
Tjusig tavla i grymt skick!
Fräckt band! Är det en liten badanka som är inpulad i kompassrosen? Orginel combo!
Nice!Hade min 872a på mig nu ikväll
Tack, det är en underbar klocka, är samma boett och verk som Viggen om jag fattat det rätt. Verket benämns som kaliber 872 hos Tissot, men är alltså ett Lemania verk.