Tissot1947
Silver
Skulle vara värt det kanske! ^^ ska de vara vita original tro?Men visarna är en störande grej men då jag sällan bär den så får jag leva med det då det skulle kosta en slant att lösa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle vara värt det kanske! ^^ ska de vara vita original tro?Men visarna är en störande grej men då jag sällan bär den så får jag leva med det då det skulle kosta en slant att lösa.
Sant!om jag tvättar mina visare skulle jag tro att de är snarlika de som sitter på din och det blir svårläst
Det har se säkert varit. Svart tavla och tunna visare brukar innebära det.Skulle vara värt det kanske! ^^ ska de vara vita original tro?
Skulle vara värt det kanske! ^^ ska de vara vita original tro?
Med tanke på hur lika de är mina (om inte identiska undertill) så tror jag det är originalJag är optimistisk och tror att minutvisare och timvisare är orginal
Brutalt snygg! Hojta om du ska sälja så kommer jag springadesTroligtvis favoriten i samling, dock blir den inte använd så mycket
Snyggt!Fick lite sol i dag så det blev ett foto på Tissoten åt @Sandkvist
Blev med ytterligare en PR516
Jag köper det mesta på Tradera och då är priserna lite lägre och köper man ett renoveringsobjekt kan det bli ännu lägre. Den stora kostnaden kommer när man skall gör den fin igen och kan man inte göra detta själv blir det mycket dyrt. Så hittar du samma klocka i en butik i fint skick och servad då kan du få betala över 3000kr.Tack för snabbt svar, trodde faktiskt den skulle vara värd lite mer så tur att jag kollade får luska ut om det är ETA verk eller eget.
Återigen en bild på min Tissot kronograf.
Tyvärr inga gammelloggor men väl ett tissot stilleben
Mitt lilla bidrag i tråden, Tissot Seastar Sonorous! En riktigt trevlig klocka!
Troligtvis favoriten i samling, dock blir den inte använd så mycket
Blev med ytterligare en PR516
Har en liknandeSnyggt!
Här har du Tissot första datumdinka.
En hunking på tratten?
Fick hem den här idag, väldigt skralt med info om den mer än vad som står på urtavlan, men jag gissar att den bör kvalificera sig som vintage
Den verkar inte helt frisk, låter rätt mycket när man ställer den och jag lyckas bara ställa timvisaren. Antingen är jag dum i huvudet och inte förstår hur man gör för att ställa minutvisaren eller så är det något fel på den, får fråga någon urmakare imorgon! Tycker den är riktig snygg iaf så vore kul att få igång den ordentligt!