• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Till nya forumledningen

Okej, tack för info. Kan inte riktigt säga att jag förstår den reella risken men det spelar mindre roll.
Barnporr är ett bra exempel. Istället för att du lagrar den på ditt eget medium startar någon och ett annat antal likasinnade en privat tråd och börjar dela smuts med varandra.

• Like
Reactions: Bas
Jag vet inte om det var så mycket att ta illa vid sig av....men om så är fallet så har du min ursäkt. Det var idén som jag tyckte var dålig och redovisade varför, det var alltså ingen kritik av dig som person :):heart:

Nej-nej, jag tog inte illa vid mig. Min fråga var en riktig fråga och nu har jag fått svaret.
Jag ser absolut ingen skillnad i att kolla 100 annonser som ligger i en tråd eller 50 och 50 som ligger i två om man är intresserad av båda.
Det redan finns en separat tråd för dagens vintage bilder - jag gillar att titta på bilderna där OCH i den allmänna Dagens klocktråd.
Men om man vill se enbart på vintage (enbart på dyrare/billigare klockor) kan man inte göra det utan att dela upp de.
Peace and love.

Enkel och bra bildsök (tex bilder uppladdade av specifik medlem) + möjlighet att återposta en tidigare uppladdad bild utan att behöva ladda upp den igen.

Mitt förslag är att ta det försiktigt med alla ändringar. KS är populärt och uppenbarligen fungerar det mesta väldigt bra.

Visst kan man tänka sig vissa förbättringar i köp och sälj men risken är att det blir onödigt krångligt. Nu är jag ingen notorisk flippare men kollar k&s regelbundet som många andra.

En bump per vecka och annons som nämndes tidigare lät som en mycket bra idé.

Kör hårt :)

Forumet är ju fulländat, det är känt sedan länge men jag skulle önska att allt krimskrams flyttas från säljes till en egen tråd. Tänker på band och annat klockrelaterat. Så klockorna får lite fokus, eller kanske skapa ett sökintervall 0-1000kr 1000-...kr tex? Idk.
Tack för art ni fortsätter förvalta KS

En spärr på bumpningar är väl det enda som är ett ”problem” idag.

Däremot så tror jag också på ett formulär som fylls i vid försäljning.
Finns flera argument och en del är nog självklara eller har redan nämnts. Men ett som jag vill belysa är att alla annonser får ju samma utseende/mall.

Jag tycker en annons skall innehålla information om objektet, konkret och enkelt överskådat. Det är trots allt den informationen som ligger till grund för priset.
Att ha en len tunga och fint ordförråd är väl egentligen inte relevant för priset.
Finns det tillägg att delge så löser man det enkelt med en ”övrigt” ruta.

Sen kan en del känsloargument enkelt tas över PM om man som säljare vill få med det.

Jag stör mig på många trådstartar.. I extremt många fall helt onödiga där en enkel sökning hjälper.

Många trådar startas av nya medlemmar som sedan inte sätter sin digitala fot på KS igen.
Så några regler vad gäller trådstartar hade jag gillat.

+1! Typ 50-100 inlägg och 1 månads medlemskap skulle nog kunna bli bra.

Jag tycker det är en bra idé men kanske med något lägre krav, framförallt gällande antalet inlägg. 100 är åtminstone en rätt så tufft satt gräns :)

Men oavsett antal inlägg och tid för medlemsskap så vore det bra om nya medlemmar "tvingades" att hänga på forumet en stund innan man kunde göra trådstarter.
Förhoppningsvis så skulle det leda till att man som ny medlem ges ett större incitament att leta reda på sökknappen och hitta svaret på sin ofta enkla fråga om värde eller äkthet i redan befintliga trådar.

Jag tycker det är en bra idé men kanske med något lägre krav, framförallt gällande antalet inlägg. 100 är åtminstone en rätt så tufft satt gräns :)

Men oavsett antal inlägg och tid för medlemsskap så vore det bra om nya medlemmar "tvingades" att hänga på forumet en stund innan man kunde göra trådstarter.
Förhoppningsvis så skulle det leda till att man som ny medlem ges ett större incitament att leta reda på sökknappen och hitta svaret på sin ofta enkla fråga om värde eller äkthet i redan befintliga trådar.
Exakt så! :)

Jag tänkte det, du skrev det!:)

Jo, 100 inlägg är nog lite för hög gräns, drog till med någon snabb idé bara!

Jag stör mig på många trådstartar.. I extremt många fall helt onödiga där en enkel sökning hjälper.

Många trådar startas av nya medlemmar som sedan inte sätter sin digitala fot på KS igen.
Så några regler vad gäller trådstartar hade jag gillat.
Jag håller inte med. Jag tror att många reggar sig just för att skriva en fråga (gjorde så själv). Skall man bara läsa kan man fortsätta vara oreggad...

Säljesavdelningen går att filtrera efter ex. säljes eller avslutad. Det går där emot inte att ”avfiltrera” dvs upphäva all sortering utan att lämna avdelningen och gå tillbaka.

Jag tycker lixom flera andra här att alla Bumpar på köp och sälj är ett stort irritationsmoment. En bump/vecka är alldeles tillräckligt. Finns inget dåligt med det. Man behöver absolut inte bumpa sin annons varje dag.

Jag har ett önskemål rörande den övre menyn. När jag läser i en tråd och har scrollat ner på sidan är det väldigt långt till toppen, speciellt om det är en lång bildtung tråd. För att slippa detta scrollande vore det snyggt med en förminskad meny som ligger kvar högst upp på skärmen. Tänker främst på länkarna där man ser vart man är på sidan så man kan navigera tillbaka, forum klocksnack diskussion

Jag har ett önskemål rörande den övre menyn. När jag läser i en tråd och har scrollat ner på sidan är det väldigt långt till toppen, speciellt om det är en lång bildtung tråd. För att slippa detta scrollande vore det snyggt med en förminskad meny som ligger kvar högst upp på skärmen. Tänker främst på länkarna där man ser vart man är på sidan så man kan navigera tillbaka, forum klocksnack diskussion

Eller en ”knapp” Tillbaka till toppen?

Eller en ”knapp” Tillbaka till toppen?
Eller så använder man tangentbordets typ HOME-knapp (om man kör PC)
Eller CMD+pil upp på mac
:p

Tillbaka
Topp