• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Till nya medlemmar som ska köpa på forumet

Följande konversation har jag varit med om i helgen:
Han (4-inläggsperson) Hej! Finns klockan kvar? Funkar allt som det ska? (Klockan har ff status säljes och det står tydligt att klockan är i nyskick, men men)
Jag: Hej! Ja på båda frågor. Har burit den ett par ggr
Jag: Intresserad?
Han: Funderar lite. Återkommer ev
Jag: Du behöver inte återkomma

Tips till framtida ev köpare: fundera först och hör av dig om du verkligen vill köpa klockan

Nu så det du skriver om att folk med få inlägg beter sig så.
Jag kan säga samma sak om dom som har många inlägg detta förekommer even där ;)
Nu kommer jag inte lista något/någon i denna post PG det inte tillför något. :rolleyes:

Snart så låser dom denna tråd med

//Simon

Nu så det du skriver om att folk med få inlägg beter sig så.
Jag kan säga samma sak om dom som har många inlägg detta förekommer even där ;)
Nu kommer jag inte lista något/någon i denna post PG det inte tillför något. :rolleyes:

Snart så låser dom denna tråd med

//Simon
Det du skriver stämmer tyvärr.
Jag var irriterad över att köparen har skrivit 4 korta inlägg på 5 år, alltså inte bidragit med något och beter så. Men viss är det lika fel (kanske tom ännu mer fel) om en som skrivit föera tusen inlägg gör då, de borde veta bättre.
Skit i det nu, Sverige vann, det är viktigast. Och min klocka är så gott som såld via FB, ironiskt eller hur?

Känner att vissa måste kliva ner från sina höga hästar. Man är inte mer än ett alias på ett klockforum. Om man blir sur för att någon som kanske skall göra sin första och största klockaffär i livet är lite tveksam så får man ha respekt för det och låta det vara så. I värsta fall så säljer du ju till någon annan och den tveksamma personen blir utan.

Jag själv är ny (som medlem) och mest betraktat forumet från avstånd. Jag gjorde precis en affär med en medlem som inte har en post eller en enda like, och gissa vad? Det gick hur bra som helst! Kom först bara en fråga om när den var uttagen, jag svarade. Sedan var det tyst i cirkus en vecka. Sedan återkom personen och efter det var det smooth-sailing. Personen i fråga Swishade pengarna i förväg trots att jag bara hade en referens (om än dock från feskarn) och jag skickar bilder på kvitton med spårningsnummer etc. Med det sagt dock så får man ju vara lite uppmärksam, men det är dumt att vara helt nitisk för en klockaffär. Vissa är inte heller aktiva på forumet varje dag.

Känner att vissa måste kliva ner från sina höga hästar. Man är inte mer än ett alias på ett klockforum. Om man blir sur för att någon som kanske skall göra sin första och största klockaffär i livet är lite tveksam så får man ha respekt för det och låta det vara så. I värsta fall så säljer du ju till någon annan och den tveksamma personen blir utan.

Jag själv är ny (som medlem) och mest betraktat forumet från avstånd. Jag gjorde precis en affär med en medlem som inte har en post eller en enda like, och gissa vad? Det gick hur bra som helst! Kom först bara en fråga om när den var uttagen, jag svarade. Sedan var det tyst i cirkus en vecka. Sedan återkom personen och efter det var det smooth-sailing. Personen i fråga Swishade pengarna i förväg trots att jag bara hade en referens (om än dock från feskarn) och jag skickar bilder på kvitton med spårningsnummer etc. Med det sagt dock så får man ju vara lite uppmärksam, men det är dumt att vara helt nitisk för en klockaffär. Vissa är inte heller aktiva på forumet varje dag.
Det finns tyvärr säljare här med inställningen att de alltid säljer världens finaste klockor och det är en ynnest att ens få inleda en PM-konversation med dem. Ställer man några som helst frågor om klockan är man "krånglig". Primadonnor är ordet som beskriver dem bäst. Bara låta deras lättkränkta egon gå obemärkt och fokusera på viktigare saker.

Det finns tyvärr säljare här med inställningen att de alltid säljer världens finaste klockor och det är en ynnest att ens få inleda en PM-konversation med dem. Ställer man några som helst frågor om klockan är man "krånglig". Primadonnor är ordet som beskriver dem bäst. Bara låta deras lättkränkta egon gå obemärkt och fokusera på viktigare saker.
Du har helt rätt. Det här tråden liknar mer och mer en samling av primadonnor. ”Han frågade mig- han frågade mig”. Som små barn. Som att forumet är gjort bara för säljare, köpare kan få en information om priser och vända sig till grupper på FB eller likvärdigt. Om man läser tråden noggrant, är det mest möjligt att man blir paranoid. Faran är alltid runt hörnet. Ni som är nya och gillar klockor, tro inte på primadonnorna som skriver skräckhistorier. Ni har köpt klockorna inte tvärtom.
Jag har träffat folk under sista halvåret på olika klocksamlingar och visningar, en del är så nonchalanta, en hade guld Breitling ’17 i en ICA påse. Men säg inte att du gillar din klocka mer än han sin. Naturligtvis ska man tänka på säkerhet, försäkra klockan osv, inget snack om det.
Ni som inte vill få krångliga frågor, vet ni nåt om ekonomi och reglerna som gäller på marknaden?

Tillbaka
Topp