• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Nikkob

Omega
Dark spot - två säsonger fransk Krim serie
Trapped- Grym isländsk kriminalare
Sorjonen- Finsk kriminalsserie
Karpi- som ovan
Line of Duty - brittisk Krimserie
Sharp objects - Amerikansk Krim (HBO)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Efter att ha låtit den sjunka in lite, så har jag bestämt mig för att rekommendera "Devs" på HBO. (Jag är lite sen, jag vet, den dök väl upp i våras nån gång, men jag såg den först nu.) Mini-serie på bara 8 avsnitt. Sci-fi får man väl kalla det, i en inte alltför avlägsen framtid (kanske?)... historien bygger på rätt långtgående hypoteser om kvantdatorer, men låt inte det avskräcka, det används mest som ett verktyg för att ställa närmast filosofiska frågor, så man behöver inte begripa sånt egentligen.
För jag tror inte man ska tolka den som att de hävdar att vårt universum faktiskt fungerar som de påstår, de ställer snarare frågan, "tänk om det är så? Kan det vara så?". Väldigt välspelad, välskriven, och bland det snyggaste jag sett på länge rent visuellt. (Får mig att längta tillbaks till San Francisco... :) ) Fantastiskt soundtrack. Och den bjuder på en del överraskande vändningar i handlingen...

Det figurerar klockor i den dessutom, flera av rollerna bär armbandsur. :) Tyvärr får man inte någon närmare titt på de flesta, bara en Seiko som har en framträdande roll i första avsnittet...
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Högintensiv och stenhård, 4 Blocks på HBO. Sträcksåg hela.
E301C724-A979-4431-A8FB-63B270A2F3D2.jpeg
 

kapahoo

Omega
Efter att ha låtit den sjunka in lite, så har jag bestämt mig för att rekommendera "Devs" på HBO. (Jag är lite sen, jag vet, den dök väl upp i våras nån gång, men jag såg den först nu.) Mini-serie på bara 8 avsnitt. Sci-fi får man väl kalla det, i en inte alltför avlägsen framtid (kanske?)... historien bygger på rätt långtgående hypoteser om kvantdatorer, men låt inte det avskräcka, det används mest som ett verktyg för att ställa närmast filosofiska frågor, så man behöver inte begripa sånt egentligen.
För jag tror inte man ska tolka den som att de hävdar att vårt universum faktiskt fungerar som de påstår, de ställer snarare frågan, "tänk om det är så? Kan det vara så?". Väldigt välspelad, välskriven, och bland det snyggaste jag sett på länge rent visuellt. (Får mig att längta tillbaks till San Francisco... :) ) Fantastiskt soundtrack. Och den bjuder på en del överraskande vändningar i handlingen...

Det figurerar klockor i den dessutom, flera av rollerna bär armbandsur. :) Tyvärr får man inte någon närmare titt på de flesta, bara en Seiko som har en framträdande roll i första avsnittet...
Många Casio vill jag minnas.
 

Rulle

Audemars
sitter och kollar in serien kalifat på svtplay

varoit lite tveksam innan till hela ploten när man läst om den men kan rekomendera den!!!
har bara ett avsnitt kvar nu och den är rätt bra
 

Rulle

Audemars
sen en annan bra komediserie som går på apples streamingtjänst är ted lasso
handlar om en amerikansk coach som bara coachat amerikansk fotboll och som tar ett jobb för ett engelskt fotbollslag i london

riktigt rolig!!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Glöm inte att the haunting of bly manor kommer imorgon! föregångaren the haunting of hill house är bland det bästa jag sett i skräckväg!

Jag älskade de första avsnitten sedan tycker jag den ballade ur fullkomligt. Finns dock en scen i den när de river väggen och det i bakgrunden finns ett ansikte för en kort sekund. Kan fortfarande få panik när jag tänker på det.
Hoppas att den nya blir lite mer suggestiv i stämningen.
 
Jag älskade de första avsnitten sedan tycker jag den ballade ur fullkomligt. Finns dock en scen i den när de river väggen och det i bakgrunden finns ett ansikte för en kort sekund. Kan fortfarande få panik när jag tänker på det.
Hoppas att den nya blir lite mer suggestiv i stämningen.

kan absolut hålla med dig, men oavsett är skräckgenren så otroligt urvattnad just nu så att komma på min topplista ger möjlighet till några misstag :D men oavsett ska det bli kul att se hur dom tar det vidare.
 

Veratio

Cartier
Någon som har något vettigt alternativ till Danishbits nu när dom gått i graven? Invite eller info via pm om det inte funkar här.

OT så har jag efter en god väns tjat börjat se The Boys. Rätt underhållande!

Sett klart Bly Manor. Lite varierande kvalitet på avsnitten, tycker den var ok.

Long Way Up blir bara bättre. Mycket nöjd!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Precis plöjt klart Queen`s Gambit på Netflix. Otroligt bra serie som jag inte kan rekommendera mer. Kan inte påminna mig om något bättre jag sett sedan Sopranos. Nu är jag schackspelare sedan min farfar lärde mig som liten grabb men serien gillades stort av hustrun som inte spelat. 8,9 på imdb säger en hel del. Se den!
 
Senast ändrad:

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Precis plöjt klart Queen`s Gambit på Netflix. Otroligt bra serie som jag inte kan rekommendera mer. Kan inte påminna mig om något bättre jag sett sedan Sopranos. Nu är jag schackspelare sedan min farfar lärde mig som liten grabb men serien gillades stort av hustrun som inte spelat. 8,9 på imdb säger en hel del. Se den!
Håller med, har kollat några avsnitt o den är fruktansvärt bra hittills!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Precis plöjt klart Queen`s Gambit på Netflix. Otroligt bra serie som jag inte kan rekommendera mer. Kan inte påminna mig om något bättre jag sett sedan Sopranos. Nu är jag schackspelare sedan min farfar lärde mig som liten grabb men serien gillades stort av hustrun som inte spelat. 8,9 på imdb säger en hel del. Se den!

Tryckt fyra avsnitt nu och den är onekligen fängslande.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Återigen. Grattis ni som missat.
 
Topp