• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

hankok

Omega
Precis kollat färdig på den norska serien "exit" som finns att streama på SVT Play. En serie som är verklighetsbaserad utifrån 4 affärsman från Oslo. De har pengar och ett glamoröst liv, men de har tråkigt. Helt klart sevärd.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Patrick Melrose var rätt skön.
Ett första avsnitt med kolsvart humor och sedan tar allt en rätt tung vändning.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Såg precis klart alla 3 säsonger av Sneaky Pete (Amazon Prime), riktigt bra. Synd att det inte blir fler säsonger dock, hade gärna sett mer av den serien.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Så har man sett sista (3:e) säsongen av "Dark"... fantastisk serie, men... o_O

giphy.gif


:)
 
Så har man sett sista (3:e) säsongen av "Dark"... fantastisk serie, men... o_O

giphy.gif


:)
Vi har precis påbörjat andra säsongen och jag är nog på gränsen att ge upp den tyvärr. Inga större problem med att fatta vad som pågår men det känns som att manusförfattarna bara slänger en massa wtf-moments på skärmen utan att själva veta vart storyn är på väg.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vi har precis påbörjat andra säsongen och jag är nog på gränsen att ge upp den tyvärr. Inga större problem med att fatta vad som pågår men det känns som att manusförfattarna bara slänger en massa wtf-moments på skärmen utan att själva veta vart storyn är på väg.
Håll ut, håller med det du säger men dom löser det faktist bra tillslut.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Vi har precis påbörjat andra säsongen och jag är nog på gränsen att ge upp den tyvärr. Inga större problem med att fatta vad som pågår men det känns som att manusförfattarna bara slänger en massa wtf-moments på skärmen utan att själva veta vart storyn är på väg.
Faktum är att det inte är så. Enligt alla uppgifter jag har sett så var den planerad från början till slut, 3 säsonger. Det hänger ihop (om än på de mest oväntade och komplicerade vis) och tar slut.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Faktum är att det inte är så. Enligt alla uppgifter jag har sett så var den planerad från början till slut, 3 säsonger. Det hänger ihop (om än på de mest oväntade och komplicerade vis) och tar slut.

... om man har sett HELA serien så kan jag förresten rekommendera den engelska wikipedia-sidan om "Dark". Den har en graf (och släktträden) som visar hur oerhört intrikat och noggrant uttänkt det hela är.... ENORM SPOILER förstås, om man inte har sett allt redan.
 
inga spoilers tack , ska se 3:e snart, men Dark är verkligen en av mina favoriter
Den är snygg som få, grym produktion, men mitt största problem, tror jag, är att jag känner absolut ingenting för någon av karaktärerna. Dom är skrivna som pappfigurer som rör sig genom en skitsnygg och väldigt konstig yta. Ska ge säsong 2 en chans och se om det ändras.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Lite OT men tycker det blir svårare och svårare att hitta något vettigt att titta på. Har väldigt höga krav på kvalitén av en serie och jag tycker att det produceras väldigt mycket i mellansegmentet som varken är bra eller dålig där fokus känns att få till en till säsong snarare än att avsluta på topp.
Görs alldeles för lite mini-serier som har ett en begränsning på avsnitt och ett förutbestämt slut. Tänker då på, chenobyl, band of brothers, the spy, the plot against america osv
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lite OT men tycker det blir svårare och svårare att hitta något vettigt att titta på. Har väldigt höga krav på kvalitén av en serie och jag tycker att det produceras väldigt mycket i mellansegmentet som varken är bra eller dålig där fokus känns att få till en till säsong snarare än att avsluta på topp.
Görs alldeles för lite mini-serier som har ett en begränsning på avsnitt och ett förutbestämt slut. Tänker då på, chenobyl, band of brothers, the spy, the plot against america osv
Just mini-serier brukar Britterna vara bra på...
 
Har binge-kollat Mindhunter precis, riktigt bra serie på netflix. För alla som gillade den kan jag rekommendera Chiefs från 1983. Ska nog hälla upp ett glas Jack D och se om den för jag vet inte vilken gång i ordningen idag. Tror att det är den bästa seriemördar-serie jag sett.
https://www.imdb.com/title/tt0084997/reference

Ska även sprätta plasten på True Detective season 3. Någon som sett?
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Har binge-kollat Mindhunter precis, riktigt bra serie på netflix. För alla som gillade den kan jag rekommendera Chiefs från 1983. Ska nog hälla upp ett glas Jack D och se om den för jag vet inte vilken gång i ordningen idag. Tror att det är den bästa seriemördar-serie jag sett.
https://www.imdb.com/title/tt0084997/reference

Ska även sprätta plasten på True Detective season 3. Någon som sett?

Mindhunter var bra, sågs utan några förväntningar dock. Men gillar stuket på den
TD3 är bra! Inte lika bra som säsong 1 imo, men nästan.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Stämmer in i kören och hyllar Dark. Tycker även att de två senaste säsongerna av Better Call Saul var riktigt bra, till skillnad från de första som var total katastrof.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Lite OT men tycker det blir svårare och svårare att hitta något vettigt att titta på. Har väldigt höga krav på kvalitén av en serie och jag tycker att det produceras väldigt mycket i mellansegmentet som varken är bra eller dålig där fokus känns att få till en till säsong snarare än att avsluta på topp.
Görs alldeles för lite mini-serier som har ett en begränsning på avsnitt och ett förutbestämt slut. Tänker då på, chenobyl, band of brothers, the spy, the plot against america osv

Just mini-serier brukar Britterna vara bra på...
Testat det som BBC One producerar? Nästan alltid riktigt bra.
 

n1tro

Panerai
Lite OT men tycker det blir svårare och svårare att hitta något vettigt att titta på. Har väldigt höga krav på kvalitén av en serie och jag tycker att det produceras väldigt mycket i mellansegmentet som varken är bra eller dålig där fokus känns att få till en till säsong snarare än att avsluta på topp.
Görs alldeles för lite mini-serier som har ett en begränsning på avsnitt och ett förutbestämt slut. Tänker då på, chenobyl, band of brothers, the spy, the plot against america osv
Titta på Falsk Identitet på SVT Play. Slår 95% av det som är nämnt i denna tråd.
 
Topp