• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Vad jag antar är sista säsongen av van helsing finns nu på Netflix, jag har ett avsnitt kvar. Gillat alla säsonger, bra (om än våldsam och blodig) serie 👍

Såhär tre år senare beslöt jag mig för att se om allt igen. Vidhåller än idag det är en grym serie som alla borde ge en chans (om man inte är känslig för blod) 👌🏻

En annan serie som är lite småtrevlig är pirate bay på SVT. Ses på en kväll eller två även fast det borde komma ett avsnitt till (?)

Jag vill Tipsa om en app som heter Pluto, finns till Android. Streama alla möjliga serier helt gratis i utbyte mot reklamklipp. Bra för oss som gillar äldre serier, Top Gear och MacGyver finns som exempel:)

deadwood-bd.jpg

Såg precis om hela Deadwood. Fortfarande grym kvalite efter 20 år. Bästa var att sen med Deadwood the movie så det blir ett riktigt avslut.

"Wolf Hall" som kan ses på SVTplay.
Serien handlar om Thomas Cromwell. En av Storbrittaniens mest inflytelserika statsmän genom historien.

Manuset är relativt historiskt korrekt. Skådespeleriet går från klart godkänt till lysande.
Utomordentligt bra ljussättning som stärker känslan av historisk autencitet.

En stark rekommendation.

"Wolf Hall" som kan ses på SVTplay.
Serien handlar om Thomas Cromwell. En av Storbrittaniens mest inflytelserika statsmän genom historien.

Manuset är relativt historiskt korrekt. Skådespeleriet går från klart godkänt till lysande.
Utomordentligt bra ljussättning som stärker känslan av historisk autencitet.

En stark rekommendation.
Mark Rylance är en stjärna. En övrig rekommendation är en film med honom ”The outfit”.

Tillbaka
Topp