• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Återigen. Grattis ni som missat.
Spana första avsnittet, halva. Förstod inte storheten i serien, kan du utveckla utan att spoila?

Precis plöjt klart Queen`s Gambit på Netflix. Otroligt bra serie som jag inte kan rekommendera mer. Kan inte påminna mig om något bättre jag sett sedan Sopranos. Nu är jag schackspelare sedan min farfar lärde mig som liten grabb men serien gillades stort av hustrun som inte spelat. 8,9 på imdb säger en hel del. Se den!
Sträckkollade den i helgen, makalöst bra serie!

Fantastiska skådespelarinsatser, bra drama och bra story.

För er som gillar klassisk nordic noir - Trapped (Fångade) på Netflix. Isländsk crime. Förvänta er inget mästerverk à la Queens Gambit eller Chernobyl, men rätt trevlig söndaggmyscrime i stil med Hidden osv. 2 säsonger, 10 avsnitt per säsong. Ett fall per säsong. Mycket snö, blåst och donkur knivur

Lyssnat klar nu en riktigt bra intervju podcastserie med Succession skådisarna. Finns på Spotify. Rekommenderas till alla SUCCESSION fans. Ni som har inte sett den än, vad väntar ni på???

Jakten på en mördare, SVT, avklarad. Riktigt bra tycker jag. Qeens gambit är helt okej, man jag förstår inte riktigt den galna hajpen med att börja spela schack efter den?
Den skildrar visserligen miljön runt att vara schackproffs under den eran, men spelet lämnas ju ganska oberört

Jakten på en mördare, SVT, avklarad. Riktigt bra tycker jag. Qeens gambit är helt okej, man jag förstår inte riktigt den galna hajpen med att börja spela schack efter den?
Den skildrar visserligen miljön runt att vara schackproffs under den eran, men spelet lämnas ju ganska oberört
SVT serien var riktigt jäkla bra, imponerad av hur de fått till allting så tidstypiskt. Är född -72 och kommer ihåg hur jävligt allt såg ut på den tiden. En annan serie jag fått upp ögonen för nu är Gangs of London (https://www.imdb.com/title/tt7661390/?ref_=fn_al_tt_1)

Det har säkert nämnts tidigare i tråden men satan vad bra Netflix The Crown är. Särskilt säsong 1 och 2.

Min äldre mamma som är coronasäkrad i norra Sverige har inget att göra. Hon såg alla säsonger på The Crown i sträck. Sista säsongen såg hon klart kl 7 på morgonen... När jag ringde henne klockan 11 morgonen efter så sov hon... Hon kunde inte sluta se när det var så nära slutet. Härlig känsla när det är så!

Ska ses här framöver!

Såg The Wilds nyss, var ok, inget wow, men helt ok!

jäklar vilken upswing ted lasso har fått nu!

sista avsnittet på s.1 släpptes ju för fasen 2a oktober så många är rätt sena på bollen här :hilarious:

Alice in Borderland på Netfilx har jag precis börjat titta på och den verkar lovande.

Personligen hade jag hellre tryckt in häftstift i ögonen istället för att titta på "Queen`s Gambit på Netflix"

Tillbaka
Topp