• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Detta uttalande förpliktigar!

(jag ska undersöka)
Lovar, den var tom bättre andra gången, mycket bättre :) .. otrolig serie, saker jag trodde jag greppade första gången jag såg den, ändrade jag uppfattning om andra. Bara också hur man själv var/mådde när man såg, gjorde skillnad. De har nailat den, och den innehåller nog endast en enda scen som man eventuellt kan ifrågasätta lite. Går 100% i teorin absolut och även i verkligheten, men ..man hade nog fått försöka några ggr. Annars, 5 säsonger av genialitet.

Lovar, den var tom bättre andra gången, mycket bättre :) .. otrolig serie, saker jag trodde jag greppade första gången jag såg den, ändrade jag uppfattning om andra. Bara också hur man själv var/mådde när man såg, gjorde skillnad. De har nailat den, och den innehåller nog endast en enda scen som man eventuellt kan ifrågasätta lite. Går 100% i teorin absolut och även i verkligheten, men ..man hade nog fått försöka några ggr. Annars, 5 säsonger av genialitet.
Jag har en kollega som jobbat mycket med utländska säkerhetstjänster som säger att den är riktigt nära verkligheten i många fall. Ruskigt bra serie. En rolig detalj jag hört är att alla agenters namn är svordomar som Kapten Haddock använt på franska :)

Det är en av mina absoluta favoritserier. Så välgjord, realistisk och rå.

Edit: Du vet väl att det också finns en film som släpptes typ 2019? Den ska knyta samman säsong 4 och kommande och sista säsong 5.

https://m.imdb.com/title/tt9048786/
Fint! Trodde filmen var helt fristående och har därför inte tänkt se den. Får man fråga vart du hittade den? Har sökt den torrentsida jag är medlem på utan att hitta den.

Fint! Trodde filmen var helt fristående och har därför inte tänkt se den. Får man fråga vart du hittade den? Har sökt den torrentsida jag är medlem på utan att hitta den.
Oj, bra fråga. Jag letade som en galning när den släpptes och tror jag hittade någon reddit-tråd där någon länkade... om jag minns rätt.

• Like
Reactions: jwh
Hållit mig från att skaffa HBO i ca 6-7 år. Idag skaffade jag mig det och inser att jag har alldeles för mycket att ta igen. Är väl bara att börja beta av listan antar jag.

True detective, Game of thrones, The Stand och Chernobyl ser jag mest fram emot. Den gamla Pestens tid har alltid varit en favorit.

Walking dead har jag sett på annat håll, Fear the walking dead har jag bara sett en eller ett par säsonger av så borde kanske börja där.
20210313_190634-01.jpeg

Hållit mig från att skaffa HBO i ca 6-7 år. Idag skaffade jag mig det och inser att jag har alldeles för mycket att ta igen. Är väl bara att börja beta av listan antar jag.

True detective, Game of thrones, The Stand och Chernobyl ser jag mest fram emot. Den gamla Pestens tid har alltid varit en favorit.

Walking dead har jag sett på annat håll, Fear the walking dead har jag bara sett en eller ett par säsonger av så borde kanske börja där.
20210313_190634-01.jpeg
Fear är ganska ok, blir bättre efter någon säsong.
The stand ska jag börja se vad det lider.
Chernobyl är sevärd
True detective såg jag bara första säsongen, får nog ge den en chans till...
GoT.. ja vad ska jag säga.. imo slöseri med tid deluxe. Men det är min åsikt

Finns en del annat bra där också. His dark materials är helt ok, även om målgruppen är typ tonåringar. Jag tyckte ändå den var sevärd.
Plus en del annat 😊

Fear är ganska ok, blir bättre efter någon säsong.
The stand ska jag börja se vad det lider.
Chernobyl är sevärd
True detective såg jag bara första säsongen, får nog ge den en chans till...
GoT.. ja vad ska jag säga.. imo slöseri med tid deluxe. Men det är min åsikt

Finns en del annat bra där också. His dark materials är helt ok, även om målgruppen är typ tonåringar. Jag tyckte ändå den var sevärd.
Plus en del annat 😊

True Detective och GoT ser du inte, men kollar på His Dark Materials?

Vänd det 180 grader så har vi precis samma smak.

The Stand är ok. Bara ok.

Chernobyl är väldigt välgjord, mycket bra men inte wow.

Fear är kul att se.

20210313_190634-01.jpeg
Avundsjuk att jag redan sett true detective och chernobyl som jag ser att du har på listan.

20210313_190634-01.jpeg
HBO är grymt enligt mig! Vill slå ett slag för The Undoing och Big Little Lies!

Tack för tips! Ja, HBO har alltid varit grymma, även innan play. Har kört Netflix, Viaplay och Cmore. Sparat det bästa för vuxna till sist (HBO).
Vissa serier kanske du sett på andra plattformar men som tidigare nämnts i tråden skulle jag lagt in;
Gomorrah, Your honor, Fargo, Quarry (en doldis som tyvärr bara har en säsong), Succession, Zero zero zero, Taboo, The Deuce, The leftovers i din att se lista.
Slänger även med How to make it in america och Billions bara för att få in lite feelgood-serier bland allt seriöst.

20210313_190634-01.jpeg
Glömde helt bort:
Westworld (sevärd, om än lite skum)
Taboo (se ovan)
Carnivale (se ovan)

Älskade Westworlds första säsong men sen gick vi skilda vägar.
Taboo var bra och Carnivale har jag missat, tack för tipset!
3e säsongen var bättre än 2a men mer flippad, typ
Carnivale gillade jag när jag såg den för flera år sedan och den höll när jag såg om den. Synd att de inte gjorde fler säsonger av den

Såg nyss första avsnittet av Damnation på Netflix. Gillar och hoppas att serien fortsätter vara så bra som första avsnittet var.

Tillbaka
Topp