• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Har sett några avsnitt av shtisel på netflix. Den växer.... Dock inget för den som gillar action. Bra serie för övriga...

Riktigt spännande och efter fem av åtta avsnitt har jag inte en aning om hur det kommer att sluta
10A390DE-F5F7-4293-8F77-59F37916F138.jpeg

Ni som sett, vad tycker ni om den nya serien om Snabba cash?
Jag har kommit 4 avsnitt in i den... Svårt att ge något riktigt utförligt omdöme än. Temat är pengar, "snabba cash", att försöka tjäna mycket snabbt. Och vad man moraliskt är villig att göra för att nå målet.
Jag började på Snöänglar, fruktansvärt deprimerande serie om hur illa det är ställt med folk på flera plan. Kommer antagligen att försöka se kommande avsnitt på annat än bästa sändningstid om jag säger så.
Jag får lite samma tragiska känsla av Snabba Cash. Det kanske beror på hur lätt man kan relatera till situationerna som avgör om man blir underhållen eller inte? Jag tycker de tidigare filmerna hade en viss spänning och ett"underhållningsvärde", denna känns mer i stil med Tunna blå linjen där man försöker sig på en dokumentär känsla för att skapa trovärdighet samtidigt som det ska vara underhållande, eller åtminstone locka till fortsatt tittande. Inte helt såld så här långt.
Jag håller fortfarande The Wire som en av det bästa i sin genre, men det är till stor del för de olika perspektiven. Politiken, polisen, vanligt folk och G´s. I Snabba Cash är det ju bara ur en vinkel så här långt...

Har varit trött på all TV drama med basen i islamism, Irak, Afghanistan, Syrien mm (nästan lika less som på allt zombie dravel) så har styrt runt Falsk Identitet länge men har nu sent omsider tagit tag i den. Ändå skönt att ha en bunke säsonger med guld sparat för sträcktittande, för den lever verkligen upp till alla lovord.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid i soffan det sista, men dom här har varit värt det:
Bosch, The Boys, Jack Ryan och Goliath(S1 och S2) på Prime.
Lupin på Netflix
Exit på Svtplay

Snabba Cash var ren skit. Alldeles för mycket som var orimligt.

Vill ni se en trovärdig serie om kriminella finns det bara en serie som gäller. Det finns ett problem dock och det är att alla andra serier blir dåliga i jämförelse. Jag menar såklart: "The Wire"

Seriöst det är ett problem efter att ha sett den serien (6 gånger) Särskilt kriminalserier. Allt annat bleknar i jämförelse. Det enda jag kan komma på som går nu som håller hög kvalité är "Better call Saul" mer fiktion än The Wire men håller iaf. hög kvalité och bra manus. Tyvärr typ ett år tills säsong 6.

Lupin, Sweet Tooth, the queens gambit, Startup(har bara sett några avsnitt), After Life, Shadow and bone, The morning show, Taboo

Väntar spänt på nya säsongen av Ozark

Senast ändrad:
HIgh Fidelity, War of the Worlds (Förvånansvärt bra eller iaf sevärd) på Starz (Disney+)
The Irregulars (Ok, växer under seriens gång), To the Lake, Better Than Us (Ryska, ok) Netflix

Tillbaka
Topp