• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Veratio

Cartier
"Clarksons farm" på Amazon!
Har egentligen noll intressese för jordbruk men det här var både lärorikt och mellan varven hysteriskt underhållande!

Det här var väl ett jäkligt intressant tips.

Gillar Top Gear, gillar Clarkson men hade bestämt mig för att strunta i att se den.

Men sett den klart på tre kvällar nu. Vilka karaktärer och jäkligt kul att se. Gerald och Kaleb är sjukt underhållande och tycker Clarkson är mindre Clarkson än vad han brukar vara vilket är bra. Mycket underhållande och skulle rekommendera den till de flesta! Tack för tipset!
 

Derix

Patek
2-Faktor
Loki. Bästa serien just nu.
EF39BA70-ECE9-45F2-BC2B-AB3BC022E425.jpeg
 

Måberg

Panerai
Det här var väl ett jäkligt intressant tips.

Gillar Top Gear, gillar Clarkson men hade bestämt mig för att strunta i att se den.

Men sett den klart på tre kvällar nu. Vilka karaktärer och jäkligt kul att se. Gerald och Kaleb är sjukt underhållande och tycker Clarkson är mindre Clarkson än vad han brukar vara vilket är bra. Mycket underhållande och skulle rekommendera den till de flesta! Tack för tipset!
Gerald är årets tvpersonlighet helt klart!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Efter att ha sett senaste/sista(?) säsongen av The Kominsky Method på Netflix, så bara måste jag rekommendera den igen!

Man kanske bör vara uppåt 50 år för att förstå djupet i den, men tror även den yngre generationen uppskattar den varma humorn i den!

En åldrad Michael Douglas i högform. Känns som Californication för pensionärer, typ… 😂
 

sir alex

Panerai
Efter att ha sett senaste/sista(?) säsongen av The Kominsky Method på Netflix, så bara måste jag rekommendera den igen!

Man kanske bör vara uppåt 50 år för att förstå djupet i den, men tror även den yngre generationen uppskattar den varma humorn i den!

En åldrad Michael Douglas i högform. Känns som Californication för pensionärer, typ… 😂
Jag är ”bara” 43 år men har älskat samtliga säsonger. Finns nått fint i att kunna avdramatisera döden men även att det verkar vara lite coolt att vara en gammal gubbe. Det krävs iofs kanske att man ska bo i LA och röka gräs lite då och då för att vara en ”cool” 70-åring.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag är ”bara” 43 år men har älskat samtliga säsonger. Finns nått fint i att kunna avdramatisera döden men även att det verkar vara lite coolt att vara en gammal gubbe. Det krävs iofs kanske att man ska bo i LA och röka gräs lite då och då för att vara en ”cool” 70-åring.
Å jag är ”bara” 49… Men tveksamt som 25-åringar uppskattar den!?
 

Veratio

Cartier
Nu har ju Ted Lasso s02 startat. Galet bra.

Grand Tour kom ut igår.

Baptiste s02 har börjat.

Plastsonen älskade Outer Banks, säsong 2 kom igår.

Ge Top Gear America en chans om ni kan se det. Underhållande.

Extra tips. Slow Ride Home, kör 125cc scooters över USA.

Alla har väl sett Long Way med Charlie och Ewan. Topp underhållning!
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Romarriket. Går på Netflix och är en dramatiserad dokumentär om tre olika kejsares styre, uppgång och fall från makten. Gillar att den är dramatiserad om vartannat för att slippa se på professorer i tveksamma kavajer hela avsnitten.

 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Efter att ha sett senaste/sista(?) säsongen av The Kominsky Method på Netflix, så bara måste jag rekommendera den igen!

Man kanske bör vara uppåt 50 år för att förstå djupet i den, men tror även den yngre generationen uppskattar den varma humorn i den!

En åldrad Michael Douglas i högform. Känns som Californication för pensionärer, typ… 😂
Liten bit kvar till 50, men grymt rolig. Bra tips!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Jag måste faktiskt tipsa om Vår tid är nu, en svensk serie som följer en grupp människor från krigsslutet 1945 till en bit in på 70-talet.

Främst handlar det om olika personer med anknytning till en restaurang i Stockholm, allt från ägarfamiljen till diskarna. Klasskillnader, kärlek, drama osv.

Mycket bra om jag själv får säga det. Speciellt om man har lite förkärlek till 'hur det var förr'.

Finns på Viaplay. Har 8.2 på IMDB.

685ECF2C-4E8A-4C96-A4C5-A1C5618833EA.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad jag antar är sista säsongen av van helsing finns nu på Netflix, jag har ett avsnitt kvar. Gillat alla säsonger, bra (om än våldsam och blodig) serie 👍
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag måste faktiskt tipsa om Vår tid är nu, en svensk serie som följer en grupp människor från krigsslutet 1945 till en bit in på 70-talet.

Främst handlar det om olika personer med anknytning till en restaurang i Stockholm, allt från ägarfamiljen till diskarna. Klasskillnader, kärlek, drama osv.

Mycket bra om jag själv får säga det. Speciellt om man har lite förkärlek till 'hur det var förr'.

Finns på Viaplay. Har 8.2 på IMDB.

685ECF2C-4E8A-4C96-A4C5-A1C5618833EA.jpeg
+1 på den. Otroligt bra gjord!!
 

Rymdhamstern

Panerai
Efter att ha sett senaste/sista(?) säsongen av The Kominsky Method på Netflix, så bara måste jag rekommendera den igen!

Man kanske bör vara uppåt 50 år för att förstå djupet i den, men tror även den yngre generationen uppskattar den varma humorn i den!

En åldrad Michael Douglas i högform. Känns som Californication för pensionärer, typ… 😂
Måste verkligen tacka för detta tips. Den fanns inte på radarn alls.
Helt underbar serie! Har bara plöjt 1,5 säsong än så länge men fantastiskt bra. Djup, värme, sorg och massa humor för all del.
Jag är väl iofs i tänkt målgrupp som 50-åring då 🙂
 
Topp