• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Se nya It's a Sin på HBO. Rena julaftonen i 80-tals nostalgi. Skön musik rakt igenom.

OBS! Inget för homofober dock, speciellt första avsnittet.

Jakten på en mördare, SVT, avklarad. Riktigt bra tycker jag. Qeens gambit är helt okej, man jag förstår inte riktigt den galna hajpen med att börja spela schack efter den?
Den skildrar visserligen miljön runt att vara schackproffs under den eran, men spelet lämnas ju ganska oberört
Det är väl så med många filmer och serier att ju mer haussade de blir desto mer besviken blir man. Undantag finns givetvis. Jag såg Queens gambit direkt när den kom och hade inte hört eller läst ngt om den och tyckte att den var grymt bra.

Grannfrun har en av huvudrollerna i TBL, och riktigt bra även om man bortser från det 👍😀
6B36025F-A076-43CE-AD96-825A83AFE465.png

Kollade på denna serie i 4 avsnitt igår via NETFLIX, Crime Scene: The Vanishing at the Cecil Hotel. Väldigt bra, så bra att jag var tvungen att kolla klart på alla avsnitten på en gång, varje avsnitt är ca 1 timme långt.

Ni som har hört historien om Elisa Lam borde kolla på denna.

Senast ändrad:
Jodå, Exit säsong 2 är nog minst lika skruvad som första säsongen. Såg de två första avsnitten för en stund sedan

5DC274C4-66A3-4827-B2B3-2169053FEE5A.jpeg
5DC3A532-E2DC-437E-A8DA-D3131AB68681.jpeg

Började, mest i brist på annat, att kolla "Mayans" på Disney + /star. En spin off på "Sons of anarchy", som i mitt tycke gick ner sig rejält mot slutet.

Faktiskt över förväntan, och kan rekommenderas om du gillade SoA. Och kan vara bra att ha den serien färskt i minnet när du börjar kolla på den här.

Finns två säsonger, och den 3e ska tydligen ha premiär i USA nu i mars.

Jodå, Exit säsong 2 är nog minst lika skruvad som första säsongen. Såg de två första avsnitten för en stund sedan

Hela S2 var bra tycker jag, kollade i helgen. Man blir inte lika överraskad som i S1 men överlag så är det intressant och bjuder på en del skratt då det är rätt sjuka grejer.

Började, mest i brist på annat, att kolla "Mayans" på Disney + /star. En spin off på "Sons of anarchy", som i mitt tycke gick ner sig rejält mot slutet.

Faktiskt över förväntan, och kan rekommenderas om du gillade SoA. Och kan vara bra att ha den serien färskt i minnet när du börjar kolla på den här.

Finns två säsonger, och den 3e ska tydligen ha premiär i USA nu i mars.
Finns på HBO också för info
Tyckte den var sådär, s2 blev bättre
Sevärd om man gilla SoA, även om den inte är fullt lika bra

Men herregud vad dålig kvalitet det är på S02 - allt som är filmat framför green screen känns som ett dåligt examensarbete från en medioker filmskola. Man ser ju dessutom det gröna både här och där. Det förstör hela upplevelsen för mig.
1615489840853.png

Tillbaka
Topp