• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Jag måste faktiskt tipsa om Vår tid är nu, en svensk serie som följer en grupp människor från krigsslutet 1945 till en bit in på 70-talet.

Främst handlar det om olika personer med anknytning till en restaurang i Stockholm, allt från ägarfamiljen till diskarna. Klasskillnader, kärlek, drama osv.

Mycket bra om jag själv får säga det. Speciellt om man har lite förkärlek till 'hur det var förr'.

Finns på Viaplay. Har 8.2 på IMDB.

685ECF2C-4E8A-4C96-A4C5-A1C5618833EA.jpeg

Håller med, jag spelar själv med i denna serie och mycket tack vare mig så blev det en succé. 😉👌🏻

Il Cacciatore eller "The Hunter" på Engelska. Italiens drama om anti-maffia åklagare under 1990 talet / Tv4 play
Riktigt bra Italiensk serie som tydligen finns i ett par säsonger till, fast på okänt media...

Ber om ursäkt om den varit uppe men Yellowstone med Kevin Costner som patriark i något som påminner om en modern version av Dallas men som utspelar sig i otroligt vackra vildmarksmiljöer är det bästa jag sett på länge!

Säsong 4 har precis börjat och S1-3 finns på C More (tyvärr bara i HD och med 2.0-ljud).

Skulle vilja ge en liten rekommendation i förväg för kommande fantasy serien Wheel of time (sagan om drakens återkomst på svenska).
Första 3 avsnitten släpps på amazon prime på fredag.

Serien är baserat på en bokserie av Robert Jordan, 14 böcker, första kom 1990.

Väldigt detaljerat och innehållsrik värld som har tydliga influenser från bland annat Tolkien.
Dessutom finns det ett avslut på böckerna till skillnad från Game of thrones!
Gillar man GoT, the witcher m.m
Ge den en chans! Kolla åtminstone första 3!

Det är redan klart för en säsong 2 också!

Ber om ursäkt om den varit uppe men Yellowstone med Kevin Costner som patriark i något som påminner om en modern version av Dallas men som utspelar sig i otroligt vackra vildmarksmiljöer är det bästa jag sett på länge!

Säsong 4 har precis börjat och S1-3 finns på C More (tyvärr bara i HD och med 2.0-ljud).
Den e riktigt bra enligt mig. Vart finns S4?

Yes, en av få serier som blir bättre för varje säsong.

Som extra bonus kommer Yellowstone 1883 till julen. Som handlar om hur familjen kom dit och hur det utvecklade sig.

(Som extra tips, Major of Kingstown som är skriven av producenten till Yellowstone. Finns på Paramount)

Ingen tv-serie. Men dokumentär. You are teddybears, några år gammal dokumentär om teddybears sthlm som har kommit tillbaka till SVT-play igen. Skitbra.

Tillbaka
Topp