• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Skaffade HBO i söndags och plöjde alla Peacemaker direkt. En serie helt i min smak, men The Boys är i mina ögon bättre.
Började igår på The Righteous Gemstones och den verkar lovande, om en amerikansk skenhelig religös familj, med bla Danny Mcbride, John Goodman

Kanske har blivit tipsad om tidigare men om ni gillar thrillers, droger, poliser och kriminella så är denna holländska serie väldigt bra:

MV5BODZjNDBhZGUtZTAxYi00MzdmLWJkZDMtZDQ0YzE1OWM0MzdkXkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_.jpg

3 säsonger + 1 långfilm som heter Ferry.

Första 2-3 avsnitten kanske kan vara lite B, men den växer enormt.

Kollar också på denna nu:

MV5BZWRkYTU3MzktMjc4Mi00MTI0LWJmYWItYzhmMTRkZTcxMTVkXkEyXkFqcGdeQXVyMTEzMTI1Mjk3._V1_.jpg

Har bara sett 4 avsnitt nu men den är snyggt gjord och växlar mellan historia och nutid.
Lite Twin peaks-känsla och ganska obehaglig.
Ses helt klart när det är mörkt ute.

Kanske har blivit tipsad om tidigare men om ni gillar thrillers, droger, poliser och kriminella så är denna holländska serie väldigt bra:

MV5BODZjNDBhZGUtZTAxYi00MzdmLWJkZDMtZDQ0YzE1OWM0MzdkXkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_.jpg

3 säsonger + 1 långfilm som heter Ferry.

Första 2-3 avsnitten kanske kan vara lite B, men den växer enormt.

Kollar också på denna nu:

MV5BZWRkYTU3MzktMjc4Mi00MTI0LWJmYWItYzhmMTRkZTcxMTVkXkEyXkFqcGdeQXVyMTEzMTI1Mjk3._V1_.jpg

Har bara sett 4 avsnitt nu men den är snyggt gjord och växlar mellan historia och nutid.
Lite Twin peaks-känsla och ganska obehaglig.
Ses helt klart när det är mörkt ute.

Håller med om Undercover!

Inne på säsong 3 nu.

Jag slår f.ö ett slag för Succession på HBO, riktigt riktigt bra serie!

Queen of the south!
Började kika igår och plöjde tre avsnitt. Missat denna serier helt. Riktigt lovande såhär långt. Mexikanska knarkkarteller med allt vad det innebär. 8,0 på imdb så det är fler än mig som tycker serien är bra

Kollar just nu Deli Crime på Netflix. Verklighetsbaserad och ger en inblick i hur det funkar att vara polis i en miljonstad av den typen...

Queen of the south!
Började kika igår och plöjde tre avsnitt. Missat denna serier helt. Riktigt lovande såhär långt. Mexikanska knarkkarteller med allt vad det innebär. 8,0 på imdb så det är fler än mig som tycker serien är bra
Jag gav den bara ett avsnitt men tyckte den kändes för B, men kanske bör ge den en chans då?

Jag gav den bara ett avsnitt men tyckte den kändes för B, men kanske bör ge den en chans då?
Jag har ju som sagt bara sett tre avsnitt men gillar den än så länge. Fick tipset av en polare som är inne på säsong 3 och helt fast. Och han och jag brukar i princip alltid gilla samma serier så jag tror inte jag blir besviken

Har nu sett 8minuter av Peacemaker, undrar om jag orkar ett helt avsnitt…
Runt 8 minuter sades detta..
"What is an Octopussy anyway? Uh, that's who Maud Adams played in the movie. Keeya: Okay, so she had eight pussies? ( Chuckles ) As far as I know, she only had one pussy. That's just her name. ( Chuckles ) Okay. This might be a good time for me to bring up... I've been thinkin'. If we have a kid, I'd like to name her Octopussy. ( Chuckles ) Oh, is that so? Really? Yes so. And if it's a boy, Sharknado. ( Chuckles ) Oh, okay."

Roligt, smart, edgy ?..... tja... inte vet jag..

Peacemaker var helt okej tyckte jag, förstod inte grejen först men den växer på en. Ser fram emot nytt avsnitt på torsdag.

Apropå superhjältar så började jag titta på the boys (amazon Prime) i veckan. Riktigt bra måste jag säga! Spöar peacemaker med hästlängder. Sen kanske dom inte riktigt är jämförbara men ändå

Peacemaker var helt okej tyckte jag, förstod inte grejen först men den växer på en. Ser fram emot nytt avsnitt på torsdag.

Apropå superhjältar så började jag titta på the boys (amazon Prime) i veckan. Riktigt bra måste jag säga! Spöar peacemaker med hästlängder. Sen kanske dom inte riktigt är jämförbara men ändå
The boys är mycket bättre. Vet inte om jag tipsade om Gloria på netflix tidigare, välgjord och bra.

Reacher var nog bland det sämsta nån av streamingtjänsterna bajsat ur sig nånsin. Filmerna med Cruise var också asdåliga. Peacemaker är kul!
Låter som den är trogen böckerna! Herregud vad fåniga böckerna om Reacher är. Känns som något en tonåring fantiserat ihop.

Var nog strax över 20 när jag testade läsa en bok av Lee Child och kände rätt snabbt att "nej jag är nog för gammal för att tillhöra målgruppen..."

Låter som den är trogen böckerna! Herregud vad fåniga böckerna om Reacher är. Känns som något en tonåring fantiserat ihop.

Var nog strax över 20 när jag testade läsa en bok av Lee Child och kände rätt snabbt att "nej jag är nog för gammal för att tillhöra målgruppen..."
Jävligt rolig diskussion om Reacher i detta avsnittet av The Watch. Kul nog så är de inne på motsatt spår från dig och kallar Lee Child böcker för "quintessential dad-books". De konstaterar också att mannen bakom pseudonymen Lee Child är engelsman och att beskrivningen av USA i böckerna är som någon som aldrig varit i USA tänker sig att USA är. :)

Tillbaka
Topp