• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Eftersom jag precis blev färdig med Curb...
...här kommer ett par tips på att effektivt döda 25 minuter utan att behöva investera sig särskilt mycket:

Parks and Recreation
The Office US
Seinfeld
Modern Family
Curb Your Enthusiasm

Utifrån sett så är väl Modern Family kanske mest mellanmjölk, men den är stundtals helt briljant och väl värd ett försök.
Honorable mentions är väl kanske Friends, med nån slags rosenfärgade nostalgiglasögon, och It's Always Sunny in Philadelphia.
I fallet med både Curb och It's Always Sunny blir det så otroligt uppenbart att de har sänts under väldigt lång tid. De första säsongerna innehåller absolut sånt som jag inte tror att ens Larry David vågat pitcha för sändning numera.

Eftersom jag precis blev färdig med Curb...
...här kommer ett par tips på att effektivt döda 25 minuter utan att behöva investera sig särskilt mycket:

Parks and Recreation
The Office US
Seinfeld
Modern Family
Curb Your Enthusiasm

Utifrån sett så är väl Modern Family kanske mest mellanmjölk, men den är stundtals helt briljant och väl värd ett försök.
Honorable mentions är väl kanske Friends, med nån slags rosenfärgade nostalgiglasögon, och It's Always Sunny in Philadelphia.
I fallet med både Curb och It's Always Sunny blir det så otroligt uppenbart att de har sänts under väldigt lång tid. De första säsongerna innehåller absolut sånt som jag inte tror att ens Larry David vågat pitcha för sändning numera.

Curb, Seinfeld är definitivt mästerverk som tåls att se om flera gånger.
Yiddish Ebonics 🤣

Om jag har sett Succession (så klart), Billions till den tappade det (S6), Industry, Madoff, o.s.v. - finns det någon uppenbar annan serie som rör sig i finansvärlden och är någotsånär vettig?

De har även första säsongen av det franska originalet (”The Bureau”).

The Bureau tyckte jag var grymt bra när jag såg den för något (några?) år sedan. Kände inte till att de gjort en remake på den, kanske man skulle ta o titta på (även att den inte verkar fått lysande kritik).

The Bureau tyckte jag var grymt bra när jag såg den för något (några?) år sedan. Kände inte till att de gjort en remake på den, kanske man skulle ta o titta på (även att den inte verkar fått lysande kritik).
Fantastiskt bra, kanske topp 10 alla kategorier i min bok.

4 finns. Otroligt bra serie förövrigt.
5 finns väl ?
Om ni syftar på denna
IMG_4511.png

The Bureau var helt magisk. The agency tycker jag också är bra. Fassbinder passar bra i rollen.

Tillbaka
Topp