Älskart. Grym serie.Helt OK. Sträcksåg hela i helgen. Givetvis inte i närheten av filmen men samma stil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskart. Grym serie.Helt OK. Sträcksåg hela i helgen. Givetvis inte i närheten av filmen men samma stil.
Sett originalet? Samma story?Kan verkligen rekommendera denna! Politiskt spel i stil med GoT, grymma miljöer och väldigt bra skådespeleri.
Sägs vara baserad på samma bok av James Clavell som serien från 1980. Boken i sin tur är löst baserad på verklig historia. ("Anjin-san hette William Adams i verkligheten.)Sett originalet? Samma story?
Inte sett så vet inte, men bägge är ju baserade på boken (som jag inte läst).Sett originalet? Samma story?
Jag och sambon ser på den också och vi är helt sålda! GoT klass som du sägerKan verkligen rekommendera denna! Politiskt spel i stil med GoT, grymma miljöer och väldigt bra skådespeleri.
Nu har jag sett hela. Riktigt bra (om man gillar sci-fi). Recensionerna är överlag bra också. De enda som verkar vara missnöjda är några gnällspikar på imdb som inte kan skilja på att recensera adaptionen av boken från TV-serien i sig. (Jag har inte läst boken själv.) Men när har en filmatisering av en bok någonsin gjort bokfansen nöjda? Det är en fascinerande historia med bra personporträtt och skådespelare. Jag avverkade alla 8 avsnitten på 3 dagar, vilket är extrem sällsynt för mig."3 Body Problem" på Netflix. Inne på andra avsnittet nu, och det verkar väldigt lovande.
LOLPremiär på Netflix idag: Arcane säsong 2!!
Den publiceras i 3 akter, 3 avsnitt åt gången (precis som första säsongen).
Jag har inte sett dem än, återkommer kanske senare när jag har gjort det...
Man ser fram emot det med både förväntan och viss oro. Första säsongen (2021) är bland det bästa som gjorts i serieväg - hur ska de kunna leva upp till 9 Annie-awards, 4 Emmy-awards (och några andra), och de här betygen?
Har ni inte sett första säsongen så är det ett bra tillfälle nu, så slipper ni "cliffhangern" och 3 års väntan...
Aldrig spelat spelet och kände precis likadant som du. Tyckte den var bra, även om jag kanske inte är fullt så lyrisk som många. Klart sevärd i alla fall!Hörde faktiskt precis talas om den här för någon dag sedan. Bevisligen levt under en sten.
För mig, som aldrig ens nästan tittat åt att spela LoL så känns det verkligen som en koppling som drar ner mitt intresse.
Är det värt att hoppa in utan att ha någon alls kännedom om spelet?
Tycker det funkar bra utan att ha spelat LoL. Animation är något alldeles speciellt.Hörde faktiskt precis talas om den här för någon dag sedan. Bevisligen levt under en sten.
För mig, som aldrig ens nästan tittat åt att spela LoL så känns det verkligen som en koppling som drar ner mitt intresse.
Jag har aldrig spelat LoL. Man behöver ingen som helst kunskap om spelet, serien står helt på egna ben. Jag skulle snarare säga att det till och med är en fördel att inte veta något på förhand. Animeringen är spektakulärt bra (av en fransk studie, Fortiche), och historien är antagligen inte vad många kanske förväntar sig. (Det är inget för barn, trots att det är animerat.)Hörde faktiskt precis talas om den här för någon dag sedan. Bevisligen levt under en sten.
Jag har aldrig spelat LoL. Man behöver ingen som helst kunskap om spelet, serien står helt på egna ben. Jag skulle snarare säga att det till och med är en fördel att inte veta något på förhand. Animeringen är spektakulärt bra (av en fransk studie, Fortiche), och historien är antagligen inte vad många kanske förväntar sig. (Det är inget för barn, trots att det är animerat.)
(Spelet är tydligen en s.k. "multiplayer on-line battle arena", dvs inte alls historiebaserat, så serien är inte baserad på spelet egentligen. Det är inte en speltyp man kan göra en serie av. Riot Games har däremot hittat på lite bakgrundshistoria om spelfigurerna och världen, s.k. "lore" utan någon bäring på själva spelet. Bara som en kul grej vid sidan av. TV-serien bygger på denna.)
Efter att ha låtit sista akten (släpptes igår) sjunka in lite... så måste jag säga: Ja, de lyckades hålla nivån även i den andra (och sista) säsongen.Premiär på Netflix idag: Arcane säsong 2!!
Instämmer, riktigt bra. Kul med lite kvalité på serier, och Colin Farell gör det bra. Höll hög nivå även i True detective s2 och The North WaterSen på bollen kanske, men precis börjat titta på The Penguin på HBO. Riktigt bra och fantastiskt skådespeleri från Colin Farell, som annars inte är ngn favorit hos mig. Sevärd!
Kom aldrig över diskrepansen i kvalitet mellan säsong 1 och 2 så fixade inte ens att se klart den säsongen.Höll hög nivå även i True detective s2
Gillade också!Plöjt fyra avsnitt av helikopterrånet på netflix. Nu påt igen. Gillar!
Tror det gäller många tyvärr.. Jag gillade verkligen säsong 2 och även 3, men hur mäter man sig mot säsong 1? Säsong 4 kan du hoppa över däremot, bland det sämsta jag sett.Kom aldrig över diskrepansen i kvalitet mellan säsong 1 och 2 så fixade inte ens att se klart den säsongen.