• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Aha! Tråkigt, finns en superfin graphite i köp och sälj i 45! Är grymt sugen men behöver en weekendbag :)
Tycker 45 är den perfekta storleken! Haft min till plugget varje dag, på weekendresor etc. Ryms betydligt mer än man tror om man bara packar rätt, plus att den inte upplevs lika klumpig som 55. Men är väl en smaksak som allt annat ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Precis varit och hämtat ut LV Keepall 55 Monogram som jag köpt av Delicate Vintage.
Väskan i mycket fint skick, kommer att hänga med länge. Kan verkligen rekommendera att köpa av dem.
Tack Chattras.
Kul att du är nöjd med väskan! Den har fått sån perfekt patinering. Lädret har mörknat utan att ha få nötningar :).

Vilka bolag nekar 60? Bra att veta för framtiden :)
Kan inte ge en lista på vilka bolag men en relativt vanlig standard är samma mått som en 55;a. Om du tittar runt så är 56 cm en vanlig gräns. Sedan om de nekar är en annan fråga, kör du business class eller åtminstånde fullpris-biljetter så klagar ingen. Men om du har billigaste möjliga eller Ryanair så är de mera petiga på maxmått.

Kan inte ge en lista på vilka bolag men en relativt vanlig standard är samma mått som en 55;a. Om du tittar runt så är 56 cm en vanlig gräns. Sedan om de nekar är en annan fråga, kör du business class eller åtminstånde fullpris-biljetter så klagar ingen. Men om du har billigaste möjliga eller Ryanair så är de mera petiga på maxmått.

Så för att vara safe kanske 50 är bäst? Då slipper man bry sig

Så för att vara safe kanske 50 är bäst? Då slipper man bry sig
Jag använder en 55´a och vad jag har läst på så finns det någon magisk gräns vid 56 cm som väldig många flygbolag använder samt även att bräden på den är max, har aldrig haft något problem med den och flyger ändå ganska så mycket. Men sedan om de bråkar om det är en annan sak, jag har haft en snowbord som handbagage och det var ingen som sa något om det.

Jag använder en 55´a och vad jag har läst på så finns det någon magisk gräns vid 56 cm som väldig många flygbolag använder samt även att bräden på den är max, har aldrig haft något problem med den och flyger ändå ganska så mycket. Men sedan om de bråkar om det är en annan sak, jag har haft en snowbord som handbagage och det var ingen som sa något om det.
Senast jag flög med handbagage vägde det in på 3kg över gräns, ingen som sa något :)

Har man otur dock kan det bli stökigt

Fått hem min Sandlund/Hossain nu. Kvalitén känns riktigt bra och lädret är full grain och inte färgat. Kommer nog att åldras riktigt fint.

Den var riktigt fin, tack för tipset!
Tänkte beställa en som arbetsväska (laptop, matlåda etc.). Tror du att den kanske är för stor för det och riskerar att bli helt platt? Svår fråga, jag vet. :)

Den var riktigt fin, tack för tipset!
Tänkte beställa en som arbetsväska (laptop, matlåda etc.). Tror du att den kanske är för stor för det och riskerar att bli helt platt? Svår fråga, jag vet. :)
Nä, den funkar nog men toteväskan kanske lämpar sig ännu bättre för det ändamålet?

Tillbaka
Topp