• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

maartyn

Omega

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Mer snygg än duglig. Tung och drygt när den blir för bucklig för att kunna stängas enkelt om du har otur med bagagehanteringen på flyget. Går att lämna in och få utbucklad tydligen. Köp om du tycker att en patinerad Rimowa är tillräckligt cool för att motivera priset...

Okej. Men är 5,1 kg verkligen så tungt för en väska?
Du råkar inte ha något tips på annan resväska. Som gärna är av den bättre kvaliteten
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av dessa?

IMG_0545.PNG
 
D

Deleted member 6965

Guest
Är det någon som har kört en Keepall 60 som handbagage eller har ni stött på problem och tvingats checka in den?
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Jag har en liknande som jag haft sedan '99. Den håller fortfarande men ser rätt spöad ut. Precis som man vill ha dom. En gång har jag lämnat in den för att räta ut den och banka ut lite bucklor. Inga problem annars så jag säger kör!

Har du en sådan som han länkade?
upplever du den isåfall som lite för stor? funderar på att köpa en sådan, men är osäker på om jag ska ha den storleken, eller den som är ett snäpp mindre.
 

POO

Panerai
Är det någon som har erfarenhet av Oscar Jacobsons väskor? Såg den här i skyltfönstret idag. Ungefär samma storlek som en Mulberry Clipper medium, men en tredjedel av priset.

Oscar-Jacobson_Weekendbag_tan_91818550_520_front_normal.png

Två sorters skinn? Ser hemskt och hopklippt ut. Ingen aning vad den kostar men förmodar att man kan få samma för mindre peng på annat håll.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ingen erfarenhet, men jävligt snygg!

Två sorters skinn? Ser hemskt och hopklippt ut. Ingen aning vad den kostar men förmodar att man kan få samma för mindre peng på annat håll.

Roligt att det kan skilja sig så pass i åsikterna ändå :)

IMG_6947.PNG

Jag har en som jag haft 3-4 år nu, snyggare än när jag fick den är den nu. Har dock mörk skinn, vill du köpa den så skicka ett PM så ordnar jag bilder

PM skickat :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såg den här på NK idag. Stor och låg bra till prismässigt, under 4´. Har aldrig hört talas om märket tidigare, men en snabb googling avslöjar att de säljer väskor och cyklar.

IMG_20170118_142513.jpg
IMG_20170118_142528.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
EDIT: Jag tar på mig dumstruten och ställer mig i skamvrån. Såg ju att det ju finns en separat tråd om denna typ av väskor och till och med på första sidan :banghead:

Jag ber om ursäkt att det här inte rör just weekendväskor, men jag har en fråga till väskexpertisen och ville inte starta en ny tråd bara av den anledningen.

Det är så att en tjejkompis till mig ligger bra till att gå från mellanchef till lite högre chef. I och med det kommer det att bli mer resor och mer möten, även med ledningsgrupp och VD. I nuläget har hon i princip ingen väska överhuvudtaget och jag tänkte att det kunde vara en bra present om hon nu skulle få jobbet.
Men...vad sjutton är en bra "mötesväska" egentligen med egenskaperna att den inte ska sticka ut för mycket samt vara funktionell/snygg?

Tittade lite på den här från Sandqvist. Skulle den göra jobbet, eller vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få.

http://www.boozt.com/se/sv/sandqvis...123?navId=4196&group=listing&position=1000000

SANDQVIST dustin COGNAC BROWN Väskor ANDSQA498_3.jpg
SQA158-DUSTIN-COGNACD.jpg
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Vill tipsa om Zalando! Dom hade många fina weekendväskor på rea. Köpte ingen sådan själv, men köpte istället en ryggsäck av Uri Minkoff till 70% rea
 
EDIT: Jag tar på mig dumstruten och ställer mig i skamvrån. Såg ju att det ju finns en separat tråd om denna typ av väskor och till och med på första sidan :banghead:

Jag ber om ursäkt att det här inte rör just weekendväskor, men jag har en fråga till väskexpertisen och ville inte starta en ny tråd bara av den anledningen.

Det är så att en tjejkompis till mig ligger bra till att gå från mellanchef till lite högre chef. I och med det kommer det att bli mer resor och mer möten, även med ledningsgrupp och VD. I nuläget har hon i princip ingen väska överhuvudtaget och jag tänkte att det kunde vara en bra present om hon nu skulle få jobbet.
Men...vad sjutton är en bra "mötesväska" egentligen med egenskaperna att den inte ska sticka ut för mycket samt vara funktionell/snygg?

Tittade lite på den här från Sandqvist. Skulle den göra jobbet, eller vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få.

http://www.boozt.com/se/sv/sandqvis...123?navId=4196&group=listing&position=1000000

SANDQVIST dustin COGNAC BROWN Väskor ANDSQA498_3.jpg
SQA158-DUSTIN-COGNACD.jpg
Jag har den väskan från Sandqvist och gillar den. Den rymmer inte jättemycket om man inte vill att den ska se ut som en boll men dator, block och lite pennor samt ficka för visitkorrt och dyl finns.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har den väskan från Sandqvist och gillar den. Den rymmer inte jättemycket om man inte vill att den ska se ut som en boll men dator, block och lite pennor samt ficka för visitkorrt och dyl finns.

Kanon, tack för svar. Kan man säga att den där typen av väskor är unisex? Är själv aldrig på den typen av möten så jag har verkligen noll koll :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Stort tack...då får det bli en beställning :)

Kör också samma väska - fast svart. Mycket nöjd så här långt. Hade en mindre från Tiger tidigare vilken också gjorde jobbet men hade rätt rackig kvalité på dragkedjor etc. vilket jag fick byta några ggr.

Sandqvisten räcker åt mig för att få med dator, block etc. samt hörlurar (over ear) och privat litteratur/bok vid flygning. Sen är den smällfull dock.
 
Topp