• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kör också samma väska - fast svart. Mycket nöjd så här långt. Hade en mindre från Tiger tidigare vilken också gjorde jobbet men hade rätt rackig kvalité på dragkedjor etc. vilket jag fick byta några ggr.

Sandqvisten räcker åt mig för att få med dator, block etc. samt hörlurar (over ear) och privat litteratur/bok vid flygning. Sen är den smällfull dock.

Kul...det verkar vara ett bra köp då. Det är precis på det sättet som jag har tänkt att hon kommer ha användning för den.
Hon är en hårt arbetande ensamstående mamma som nästan aldrig unnar sig något själv utan lägger allt på barnen, så hoppas verkligen att hon gillar den :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kör också samma väska - fast svart. Mycket nöjd så här långt. Hade en mindre från Tiger tidigare vilken också gjorde jobbet men hade rätt rackig kvalité på dragkedjor etc. vilket jag fick byta några ggr.

Sandqvisten räcker åt mig för att få med dator, block etc. samt hörlurar (over ear) och privat litteratur/bok vid flygning. Sen är den smällfull dock.
Samma här - jag har också en svart och tycker mycket om den!
Laptop, block, mus, lite pennor och jox funkar fint. Ibland har jag tom två laptops i den (en 14" och en 15") men då är den jävligt full.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har den väskan från Sandqvist och gillar den. Den rymmer inte jättemycket om man inte vill att den ska se ut som en boll men dator, block och lite pennor samt ficka för visitkorrt och dyl finns.

@Tobias Eriksson @krämbulle och @Öbo , nu har väskan kommit och jag måste säga att den såg riktigt bra ut både i färg och storlek. Jag blir alltid lika imponerad också när man beställer något på nätet på eftermiddagen och så får man sms vid 10-tiden dagen efter om att paketet är framme.

Men...det är två halvcirklar i skinnet ungefär som en regnbåge, och på båda sidor. Det finns inget innefack som har den konturen som skulle kunna vara svaret på varför det är så. Svår fråga, men är det någon som minns om det har varit så när ni fick era väskor och borde jag skicka tillbaka eller är det något som kommer att släta ut sig? Det syntes bättre på bild på ena sidan, men är ungefär samma.

IMG_20170120_160756.jpg
IMG_20170120_160746.jpg
 

Rixard

Cartier
Någon som vet hur man får tag i en shysst axelrem till sin väska? Gärna i läder. Jag har en sånhär från fjällräven i både gult och blått, det finns ju öglor för att sätta på rem så lite tråkigt att det inte kommer med original:
24-02-2016_fjallraven_duffelno4bag_navy_cj_1.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@Tobias Eriksson @krämbulle och @Öbo , nu har väskan kommit och jag måste säga att den såg riktigt bra ut både i färg och storlek. Jag blir alltid lika imponerad också när man beställer något på nätet på eftermiddagen och så får man sms vid 10-tiden dagen efter om att paketet är framme.

Men...det är två halvcirklar i skinnet ungefär som en regnbåge, och på båda sidor. Det finns inget innefack som har den konturen som skulle kunna vara svaret på varför det är så. Svår fråga, men är det någon som minns om det har varit så när ni fick era väskor och borde jag skicka tillbaka eller är det något som kommer att släta ut sig? Det syntes bättre på bild på ena sidan, men är ungefär samma.

IMG_20170120_160756.jpg
IMG_20170120_160746.jpg
Gött! Visst är det coolt bör grejerna kommer inom ett dygn...
Jag kan inte komma ihåg att min hade några märken på det viset, men samtidigt ser de ganska grunda ut och försvinner säkert.
Hade jag varit du hade jag ändå skickar en bild till butiken och frågat vad de har att säga om saken.
Lycka till!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gött! Visst är det coolt bör grejerna kommer inom ett dygn...
Jag kan inte komma ihåg att min hade några märken på det viset, men samtidigt ser de ganska grunda ut och försvinner säkert.
Hade jag varit du hade jag ändå skickar en bild till butiken och frågat vad de har att säga om saken.
Lycka till!

Jag köpte den hos Boozt och tänkte att jag ringer kundtjänst för att få ett svar direkt. Går inte att klaga på servicen i alla fall men tyvärr har de inte så att man kan skicka tillbaka och få en ny vara, utan man måste göra ett nytt köp och så får man tillbaka sina pengar sen så småningom. Men jag fick som plåster på såren en rabattkod på ytterligare 10% som jag kan använda om jag vill köpa ett nytt ex av väskan. Det hade bara varit roligt att kunna ge den till henne idag, så vi ska ses ikväll. Tror jag gör så att jag slår in den och lämnar över, och så får hon sen bestämma om hon vill behålla eller att jag skickar efter en ny.
 
@Tobias Eriksson @krämbulle och @Öbo , nu har väskan kommit och jag måste säga att den såg riktigt bra ut både i färg och storlek. Jag blir alltid lika imponerad också när man beställer något på nätet på eftermiddagen och så får man sms vid 10-tiden dagen efter om att paketet är framme.

Men...det är två halvcirklar i skinnet ungefär som en regnbåge, och på båda sidor. Det finns inget innefack som har den konturen som skulle kunna vara svaret på varför det är så. Svår fråga, men är det någon som minns om det har varit så när ni fick era väskor och borde jag skicka tillbaka eller är det något som kommer att släta ut sig? Det syntes bättre på bild på ena sidan, men är ungefär samma.

IMG_20170120_160756.jpg
IMG_20170120_160746.jpg
Kan inte heller minnas att min hade såna men som sagt kan mycket väl vara så att det "fixar till dig" annars kan du ju mejla sandqvist direkt och höra med dem även om du köpt den via boozt. Det är ju ändå deras produkt.

Hoppas och tror hon blir glad!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan inte heller minnas att min hade såna men som sagt kan mycket väl vara så att det "fixar till dig" annars kan du ju mejla sandqvist direkt och höra med dem även om du köpt den via boozt. Det är ju ändå deras produkt.

Hoppas och tror hon blir glad!

Hon blev oerhört glad och ville faktiskt behålla väskan :) Men det känns ju en smula trist att den inte är i så bra skicka som den borde vara, så jag har beställt en ny och gör retur på den gamla. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad både av färg och finish och den kändes riktigt bra i handen. Flitens lampa lyser i alla fall hos Boozt då jag la beställningen 12.00 idag och 15.00 fick jag mail om att paketet nu är på väg.
 

Guden

Cartier
Kör också samma väska - fast svart. Mycket nöjd så här långt. Hade en mindre från Tiger tidigare vilken också gjorde jobbet men hade rätt rackig kvalité på dragkedjor etc. vilket jag fick byta några ggr.

Sandqvisten räcker åt mig för att få med dator, block etc. samt hörlurar (over ear) och privat litteratur/bok vid flygning. Sen är den smällfull dock.

Samma här - jag har också en svart och tycker mycket om den!
Laptop, block, mus, lite pennor och jox funkar fint. Ibland har jag tom två laptops i den (en 14" och en 15") men då är den jävligt full.

Kan inte heller minnas att min hade såna men som sagt kan mycket väl vara så att det "fixar till dig" annars kan du ju mejla sandqvist direkt och höra med dem även om du köpt den via boozt. Det är ju ändå deras produkt.

Hoppas och tror hon blir glad!

Förlåt, men tänkte vara lite jobbig.
Tror ni att en laptop (14"), laddare, mus och matlåda hade fått plats utan att den ser ut som en köttbulle?
Kan tänka mig att det är lite på gränsen.. Men någon som kör den "setupen" dagligen?
 
Förlåt, men tänkte vara lite jobbig.
Tror ni att en laptop (14"), laddare, mus och matlåda hade fått plats utan att den ser ut som en köttbulle?
Kan tänka mig att det är lite på gränsen.. Men någon som kör den "setupen" dagligen?
Det funkar men det är nog också maxgränsen och beror lite på typ av låda man har men jag kör 15" dator och låda frekvent utan problem. Vet inte vad övriga tycker.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förlåt, men tänkte vara lite jobbig.
Tror ni att en laptop (14"), laddare, mus och matlåda hade fått plats utan att den ser ut som en köttbulle?
Kan tänka mig att det är lite på gränsen.. Men någon som kör den "setupen" dagligen?

Nu har jag inte kollat runt överallt efter lägsta pris, men om du ska beställa väskan från Boozt som har 40% rabatt tänkte jag bara tipsa om att de endast har ett fåtal kvar enligt deras lagersaldo.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Förlåt, men tänkte vara lite jobbig.
Tror ni att en laptop (14"), laddare, mus och matlåda hade fått plats utan att den ser ut som en köttbulle?
Kan tänka mig att det är lite på gränsen.. Men någon som kör den "setupen" dagligen?
Det funkar, men mkt mer går inte.
Jag kör oftast en 14", mus, pennor, block, lasermätare och lite annat tjafs vilket fyller väskan lagom full. Ibland har jag en 14" och en 15" i den, men då får man inte plats med några extra laddare eller möss utan att det blir itvingat.
Så - det beror väl på hur stor matlåda du har ;)
 

Guden

Cartier
Det funkar men det är nog också maxgränsen och beror lite på typ av låda man har men jag kör 15" dator och låda frekvent utan problem. Vet inte vad övriga tycker.

Nu har jag inte kollat runt överallt efter lägsta pris, men om du ska beställa väskan från Boozt som har 40% rabatt tänkte jag bara tipsa om att de endast har ett fåtal kvar enligt deras lagersaldo.

Det funkar, men mkt mer går inte.
Jag kör oftast en 14", mus, pennor, block, lasermätare och lite annat tjafs vilket fyller väskan lagom full. Ibland har jag en 14" och en 15" i den, men då får man inte plats med några extra laddare eller möss utan att det blir itvingat.
Så - det beror väl på hur stor matlåda du har ;)
Tack för svar! Låter precis som min nuvarande Tiger-väska. Problemet är att den är svart och jag vill ha en brun.
Får istället satsa på en weekendbag i sinom tid när jag får motivationen till att gymma på lunchen.
 

Guden

Cartier
Nu vet jag inte om jag missförstår dig, men den på Boozt är brun, (cognac), http://www.boozt.com/se/sv/sandqvis...123?navId=4196&group=listing&position=1000000.
Menade att jag har samma problem (storleken) med min Tiger väska - som är svart. Nu är jag ute på jakt efter en brun - fast lite större. Läste min text och förstår att det är lätt att missförstå, likaså är denna. Ska nog ta och lägga mig.

Edit: Fuck it. Jag paxar den sista de har i lager.

sandqvist.png


Nu kan vi återgå till weekendbags. :)
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Menade att jag har samma problem (storleken) med min Tiger väska - som är svart. Nu är jag ute på jakt efter en brun - fast lite större. Läste min text och förstår att det är lätt att missförstå, likaså är denna. Ska nog ta och lägga mig.

Edit: Fuck it. Jag paxar den sista de har i lager.

sandqvist.png


Nu kan vi återgå till weekendbags. :)

Snyggt paxat :)

Nu över till weekend...jag var inne på Tiger igår, och deras nya weekendväska för 2017 var riktigt snygg och kändes som ett par snäpp upp kvalitémässigt från tidigare. Jag har en sedan tidigare i helskinn och en i canvas/skinn, men den här var klart vassare. Tyvärr har fotografen misslyckats med att få med handtaget som sitter på kortsidan så att man kan bära den vertikalt. Det syns iofs i profil och från ovansidan men de har valt att visa den andra kortsidan på bilden. Istället för som ofta att man kan ändra storleken med spänne på båda sidorna har de valt dragkedja hela vägen, och som går halvvägs ner på sidan. Det underlättar ju när man ska packa och väskan ser riktigt smidig ut, men nackdelen är att man inte får det där lilla extra utrymmet man kan behöva ibland. Pris, ca 5´.

http://tigerofsweden.com/se/new-arr...24b30841&dwvar_U62216027Z_color=T82#!start=34
U62216027Z_T82_back.jpg
U62216027Z_T82_main.jpg
 

Ejnork

Cartier
@Tobias Eriksson @krämbulle och @Öbo , nu har väskan kommit och jag måste säga att den såg riktigt bra ut både i färg och storlek. Jag blir alltid lika imponerad också när man beställer något på nätet på eftermiddagen och så får man sms vid 10-tiden dagen efter om att paketet är framme.

Men...det är två halvcirklar i skinnet ungefär som en regnbåge, och på båda sidor. Det finns inget innefack som har den konturen som skulle kunna vara svaret på varför det är så. Svår fråga, men är det någon som minns om det har varit så när ni fick era väskor och borde jag skicka tillbaka eller är det något som kommer att släta ut sig? Det syntes bättre på bild på ena sidan, men är ungefär samma.

IMG_20170120_160756.jpg
IMG_20170120_160746.jpg

Kan det inte ha varit så att det suttit något slags larm på väskan på insidan som skapat detta? Iofs märkligt med larm eftersom det är en nätbutik..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan det inte ha varit så att det suttit något slags larm på väskan på insidan som skapat detta? Iofs märkligt med larm eftersom det är en nätbutik..

Nej, jag tror inte det då det var på båda sidorna och för stor yta för ett normalt larm. Jag bytte utlämningsställe med den andra väskan i alla fall till ett ställe där jag vet att de förvarar sina paket på ett sätt som gör det omöjligt med tryckmärken. Då är man ju åtminstone safe i det sista ledet.
 

maartyn

Omega
Nej, jag tror inte det då det var på båda sidorna och för stor yta för ett normalt larm. Jag bytte utlämningsställe med den andra väskan i alla fall till ett ställe där jag vet att de förvarar sina paket på ett sätt som gör det omöjligt med tryckmärken. Då är man ju åtminstone safe i det sista ledet.
Rimligtvis är det där avtryck från handtaget på en annan, likadan, väska från när de legat packade på lagret, gissningsvis omlott. Jag hade inte varit orolig för detta, snygg väska och bra pris!
 
Ute efter en portfölj, postar i denna tråd i brist på bättre alternativ. Lite sugen på denna godbit från Mulberry, dock minus att väskan bara har ett stort fack. Frågan är också vilken färg, båda var grymt snygga enligt mig, skinnet ser fantastiskt ut!
Något annat tips i samma prisklass?
http://www.mulberry.com/se/shop/men.../chiltern-briefcase-oak-natural-grain-leather
Snygg så klart...hade nog gått på på Oak färg även om båda är snygga. Synd de ska kosta så absurt mycket pengar så de aldrig blir aktuellt för en annan :/
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Rimligtvis är det där avtryck från handtaget på en annan, likadan, väska från när de legat packade på lagret, gissningsvis omlott. Jag hade inte varit orolig för detta, snygg väska och bra pris!

Nu när du säger det så är det ju självklart avtryck från handtag. Gjorde ju ett omköp i alla fall för säkerhets skull, men då vet jag vad det är om det är likadant på nästa väska. Tack :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ute efter en portfölj, postar i denna tråd i brist på bättre alternativ. Lite sugen på denna godbit från Mulberry, dock minus att väskan bara har ett stort fack. Frågan är också vilken färg, båda var grymt snygga enligt mig, skinnet ser fantastiskt ut!
Något annat tips i samma prisklass?
http://www.mulberry.com/se/shop/men.../chiltern-briefcase-oak-natural-grain-leather

Här är en portföljtråd där du kanske kan få lite inspiration...

https://klocksnack.se/threads/handväskor-manpurses-portföljer-och-lite-till.22266/
 
Topp