• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Hallå KS
Även jag är på jakt efter en eller två weekend bags. Aldrig köpt någon riktig väska tidigare så vart lite förvånad över pris. Vad ska man ge för att inte vara dum-snål när det gäller kvalitén egentligen, räcker 2-3k? Vad säger Panelen om Bagasi? Någon som handlat här och kan säga något om kvalitén och tyngden på väskorna?
https://www.bagasi.se/produkt-kategori/weekendvaska/

Någon som har erfarenhet av denna väska? Känns billigt med 2500 kr, men det känns som ett alternativ om man inte vill offra för stor del av klockbudgeten.
https://www.loakenordic.com/collect...oake-balmoral-weekend-bag?variant=49764647508

Loake-Weekend-Bag-2_1920x.jpg

@Karlssons Hur gjorde du till slut, vart det köp? Rekommenderas?

Hallå KS
Även jag är på jakt efter en eller två weekend bags. Aldrig köpt någon riktig väska tidigare så vart lite förvånad över pris. Vad ska man ge för att inte vara dum-snål när det gäller kvalitén egentligen, räcker 2-3k? Vad säger Panelen om Bagasi? Någon som handlat här och kan säga något om kvalitén och tyngden på väskorna?
https://www.bagasi.se/produkt-kategori/weekendvaska/

Campadre.se har rea på denna (finns även i svart), SDLR "Prague" från Saddler. 1600 kr (normalpris 3500).

Jag har dock aldrig ägt ngn Saddler pryl, så jag har ingen aning om kvaliteten.

Saddler.jpg

Mulberry Clipper Scotch grain är en vinnare tycker jag.
Ralph Lauren i cognacsbrun är också riktigt fin.
Och LV Keepall 55 i Bandouliére är inte dum den heller

Bilder nedan:
000210567alt1

$_3.JPG

24566623_1_x.jpg

@Karlssons Hur gjorde du till slut, vart det köp? Rekommenderas?

Tyvärr inget köp än. Var dock och klämde på Loake-väskan. Tyckte den kändes rejäl och bra med trevligt foder och bra fickor på insidan. En liten detalj som jag saknade var en adress-tag men det går ju att lösa. Jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha en så stor eller ska försöka hitta något lite mindre. Men jag har lagt inköpet på is för tillfället då jag har andra prioriteringar. Lycka till i djungeln.

Screenshot_2015-08-13-10-04-39.png
Har en 45 själv On jag inte missminner mig, tycte 55-60 blir jäkla stort. Fylls den inte ser den även litr ledsen ut. Kör en toiletry bag 26cm från Lv som resepouch för pass, nycklar, telefon osv. Keepall är bra, men den är svårorganiserad, så är skönt att ha allt tillgängligt. Normalt har jag inte Laptopfodral då är denna kombo perfekt.
Screenshot_2015-08-13-10-04-39.png

Jag gillar skarpt laptopfodralet.
Märke, modell & hemsida för att köpa? ;-)

Samt hur trycker folk sina initialer på nametaggen?

Beror vart du bor men finns i Sthlm.

Men dåså!! :)
Tar en tripp upp redan i helgen.
Trodde bara dom fanns att köpa nya i ett par städer i Europa nämligen.

När jag printade initialerna på "toiletry bag" så fick jag gå till flagship i Amsterdam för att det var knepigare. Laptopfodralet är köpt hos Zara i Belgrad sommaren 2015 ;)

Min vanliga lycka...
Knappast lätt att få tag på ett sådant fodral nu då? =P

Btw, 55an tycker jag ser riktigt ledsen ut när den är halvfull. Så tänk efter hur mycket du faktiskt behöver.

Jag har en Mulberry Clipper i "medium" storlek nu.
Upplever samma sak, men på bilderna så ser "45an" nästan feminin ut för att den är så liten?
Det är bild 1 som är storleken jag vill ha. Antar att det är en 55a?

Jag är rätt lång med (190cm) och bred över axlarna. Så är rädd att den blir för liten
louis-vuitton-keepall-damier-hugh-jackman-vuitton-love.png
image-1251270980.jpg

Men dåså!! :)
Tar en tripp upp redan i helgen.
Trodde bara dom fanns att köpa nya i ett par städer i Europa nämligen.

Min vanliga lycka...
Knappast lätt att få tag på ett sådant fodral nu då? =P

Jag har en Mulberry Clipper i "medium" storlek nu.
Upplever samma sak, men på bilderna så ser "45an" nästan feminin ut för att den är så liten?
Det är bild 1 som är storleken jag vill ha. Antar att det är en 55a?

Jag är rätt lång med (190cm) och bred över axlarna. Så är rädd att den blir för liten
louis-vuitton-keepall-damier-hugh-jackman-vuitton-love.png
image-1251270980.jpg
Ja det är 55a som gäller, den största som även funkar som handbagage på flyget.

OK tjejen övertalad!
Blir en tripp till Stockholm under morgondagen.
Tips på hotell i stan (?) spa-aktivitet är ett måste o_O
Vad gör man inte för kärleken... :D

Tror det blir en LV Keepall BANDOULIÈRE 55 N41413 (CTRL C, CTRL V... :p)

c3cfefeca6dd5b2a5ce3c4115660b9a6.jpg

Senast ändrad:
Clippern har jag ägt i uppskattningsvis 7 år.
Har använts till allt... Gymväska, resväska, weekendväska osv..
Har både regnat och snöat på den.. Legat på sandig och lerig yta under resor, och på asfalten här hemma.
Förutom lite små repor som jag bara anser som en läcker patina så är fortfarande väskan i toppskick.
Dragkedjan blir "mjukare" med tiden och väskan saknar lite av "stadgan" som den hade när den var ny, så väskan kan lätt se lite "ledsen" ut när man inte har den fylld. som någon annan beskrev :D
Det stämmer verkligen när folk talar om LV & Mullberry's väskor som en investering för livet..
Skulle inte förvåna mig det minsta om väskan används även efter pensionen om 40år.
DSC07016-HDR.JPG DSC07022.JPG DSC07036.JPG DSC07024-HDR.JPG DSC07032.JPG DSC07035.JPG
Väska) Mulberry Clipper Scotsgrain medium
Väska) LV Keepall 55 Damier Graphite Canvas bandoulière

Mer pang för pengen går inte att hitta. Storleken är perfekt och sväljer min MacBook (13 tum) och lirar lika bra som en väska till helgen, eller handbagage, till stranden, till gymmet. Listan är lång.

Det här är precis vad jag har letat efter - utan att betala helt galna belopp. Sydd i Sverige dessutom, för 260:-.
dsc_1155-jpg.466662

IMG_4737.JPG

https://klocksnack.se/threads/marinblå-persedelväska-finns-inne-igen.67255/

Senast ändrad:
Mer pang för pengen går inte att hitta. Storleken är perfekt och sväljer min MacBook (13 tum) och lirar lika bra som en väska till helgen, eller handbagage, till stranden, till gymmet. Listan är lång.
Det här är precis vad jag har letat efter - utan att betala helt galna belopp. Sydd i Sverige dessutom, för 260:-.
Instämmer, kör en svart. Funkar till allt och tål de mesta man utsätter den för.

Backade ifrån läder och gick på kanvas iaf. Får sa vad man får för kvalité för 2k hos Bagasi. Kanske blir helt lyrisk över konceptet weekend bag som jag inte haft någon tidigare. Antigen har det varit tygväskan, ryggsäcken eller konkret carry-on väska. Men tror det här kan bli bra för weekends i Sverige och om det nu är som många intygat max storlek men ändå OK som handbagage så kommer det definitivt bli en till i samma size till sambon framöver. Frågan är i så fall om Bagasi får fortsatt förtroende eller ej.
vaska_17b-500x375.jpg

Backade ifrån läder och gick på kanvas iaf. Får sa vad man får för kvalité för 2k hos Bagasi. Kanske blir helt lyrisk över konceptet weekend bag som jag inte haft någon tidigare. Antigen har det varit tygväskan, ryggsäcken eller konkret carry-on väska. Men tror det här kan bli bra för weekends i Sverige och om det nu är som många intygat max storlek men ändå OK som handbagage så kommer det definitivt bli en till i samma size till sambon framöver. Frågan är i så fall om Bagasi får fortsatt förtroende eller ej.
vaska_17b-500x375.jpg

Ser riktigt bra ut. Skriv gärna vad du tycker när du fått den :)

Tillbaka
Topp