• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

svengbg

Omega
2-Faktor
IMG_0133.JPG
Älskar min...
 

coal

Omega
2-Faktor
Tänkte sälja min Keepall 55 Bandouliere i följande mönster. Kvitto och hela kalaset medföljer såklart (osäker på var nyckeln är dock).
Ny adresstag får fixas av ev. köpare då min har initialer på. Fint skick men är ju såklart använd. Löser såklart en annons i Lifestyle, men testar här först och främst.
keepall.jpg

Saxar in mer info från deras egen sida. http://uk.louisvuitton.com/eng-gb/products/keepall-bandouliere-55-monogram-macassar-000209
 

TomGanks

Panerai
Jag ramla av planeten lite men har hittat en skön lucka i fredagsdimman för ett inlägg. Jag slog till på en av Bagasis canvas väskor i höstas och tänkte komma tillbaks (sent) med en utvärdering. Jag drog till med XL väskan som förvisso lastar bra men som garanterat blir nekad som hanbagage av de flesta bolag. Så första kommentaren är ett XL är för stort, det behövs inte för en lång-weekend ens och hanbagage tanken faller bort. Dock funka den bra under jul/nyår bär jag packa för 12dagar vilket säger det mesta. Sen väskan i sig, jag stör mig lite på att den faller ihop när jag packar den, vilket sker när den är tom innan jag fått in lite kläder för att se still att "väggarna" styvfar upp sig och håller sig på plats. Egentligen så tror jag det gäller alla väskor som är i den här storleken så mitt slut betyg blir trots allt 4/5. Men nästa gång tar jag helt klart en size mindre. Dels för att ha på flyget, men även rent generellt för att packa och ha som en weekendbag. XL är för stort. Men det känns som en redig och stabil väska fullpackad som inte väger onödigt mycket i sig, iom Canvas samt att botten är förstärkt. En bra väska, men smalt användningsområde för XL som sagt.
20171123_195930.jpg
20171122_182127.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag ramla av planeten lite men har hittat en skön lucka i fredagsdimman för ett inlägg. Jag slog till på en av Bagasis canvas väskor i höstas och tänkte komma tillbaks (sent) med en utvärdering. Jag drog till med XL väskan som förvisso lastar bra men som garanterat blir nekad som hanbagage av de flesta bolag. Så första kommentaren är ett XL är för stort, det behövs inte för en lång-weekend ens och hanbagage tanken faller bort. Dock funka den bra under jul/nyår bär jag packa för 12dagar vilket säger det mesta. Sen väskan i sig, jag stör mig lite på att den faller ihop när jag packar den, vilket sker när den är tom innan jag fått in lite kläder för att se still att "väggarna" styvfar upp sig och håller sig på plats. Egentligen så tror jag det gäller alla väskor som är i den här storleken så mitt slut betyg blir trots allt 4/5. Men nästa gång tar jag helt klart en size mindre. Dels för att ha på flyget, men även rent generellt för att packa och ha som en weekendbag. XL är för stort. Men det känns som en redig och stabil väska fullpackad som inte väger onödigt mycket i sig, iom Canvas samt att botten är förstärkt. En bra väska, men smalt användningsområde för XL som sagt.
20171123_195930.jpg
20171122_182127.jpg
Tack för en rejäl recension, funderar oxo på nåt liknande vill ha nåt som din variant en diskret men ändå snygg väska utan krusiduller (grand Seiko) canvas är ju grym feature
Var köper man denna väska i storlek mindre?
Cheers Chuck
 

Norda

Panerai
Här Måste jag slå ett slag för Baron!
Gör allt möjligt, väskor i olika storlekar, plånbok, nessesär, vapenväska osv.
Kul också att märker ”kommer från” hemorten.

Jag har deras weekendbag, haft den i ca 3 år. Funkar perfekt som handbagage och, precis som den heter, weekendbag med sina 30L.
Tålig, välgjord och riktigt snygga väskor imo.
855D82EC-14DA-4F26-A9AB-3043CF543A5A.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag ramla av planeten lite men har hittat en skön lucka i fredagsdimman för ett inlägg. Jag slog till på en av Bagasis canvas väskor i höstas och tänkte komma tillbaks (sent) med en utvärdering. Jag drog till med XL väskan som förvisso lastar bra men som garanterat blir nekad som hanbagage av de flesta bolag. Så första kommentaren är ett XL är för stort, det behövs inte för en lång-weekend ens och hanbagage tanken faller bort. Dock funka den bra under jul/nyår bär jag packa för 12dagar vilket säger det mesta. Sen väskan i sig, jag stör mig lite på att den faller ihop när jag packar den, vilket sker när den är tom innan jag fått in lite kläder för att se still att "väggarna" styvfar upp sig och håller sig på plats. Egentligen så tror jag det gäller alla väskor som är i den här storleken så mitt slut betyg blir trots allt 4/5. Men nästa gång tar jag helt klart en size mindre. Dels för att ha på flyget, men även rent generellt för att packa och ha som en weekendbag. XL är för stort. Men det känns som en redig och stabil väska fullpackad som inte väger onödigt mycket i sig, iom Canvas samt att botten är förstärkt. En bra väska, men smalt användningsområde för XL som sagt.
20171123_195930.jpg
20171122_182127.jpg
Flyger du ofta med handbagage?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Här Måste jag slå ett slag för Baron!
Gör allt möjligt, väskor i olika storlekar, plånbok, nessesär, vapenväska osv.
Kul också att märker ”kommer från” hemorten.

Jag har deras weekendbag, haft den i ca 3 år. Funkar perfekt som handbagage och, precis som den heter, weekendbag med sina 30L.
Tålig, välgjord och riktigt snygga väskor imo.
855D82EC-14DA-4F26-A9AB-3043CF543A5A.jpeg

Tycker verkligen att Baron har fått till stilen riktigt bra, var själv ute och tänkte köpa en weekendbag och två necessärer i mocka. Väl i kassan ställde jag frågan om produktionsland och fick då oväntat nog svaret att väskorna tillverkas i Kina. Valde då istället att spara några månader till och köpa något från konkurrerande märkena som tillverkar sina produkter i Europa. Är det någon annan än jag som har svårt att köpa kvalitetsprodukter som är tillverkade i kina?
 

Norda

Panerai
Tycker verkligen att Baron har fått till stilen riktigt bra, var själv ute och tänkte köpa en weekendbag och två necessärer i mocka. Väl i kassan ställde jag frågan om produktionsland och fick då oväntat nog svaret att väskorna tillverkas i Kina. Valde då istället att spara några månader till och köpa något från konkurrerande märkena som tillverkar sina produkter i Europa. Är det någon annan än jag som har svårt att köpa kvalitetsprodukter som är tillverkade i kina?

Jag har inte så mycket mot det.
Det känns att de ändå är stryktåliga och väl tillverkade.
Jag brukar dock alltid tycka det är roligt om det finns liknande som tillverkas i Sverige.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
863B3058-4DA4-4C4F-930E-EF58D5E46639.jpeg
D3785CBE-E33E-428C-9A83-E97D178298FC.jpeg
Här Måste jag slå ett slag för Baron!
Gör allt möjligt, väskor i olika storlekar, plånbok, nessesär, vapenväska osv.
Kul också att märker ”kommer från” hemorten.

Jag har deras weekendbag, haft den i ca 3 år. Funkar perfekt som handbagage och, precis som den heter, weekendbag med sina 30L.
Tålig, välgjord och riktigt snygga väskor imo.
855D82EC-14DA-4F26-A9AB-3043CF543A5A.jpeg
Håller med!
Gillar även en Filsons medium duffel men de äldre är för stora som handbagage. (Dagens medium-variant har uppdaterade mått.) Baronen är lite kortare men högre och har längre dragkedja. Slinker precis igenom hos de flests flygbolag.
 

Chattras

Cartier
Tycker verkligen att Baron har fått till stilen riktigt bra, var själv ute och tänkte köpa en weekendbag och två necessärer i mocka. Väl i kassan ställde jag frågan om produktionsland och fick då oväntat nog svaret att väskorna tillverkas i Kina. Valde då istället att spara några månader till och köpa något från konkurrerande märkena som tillverkar sina produkter i Europa. Är det någon annan än jag som har svårt att köpa kvalitetsprodukter som är tillverkade i kina?
Tror detta är något vi behöver börja vänja oss vid. Mulberry t.ex. har förlagt mycket till kina. Jag är helt med på hur du tänker och håller med dig men det är nog bara att rätta sig i ledet.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tror detta är något vi behöver börja vänja oss vid. Mulberry t.ex. har förlagt mycket till kina. Jag är helt med på hur du tänker och håller med dig men det är nog bara att rätta sig i ledet.
Tråkig utveckling. Man kan säkerligen uppnå samma kvalite vid produktion i Kina men tycker de är tråkigt att företag som har all sin historia i ett visst land väljer att producera produkter i andra länder, framförallt när slutkomsumenten väljer att betala ett premiumpris för produkten. Då blir det verkligen tydligt att man bara betalar för märket och inte historien som många märken försöker marknadsföra.

Det positiva i denna utveckling är dock att jag och sambon kommer inom snar framtid besöka ditt showroom för att inhandla lite vintage kvalitetsprodukter :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tråkig utveckling. Man kan säkerligen uppnå samma kvalite vid produktion i Kina men tycker de är tråkigt att företag som har all sin historia i ett visst land väljer att producera produkter i andra länder, framförallt när slutkomsumenten väljer att betala ett premiumpris för produkten. Då blir det verkligen tydligt att man bara betalar för märket och inte historien som många märken försöker marknadsföra.

Det positiva i denna utveckling är dock att jag och sambon kommer inom snar framtid besöka ditt showroom för att inhandla lite vintage kvalitetsprodukter :)
Är väl ganska vanligt att produktionen inte är allt igenom inhemsk?
Lite osäker på hur premium Baron är men personligen betalade jag inte för ”märket” Baron utan upplever att det finns en viss kvalitet hos deras produkter, China made eller inte. Tänker att Mulberry också har mer än en logga att erbjuda (och de spelar ju i en annan division.)
Sedan är ju vintage förjäkla trevligt också.
 

Chattras

Cartier
Tråkig utveckling. Man kan säkerligen uppnå samma kvalite vid produktion i Kina men tycker de är tråkigt att företag som har all sin historia i ett visst land väljer att producera produkter i andra länder, framförallt när slutkomsumenten väljer att betala ett premiumpris för produkten. Då blir det verkligen tydligt att man bara betalar för märket och inte historien som många märken försöker marknadsföra.

Det positiva i denna utveckling är dock att jag och sambon kommer inom snar framtid besöka ditt showroom för att inhandla lite vintage kvalitetsprodukter :)
Jo så är det ju. Känns som ett genomgående problem i många branscher. Folk i gemen ser säker fortfarande Volo som en Svensk bil också.

Ni är jättevälkomna att besöka oss. Om du/ni vet något speciellt ni är ute efter så är det bara att säga till så kan vi hålla ögonen öppna. Det samma gäller om det kommer ut något på hemsidan. Säg bara till så vi kan lägga undan det så ingen hinner nypa grejerna innan ;).
 

Norda

Panerai
Tycker och baron funkar bra, kör den som handbagage på flyget. Lite tung när den är tom kanske men i övrigt toppen. Billig också, i alla fall mina. Benämns som suede på hemsidan.

FD1B9D67-AAAE-44AD-B9D0-4F87693CD0EC.jpeg

Absolut!
Jag använder utrycket ”mycket för pengarna”. Min har varit med om lite allt möjligt men håller riktigt bra. Har en nessesär också som kanske är något stor, men schysst med samma stuk på båda.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Är väl ganska vanligt att produktionen inte är allt igenom inhemsk?
Lite osäker på hur premium Baron är men personligen betalade jag inte för ”märket” Baron utan upplever att det finns en viss kvalitet hos deras produkter, China made eller inte. Tänker att Mulberry också har mer än en logga att erbjuda (och de spelar ju i en annan division.)
Sedan är ju vintage förjäkla trevligt också.

Absolut, skulle inte förvåna mig att majoriteten av produkter jag har hemma är producerade i Kina. Jag har dock senaste åren blivit noga med att endast köpa "lyxprodukter" producerade i Europa. Inte för att jag på något sätt inte gillar Kina (snarare tvärtom) utan att jag gärna vill att vi skall behålla någon kunskap om hantverket inom vårt kontinent. Sen är Baron säkerligen ett ypperligt märke som håller hög kvalité, bara att jag väljer att lägga mina pengar någon annanstans för att främja människor inom europa som kan försörja sig på denna typ av produkter :)
 

Norda

Panerai
Absolut, skulle inte förvåna mig att majoriteten av produkter jag har hemma är producerade i Kina. Jag har dock senaste åren blivit noga med att endast köpa "lyxprodukter" producerade i Europa. Inte för att jag på något sätt inte gillar Kina (snarare tvärtom) utan att jag gärna vill att vi skall behålla någon kunskap om hantverket inom vårt kontinent. Sen är Baron säkerligen ett ypperligt märke som håller hög kvalité, bara att jag väljer att lägga mina pengar någon annanstans för att främja människor inom europa som kan försörja sig på denna typ av produkter :)

Låter sunt! Skönt tänk!:cool:
 

TomGanks

Panerai
Hej
Jag verkar inte haft samma stora intresse de senaste månaderna. Hus tar upp mycket pengar och tid har jag märkt = mindre tid över för hobbies, beklagar dålig respons.
Tack för en rejäl recension, funderar oxo på nåt liknande vill ha nåt som din variant en diskret men ändå snygg väska utan krusiduller (grand Seiko) canvas är ju grym feature
Var köper man denna väska i storlek mindre?
Cheers Chuck
www.bagasi.se

Flyger du ofta med handbagage?
Nej ofta vet jag inte om jag vill påstå. 1-2 gånger om året kanske det blir en kortare resa då jag nöjer mig med handbagage. När det väl blir längre resor så att jag checkar in väskan så tänker jag att jag inte vill använda den här iaf utan då ta en större och mer robust väska i hårdplast. Tanken med väskan var att kunna ta i bilen eller på tåget för en weekend i Sverige men även fungera vid diverse korta europa-resor. :)

Mvh
TomGanks
 
Topp