• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Mr.Chang

Audemars
IMG_3614.JPG
Kör med en sån.
 

Psykel

Patek
Vad borde man satsa på i dom lägre segmenten? Jag är ute efter en weekend bag för max 2000. Behöver inte vara helt i läder, men canvas eller nylon funkar fint. Är det möjligt att få nåt som är tillverkat i Europa för dom pengarna?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vad borde man satsa på i dom lägre segmenten? Jag är ute efter en weekend bag för max 2000. Behöver inte vara helt i läder, men canvas eller nylon funkar fint. Är det möjligt att få nåt som är tillverkat i Europa för dom pengarna?
Köper du från någon lädermakare så får du en schysst väska för dom pengarna. Det är ju inget märke då men hellre en väska i äkta läder än en väska i Canvas, typ LV mm.
 
Senast ändrad:

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Köper du från någon lädermakare så får du en schysst väska för dom pengarna. Det är ju märke då men hellre en väska i äkta läder än en väska i Canvas, typ LV mm.

Nja. Håller inte riktigt med. Läder blir tyngre än nylon. Särskilt upplever jag att billigare märken ofta har tjockare läder och klumpigare utförande, därmed ännu tyngre väskor till följd. Helt värdelöst att släpa runt på ”död” vikt i väskan.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Nja. Håller inte riktigt med. Läder blir tyngre än nylon. Särskilt upplever jag att billigare märken ofta har tjockare läder och klumpigare utförande, därmed ännu tyngre väskor till följd. Helt värdelöst att släpa runt på ”död” vikt i väskan.
Att inte hålla med får man göra.
Natur material tycker jag står över plast i alla lägen
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har du prövat hemsidan?
Oklart om det funkar i Sverige. Alternativt köp vintage eller fråga om det finns någon vänlig själ som kan köpa och skicka den.
Har kollat tidigare och då gick det inte, verkar inte vara någon skillnad.
Vet ni om butiken i Stockholm alltid ha Keepall på lager?
 

Psykel

Patek

Karlssons

Omega
Funderar på om det är värt att köpa i skin. så som det ser ut idag så reser jag inte mer än en handfull gånger varje år. Resten av tiden kommer väskan troligtvis stå undanställd. Kommer skinnet bli dåligt av det? Eller är det bättre att satsa på canvas? Då är den ju lite lättare också. Vad säger panelen?
 

Camo00

Patek
Funderar på om det är värt att köpa i skin. så som det ser ut idag så reser jag inte mer än en handfull gånger varje år. Resten av tiden kommer väskan troligtvis stå undanställd. Kommer skinnet bli dåligt av det? Eller är det bättre att satsa på canvas? Då är den ju lite lättare också. Vad säger panelen?
Beror ju helt på hur viktigt det är hur Du ser ut när Du reser?
 

Camo00

Patek
jo, det är ju en bra poäng. Men då tolkar jag det som att du menar att skinn är snyggare också. Baserat på ditt instagramkonto så kanske det inte är så konstigt. Hur skulle du säga att man ska ta hand om en sådan väska?
Alla förvaringsprodukter i hela världen borde vara av läder imho...

Är det veg-garvat skinn så måste Du prata ömt med det dagligen, fläkta med en tidning om temperaturen överstiger 25 celsius, tejpa alla vassa prylar med gaffatejp och rulla in i ullstrumpor, alltid ha fräscht lavendel-potpurri i ytterfacket samt smörja med Hawaiian Tropic Coconut vid behov...
 

Karlssons

Omega
Alla förvaringsprodukter i hela världen borde vara av läder imho...

Är det veg-garvat skinn så måste Du prata ömt med det dagligen, fläkta med en tidning om temperaturen överstiger 25 celsius, tejpa alla vassa prylar med gaffatejp och rulla in i ullstrumpor, alltid ha fräscht lavendel-potpurri i ytterfacket samt smörja med Hawaiian Tropic Coconut vid behov...

Taget, och jag antar att den inte får utsättas för direkt solljus, regn, snö eller vind om luftfuktigheten överskrider 75%?
 
Topp