Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köper du från någon lädermakare så får du en schysst väska för dom pengarna. Det är ju inget märke då men hellre en väska i äkta läder än en väska i Canvas, typ LV mm.Vad borde man satsa på i dom lägre segmenten? Jag är ute efter en weekend bag för max 2000. Behöver inte vara helt i läder, men canvas eller nylon funkar fint. Är det möjligt att få nåt som är tillverkat i Europa för dom pengarna?
Köper du från någon lädermakare så får du en schysst väska för dom pengarna. Det är ju märke då men hellre en väska i äkta läder än en väska i Canvas, typ LV mm.
Att inte hålla med får man göra.Nja. Håller inte riktigt med. Läder blir tyngre än nylon. Särskilt upplever jag att billigare märken ofta har tjockare läder och klumpigare utförande, därmed ännu tyngre väskor till följd. Helt värdelöst att släpa runt på ”död” vikt i väskan.
Att inte hålla med får man göra.
Natur material tycker jag står över plast i alla lägen
Då var det beställt! Den är av duffelmodell, så inte så fasansfullt elegant. Jag är dock inte så fasansfullt elegant heller, så den passar nog bra!Visa gärna bild på den, sen när du har fått den!
Hej hopp! Fick hem min Topo Designs x Woolrich 34L duffel idag! Riktigt fin och känns rejäl! Nöjd än så länge, premiärkör den i början av november.
Har du prövat hemsidan?Vad kostar en LV Keepall 55?
Kan jag köpa på nätet? Hinner inte till nån butik innan den ev behövs.
Den som är svart (daimler?) Kostar 12 800 kr.Vad kostar en LV Keepall 55?
Kan jag köpa på nätet? Hinner inte till nån butik innan den ev behövs.
Har kollat tidigare och då gick det inte, verkar inte vara någon skillnad.Har du prövat hemsidan?
Oklart om det funkar i Sverige. Alternativt köp vintage eller fråga om det finns någon vänlig själ som kan köpa och skicka den.
Ring? Keepall väskor kommer ju i flera olika utföranden. Är ju i princip omöjligt för någon som ej jobbar där att veta hur deras lagerstatus ser ut.Har kollat tidigare och då gick det inte, verkar inte vara någon skillnad.
Vet ni om butiken i Stockholm alltid ha Keepall på lager?
Den lär ju inte vara tillverkad i England för det priset iallafall. Men kan säkert vara helt okej! Tror inte Loake tummar på kvalitén från sina underleverantörer.Någon som har erfarenhet av denna väska? Känns billigt med 2500 kr, men det känns som ett alternativ om man inte vill offra för stor del av klockbudgeten.
https://www.loakenordic.com/collect...oake-balmoral-weekend-bag?variant=49764647508
Enligt hemsidan tillverkas väskorna i Loakes egna, indiska fabrik, där man även gör de billigare skorna.Den lär ju inte vara tillverkad i England för det priset iallafall. Men kan säkert vara helt okej! Tror inte Loake tummar på kvalitén från sina underleverantörer.
Ah, där ser man! Då lär det väl vara motsvarande kvalitet.Enligt hemsidan tillverkas väskorna i Loakes egna, indiska fabrik, där man även gör de billigare skorna.
https://www.loake.co.uk/accessories.html
Troligtvis.Ah, där ser man! Då lär det väl vara motsvarande kvalitet.
Troligtvis.
Återkom gärna, den kan vara intressant eftersom det ändå är Loake.Jag får ta å klämma på den nästa gång jag har vägarna förbi deras butik. Ska jämföra med te.x Sandqvist och Baron som också har sin tillverkning i Asien.
Beror ju helt på hur viktigt det är hur Du ser ut när Du reser?Funderar på om det är värt att köpa i skin. så som det ser ut idag så reser jag inte mer än en handfull gånger varje år. Resten av tiden kommer väskan troligtvis stå undanställd. Kommer skinnet bli dåligt av det? Eller är det bättre att satsa på canvas? Då är den ju lite lättare också. Vad säger panelen?
Beror ju helt på hur viktigt det är hur Du ser ut när Du reser?
Alla förvaringsprodukter i hela världen borde vara av läder imho...jo, det är ju en bra poäng. Men då tolkar jag det som att du menar att skinn är snyggare också. Baserat på ditt instagramkonto så kanske det inte är så konstigt. Hur skulle du säga att man ska ta hand om en sådan väska?
Alla förvaringsprodukter i hela världen borde vara av läder imho...
Är det veg-garvat skinn så måste Du prata ömt med det dagligen, fläkta med en tidning om temperaturen överstiger 25 celsius, tejpa alla vassa prylar med gaffatejp och rulla in i ullstrumpor, alltid ha fräscht lavendel-potpurri i ytterfacket samt smörja med Hawaiian Tropic Coconut vid behov...