• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

The lord

Audemars
Pratades lite om weekendväskor i Nyhetsmorgon idag vid 09:45 ungefär. Handlade mest om hur man ska packa. Fanns en riktigt häftig variant med plats för kostym som man fällde ihop och isär med hjälp av dragkedja.
 

JCE

Cartier
Pratades lite om weekendväskor i Nyhetsmorgon idag vid 09:45 ungefär. Handlade mest om hur man ska packa. Fanns en riktigt häftig variant med plats för kostym som man fällde ihop och isär med hjälp av dragkedja.
Var det denna?

Är det någon som har erfarenheter av en Hook&Albert weekendare? Snygg med en riktigt smart lösning i mitt tycke men helt nytt märke för mig.
https://www.hookandalbert.com/leather-garment-weekender-bag-black/

GWBLTH-BLK-OS_Web_01__44388.1503375457.jpg

GWBLTH-BLK-OS_Web_02__13166.1503375456.jpg
 

Belfort

Omega
Dock kul med Tärnsjö, de firade med champagne två ggr. En när de blev leverantör och en gång när de kom ur det...
Intressant att Tärnsjö stod för lädret till handtagen ocj axelremmen gissar jag på?
Varför firade de med champagne efter, är det för den stora mängd pengar de lyckades tjäna på LV? Vet vi någonstanns hur många Keepall det tillverkas per år? Måste väl vara snudd på miljonen i antal?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur har din väska klarat slitage? Överväger en portfölj i samma mocka men är väldigt osäker på om lädret kommer se bra ut med tiden.
Jag har inte haft den så länge, så jag kan tyvärr inte svara på frågan. Jag tror dock att den kommer slitas snyggt och bara få mer patina ju äldre den blir. Den känns väldigt rejäl i alla detaljer, beslag, dragkedja od. Kör!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Intressant att Tärnsjö stod för lädret till handtagen ocj axelremmen gissar jag på?
Varför firade de med champagne efter, är det för den stora mängd pengar de lyckades tjäna på LV? Vet vi någonstanns hur många Keepall det tillverkas per år? Måste väl vara snudd på miljonen i antal?
För att det kostade dem pengar att vara leverantör? Mycket returer då man inte skulle kunna se stt det varit levande djur, dvs perfekta hudar.
 

Johanw

Cartier
För den som är ute efter baronväskor säljer E.ON otippat nog sådana till ett riktigt bra pris. De har en massa andra modeller också om man söker via deras e-shop.

https://shop.eon.se/canvas-weekend-bag-baron

Och även SAS webshop kör Baron billigt. Billigare än EON. Och en poäng per krona :)
Kunde inte hålla mig och slog till på en Suede. Tror den kommer åldras väl och få fin patina genom åren.

Baron.jpg
 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag kan tipsa om att Baron kör rätt så bra rabatter för de som har företaget anslutet till Benify.

upload_2018-5-9_10-9-32.png
 

Johanw

Cartier
Beställde tisdag kväll kom på fredagen så bra lev.tid för att vara via affiliate (SAS se ovan). Konf.resa till Alicante på torsdag så då blir den nog invigd. Vi har dock mellanlandning i London så avväger om jag vill ha något med hjul istället.

Baron2.jpg
 
Topp